جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۴:۳۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
رئیس دانشکده فنی حرفه‌ای شهید باهنر شیراز از ثبت بیش از 20 اختراع از سوی دانشجویان این دانشکده از دو سال گذشته تاکنون خبر داد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از فارس، محمدمهدی علویان مهر بعدازظهر امروز در بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان فارس از دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز، اظهار داشت: 20 اختراع‌ در طول دو سال گذشته توسط استعدادهای موجود در این دانشکده انجام‌ گرفته است.

وی دانشکده شهید باهنر شیراز را به‌ عنوان دومین دانشکده بزرگ فنی و حرفه‌ای کشور دانست و افزود: در این دانشگاه 5 هزار دانشجو در رشته‌های فنی مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول بابیان اینکه از سال گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی این دانشکده صورت گرفته است، اعلام کرد: پارسال کلنگ مجموعه فرهنگی و مصلای دانشکده شهید باهنر شیراز در کنار گلزار شهدای این شهر به زمین زده شد.

وی یادآور شد: مصلای دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز با کمک نیکوکاران ساخته می‌شود.

علویان مهر با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند انجام زیارت‌ها، راهیان نور، مسابقات قرآنی، یادواره شهید گمنام و ده‌ها موضوع دیگر خطاب به نماینده ولی‌فقیه در استان فارس اظهار داشت: درخواست داریم که این دانشکده از نظر مادی و معنوی یاری شود.

*انعقاد 10 قرارداد با صنایع فارس

در جریان بازدید آیت‌الله اسدالله ایمانی، یک کارشناس ارتباط با صنعت دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: قرارداد بیش از 10 پروژه در حوزه‌های کاربردی و مشاوره این دانشکده با دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان فارس منعقد شده است.

سعید پارسایی افزود: این قراردادها با مجموعه دستگاه‌های شهرداری شیراز در حوزه بتون و نرم‌افزارهای تخصصی کاربردی بوده است.

وی یادآور شد: پیش‌ از این فرهنگ پژوهش و ارتباط با صنعت در این دانشکده به‌ اندازه کافی پررنگ نبود که با مدیریت جدید موضوع فرهنگ‌ سازمانی ارتباط با صنعت به شکل فراگیری در این دانشکده گسترش یافت.

این کارشناس خاطرنشان کرد: با تصویب قواعد حمایت از پژوهشگران در موارد مشاوره و نیز تأمین مالی بخشی از هزینه‌های سنگین طرح‌ها حمایت‌های خوبی از سوی مدیریت این دانشکده انجام‌ گرفته است.

وی همچنین گفت: قوانین موجود بین صنایع و دانشگاه‌ها به‌ گونه‌ای است که هیچ‌گونه حمایتی از طرح‌های دانشگاهی از سوی واحدهای صنعتی صورت نمی‌گیرد.

پارسایی در عین‌ حال یادآور شد که طرح‌های دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز می‌تواند بیش از 60 درصد نیازهای صنایع این استان و حتی کشور را تأمین کند.

وی اضافه کرد: بیش از 70 درصد دانشجویان این دانشکده پس از فارغ‌التحصیلی بی‌درنگ وارد بازار کار می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: