جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۵۵:۴۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
بی توجهی به جبهه فرهنگی و انقلابی شیراز در حالیست که به گفته فعالان این حوزه، غالب کتب این جبهه به تبیین مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس اختصاص دارد و از مشتریان دائمی برخوردار است.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از عصر فارس، این روزها هوای شیراز به سردی گراییده، هوای گلستان کمی سردتر؛ سرمای آخرین ماه پاییز در بهار کتاب شیراز هم جا خوش کرده است،

سرمایی که برای برخی محسوس و برای برخی دیگر، نه! نه اینکه گرمایش را فقط برای «حافظ» کنار گذاشته‌ باشند، نه! کسی هوای کتاب را ندارد، آن هم کتاب خوب.

«مهربانی» دست خود را از سر «یار مهربان» کشیده است!، کدام یار مهربان؟ یار مهربانی که یار انقلاب بود! کدام انقلاب؟ همان که زمستان سرد 57 را بهاری کرد و همچنان ادامه دارد؛ انقلاب هست، پس بچه های انقلاب هم هستند! بچه های انقلاب، کتاب انقلاب می خواهند!

پله‌های کوتاه روبروی «حافظ» را که پشت سر می‌گذاری و روبرویش می‌رسی، یاسی از جنس استند و بنر را می‌بینی، پیش‌تر او را دیده ای، اما نه به نام «یاس»! جلوتر می روی، «یاس» را تنها می یابی، دور افتاده ای اما نزدیک به «حافظ».

جلوتر می‌روی، «یاس» همان نماینده مغازه کوچکی است که سال ها پیش در «تحویلی» دیده بودی؛ یاس از جنس آگاهی و کتاب است، غرفه ای برای عرضه محصولات و کتب جبهه فرهنگی و انقلابی.

ناخودآگاه پرسشی پیش رویت قرار می‌گیرد: "چرا غرفه‌ای با کتاب‌های پرمحتوا اما خارج از سالن اصلی؟". پیش تر محصولات فرعی در کنار محصولات اصلی نمایشگاه در این گونه غرفه ها عرضه می شد.

پاسخ‌ها را که ردیف می‌کنی، ابهام بر تو حاکم می‌شود: "این غرفه محصولی غیرمرتبط با محور اصلی نمایشگاه عرضه می‌کند."، "«بچه‌های کتاب» در سالن روبرو گرمشان بوده پس غرفه‌اشان را بیرون برپا کرده‌اند."، "محصول اصلی در این غرفه و محصولات فرعی در سالن اصلی عرضه می‌شود."، "«آسمان هشتم» تاب توقف بر زیر سقف کوتاه 10، 12 متری سالن حافظ را نداشته است؟" و ....؛

و بسیاری پاسخ های دیگر که صحت و سقمش جز نزد برپا کنندگان خیمه کتاب و غرفه یاس یافت «می‌نکنی»!

هوای سرد چهاردهمین نمایشگاه کتاب شیراز برای «بچه‌های انقلاب»

این روزها هوای شیراز به سردی گراییده است، نمایشگاه بین‌المللی کتاب اما سردتر؛ چرا که هوای انقلاب و ارزش‌هایش را سرد شده می‌یابی. سردی نه از جنس سوز و سرمای زمستان، سرمای نبود مهربانی برای جوانان مومن انقلابی! سردی برخورد نامناسب و بی‌توجهی به جبهه فرهنگی و انقلابی شیراز!

جبهه‌ای که با خاطران شیرین گذشته و دوران دانشجویی‌ات گره خورده است؛ آن زمان که کل شهر را می‌جوریدی تا نسخه‌ای از کتب و یا نرم‌افزارهای انقلابی مورد علاقه و ضروریات فعالیت های فرهنگی را یافت کنی و در دریای بی کران فرهنگ انقلاب اسلامی غوطه خوری و نتیجه اش می شد خیابان تحویلی و مغازه بسیار کوچک عرضه کتب و نرم افزارهای انقلابی و ارزشی و برندی به نام ....!

مظلومیت کنونی جبهه فرهنگی و انقلابی کتاب شیرازاما خاطرات شیرین گذشته را به تلخی بدل می سازد، چرا که با بی‌مهری دست اندرکاران چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شیراز روبرو شده‌اند.

این بی مهری مشمول کتاب های جبهه فرهنگی و انقلابی شیراز در حالیست که به گفته فعالان فرهنگی این حوزه، برخی ناشران منورالفکر و معلوم‌الحال از بهترین غرفه‌ها و در بهترین مکان سالن حافظ برخوردارند .... «ناشران و فعالانی معلوم‌الحال!»

بی توجهی به جبهه فرهنگی و انقلابی شیراز در حالیست که به گفته فعالان این حوزه، غالب کتب این جبهه به تبیین مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس اختصاص دارد و از مشتریان دائمی برخوردار است.

اما گرمای وجود این جبهه فرهنگی به قدری پرحرارت است که با سردی بی‌توجهی مدیران بهار کتاب در خزان شیراز هم به سردی نمی‌گراید؛ گرما را می‌توانی از راه‌اندازی خودجوش غرفه یاس آن هم به همت جوانان مومن انقلابی حس کرد، همان‌هایی که تکریمشان دغدغه مقام معظم رهبری است و ایشان بر نکوبیدنشان تاکید دارند. گرمایی که با وجود نبود سیستم گرمایشی در غرفه یاس با وجود مشتریان متبسم و کتب انقلابی محقق می شود ...

هوای سرد چهاردهمین نمایشگاه کتاب شیراز برای «بچه‌های انقلاب»
نام:
ایمیل:
* نظر: