جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۲۵:۰۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۳۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
گزارش:
در همایش "کسب و کار الکترونیک"میهمانان پنل تخصصی ابراز داشتند: متعهد بودن قانون نانوشته کسب و کار است.
به گزارش بسیج مهندسین فارس ، همایش کسب و کار الکترونیک که دوم دی ماه در سالن همایشهای اتاق بازرگانی فارس با حضور اقشار مختلف بخصوص دانشجویان،اساتید و فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد ،فعالان این حوزه از تجربیات خود گفتند و سوالات حاضرین را پاسخ دادند .

در آغاز تاج بخش از تاریخچه شبکه و چرایی بوجود آمدن اینترنت در مقابل جنگ هسته ای و حفاضت از دادهای موجود سخن گفت .او زندگی آینده را ترسناک خواند  اگر قرار باشد هر نوزادی هنگام تولد ای پی داشته باشد و همه چیز با اینترنت کنترول شود .از مسولین حاضر در خصوص علت عدم تغییر ای پی 4 به ای پی 6 که قرار بود تا سال 94 تحقق یابد پرسو جو کرد که پاسخی داده نشد .

حکومت جهان دیگر با صفر ویک اداره خواهد شد نه با اسلحه  این سخن آغازین میثم موسوی دومین سخنران جلسه بود.

وی  در خصوص تاریخچه نرم افزار نویسی و روشهای مختلف آن و تحولات و تغییرات مهم در این عرصه سخن گفت.ازنوکات قابل توجه اجرای او ارایه مکتوبات کاملا انگلیسی بود که خود بیان کننده ارزش دانش زبان انگلیسی در فراگیری هر چه بهتر و استفاده از تکنولوژیهای جدید نرم افزار نویسی است.

اجرای پنل تخصصی در بخش دوم همایش با معرفی فعالان بخش خصوصی برگزار شد .

کارم را با 800 هزارتومان شروع کردم

علی درویشی متولد 1362 مدیرعامل یک شرکت با چهار شعبه در داخل و خارج کشور است . ازاولین کارش و شکستهایی که خورده بود گفت :به یک مغازه فست فود رفته بودم. قبضی دستم داد که همه منو را صفر زده بود و جلو پیتزا یک. توجهم را جلب کرد . آن موقع تازه فارغ التحصیل شده بودم به مدیر فست فود پیشنهاد یک برنامه را دادم و با بی رقبتی پذیرفت . برای استقرار و رفع نواقص برنامه به خاطر بی تجربگی خیلی اذیت شدم . بعد مدت شش ماه در یک شرکت کار کردم و هیچ حقوقی نگرفتم البته حقوقی ندادند که بگیرم  اما از همانجا بود که کار را به معنابی واقعی یاد گرفتم و همیشه از این امر خوشحالم چون همان شش ماه باعث موفقیتم شد .

مجموع پس اندازم 800 تومان بود که یک شرکت تاسیس کردم . برنامه ای برای رستورانها و فست فود ها نوشتیم و لیستی از آنها را بدست آوردیم. 30 روز طول کشید تا با همه آنها تماس گرفتیم.

به نظرتان چند نسخه فروختیم ؟

حتی یک نسخه فروش نرفت.

تصمیم گرفتیم به همه آنها مراجعه حضوری داشته باشیم . این کار 43 روز طول کشید . اما حتی یک مورد هم فروش نداشتیم .

متوجه شدیم که بازاریابی ما اشتباه است و علی رغم صرف وقت و هزینه هیچ گونه درآمدی عایدمان نمی شود پس باید فکر کرد و باز امتحان نمود.

یک روز آقایی به ما تماس گرفت و پرسید شما تعمیرکار اسپیلت هستید؟ با تعجب گفتم نه اما صدایش آشنا بود ! ازش پرس و جو کردم و متوجه شدم یکی از افرادی است که مغازه فست فود داشته و موقع بازاریابی ما شماره ای را یادداشت کرده اما اصلا بی انگیزه و برای رد کردن مزاحمی مثل ما . اما با صحبت با او قرار مجددی را گذاشتم و هنگام ملاقات و توضیح عملکرد برنامه باز برای استفاده از نرم افزار موفق نشدم مجابش کنم . یک دفعه پیشنهادی به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم با هر چه دارم دست به ریسک بزنم . گفتم :حاضری یک هفنه نرم افزار را با تجهیزات سخت افزاری در فروشگاه عملی امتحان کنید؟ پذیرفت و با 700 هزارتومان از 800 هزارتومان موجودی ام این بار سرمایه گذاری کردم .بعد از یک هفته تماس گرفتم تا نظرش را بپرسم و بروم دستگاه را جمع کنم.

او گفت : می توانی بیایی وسایلت را ببری اما اول یک سیستم کامل را برایم جایگزین کنید.

از 13 سالگی کارکردم.

مهدی بوشهری متولد 1360 موسس شرکت افتخار می کند که از 13 سالگی کارش را با ساخت انیمیشن شروع کرده و حالا رییس یک ISP است .

او به جوانها توصیه می کند برای هر کاری زبان انگلیسی و تاریخ را خوب بیاموزند چون تاریخ و پیشینه هر چیز برای پیشبرد اهداف بسیار موثر است .  در زمینه شبکه و نرم افزار نیازمند همکاران متخصص است و معتقد است اخلاق در کار بسیار اهمیت دارد.او شماره 300001601 را برای ارسال پیامک همکاری در زمینه شبکه با ارسال عدد 20 و در زمینه نرم افزار نویسی با ارسال عدد 10 اعلام نمود.

برداشتن تحریمها کار را برای ما سخت خواهد نمود

ایمان قصر فخری که از مربیان استارت آپ ها ست، کارش را با همکاری با سایتهای خارجی شروع کرده اما چند سالی است خود یک سایت دارد و علاوه بر اشتغال برای خود تعداد زیادی همکار آنلاین دارد و معتقد است برداشتن تحریمها کار را برای امثال او سخت خواهد نمود چون باید با آنها رقابت نماید و پیشنهادش قوی شدن و کسب مهارتهای لازم است.

او یک دیپلم متخصص را برای استخدام از یک مهندس بدون مهارت ترجیح می دهد.

نظامدین  خوارزمی یک مدیر قدیمی که تاسیس شرکت را آسان اما اداره آن را سخت می داند . از پرداختهای دیر دولتیها گله دارد و اجباری که برای معاملات با آنها وجود دارد .عدم همکاری صحیح و پایبند بودن به اخلاقیات دربین کارمندان را از دیگر مشکلان می داند .

 به جوانها توصیه می کند متبحر باشند و مهارت در کار بیاموزند نه مدرک جمع کنند  همانطور که  او یک دیپلم متخصص را برای استخدام از یک لیسانس بدون مهارت ترجیح می دهد.

قرار بود دکتر منیژه کشتگری نیز در این سوال و جوابها حضور داشته باشد اما به علت تاخیر در شروع برنامه و بر خورد حضور او با یک مصاحبه تلویزیونی نمایند دانشگاه برای پاسخ غایب شد.

پوریا تعبدی و دربندی برای حاضرین یک کارگاه کسب و کار تظری- عملی با عنوان برپایی آسان یک ISP را تدارک دیده بودند.

در این جلسه دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان فارس و رییس بنیاد نخبگان فارس نیز حضور داشتند .

امید است با بر گذاری این چنین هماشها و سمینارهایی،جوانان برای اشتغال خود فلک را سخت بشکافند و طرحی نو را براندازند .

/224224
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 1
انتشار یافته: 1
عضو
|
Iran, Islamic Republic of
|
17:34 - 1394/10/04
0
0
چرا اطلاع رسانی نکرده بودید؟
نام:
ایمیل:
* نظر: