شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۰۷:۰۴
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۷۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
به گزارش کانون بسیج هنرمندان جهرم
سومین فصل‌واره از هفتمین دوسالانه شعر استانی رازستان با معرفی برگزیدگان در شهرستان جهرم به کار خود پایان داد.

به گزارش تنویر به نقل از پسین جهرم، آئین اختتامیه سومین فصل واره از هفتمین دوسالانه شعر بسیج هنرمندان فارس با عنوان رازستان در بخش شعر آئینی (آیین آیینه ها) در سالن فردوسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدشفیع قهرمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جهرم در این مراسم به بیان سخنان اهل بیت (ع) در مدح شاعران پرداخت و این هنر را به عنوان شمشیری زهرآلود بر قلب دشمنان اهل بیت (ع) دانست.

وی با اشاره به سخن امام صادق(ع) ثواب سرودن یک بیت شعر در مدح اهل بیت(ع) را بنای خانه ای در بهشت از سوی خداوند دانست و افزود: زبان شعر، مانا، نافذ و ماندگار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه جهرم به عنایت ویژه رهبری معظم انقلاب نسبت به شاعران به ویژه شاعران آیینی اشاره کرد و گفت: اعتقاد رهبری انقلاب انتقال مفاهیم اهل بیت(ع) و اسلام به زبان شعر است چرا که این هنر جاوید، شیوا و ماندگار است.

 نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در این آئین گفت: کاربرد شعر فاخر زمانی اثرگذار است که در کنار سایر هنرها قرار بگیرد.

وی افزود: افراد شاعر که از این گوهر گران بها و حس خوب شاعرانه بهره مند هستند باید قدرشناس باشند چرا که شاعر متعهد بودن، مسئولیت می آورد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس ادامه داد: شاعر متعهد علاوه بر احساس مسئولیت باید شناخت، نیاز زمان و عمل به موقع را در خود تقویت کند.

وی نیاز به وحدت، امید، انگیزه و سبک زندگی، احقاق حقوق مظلوم و صدور انقلاب را از وظایف شاعران متعهد دانست و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در سازمان بسیج هنرمندان این است تا هنرمند متخصص، متعهد و پای کار انقلاب را تقویت و حمایت کنیم.

زارع، بستر سالم و پاک را نیاز هنرمندان متعهد و انقلابی دانست و تصریح کرد: این فضا در شهرستان جهرم موجود است و باید دست به دست هم داده تا این شهرستان را الگوی هنر متعهد کنیم.

در اختتامیه جشنواره شعر استانی آیین آیینه ها، شاعرانی از جهرم، لامرد، قیروکارزین و فیروزآباد به شعرخوانی پرداختند. همچنین محمد کاظمی میهمان ویژه این مراسم که به علت نامساعد بودن شرایط جوی امکان حضورش به جهرم میسر نشده بود، در یک ارتباط تلفنی به شعرخوانی پرداخت.

سومین فصل واره از هفتمین دوسالانه شعر رازستان با قرائت گزارش پایانی، بیانیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش به انتخاب هیئت داوران جشنواره، محمد ابراهیم سلطانی( از فیروزآباد)، دانیال بهادرانی(از جهرم) و سجاد حیدری(از قیروکارزین) به ترتیب عنوان نخست تا سوم این جشنواره را از آن خود کردند. هیئت داوران جشنواره شعر رازستان همچنین زهرا نعمتی از ارسنجان، علی صادقی از جهرم و اسماعیل علی زاده از لامرد را شایسته تقدیر دانست و تندیس این جشنواره را به آنها تقدیم کرد.

به گزارش تنویرجهرم، هفتمین جشنواره شعر استانی رازستان در چهار فصل، (عارفانه ها و عاشقانه ها، بهانه ها (کودک و نوجوان)، آئینی و ادبیات دفاع مقدس و انقلاب) برگزار شده که اختتامیه سومین فصل واره آن در جهرم انجام شد.  هیئت داوران این جشنواره از مجموع 160 اثر ارسال شده به دبیرخانه، از 6 اثر برگزیده و شایسته تقدیر، تجلیل کرد.

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: