شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۴۶:۵۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی گفت: در دوره دوم مبلغ اهدایی جایزه به برندگان مانند دوره اول است و به آنها 500 هزار دلار تعلق می‌گیرد.
ه گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از  حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی صفاری نیا دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی در ششمین جلسه شورای سیاست گذاری در جمع خبرنگاران که صبح امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد؛ گفت: در ششمین جلسه امروز شورای سیاست گذاری وظایفی که برای جلسه مشخص شده بود تعیین شد در دستور اول گزارش عملکرد دبیرخانه ارائه شد و فعالیت‌هایی که دبیر خانه باید مرتبط با آن داشته باشد مشخص شد. 

در دستور دوم تعیین دانشگاه‌های اسلامی کشور به عنوان دو جزء اصلی کشورهای اسلامی بررسی شد در دوره اول دو دانشگاه بودند که دوره آنها خاتمه یافته و دوره دوم مقرر شد کارگروهی متشکل از دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، وزارت بهداشت و وزارت علوم، عضو شورای سیاست گذاری شوند. 

وی بیان کرد: در دستور بعدی تعیین اعضای نهادهای اسلامی بین المللی شورای سیاست‌گذاری در جایزه بررسی شد این دو عضو اصلی به صورت دوره‌ای انتخاب می‌شوند دوره اول بانک توسعه اسلامی و آکادمی علوم جهان اسلام بود که برای دوره جدید بانک توسعه اسلامی و کمیته‌های همکاریهای علمی و فناوری به عنوان اعضای اصلی انتخاب می‌شوند همچنین مقرر شد خیرینی که حداقل منابع اهدایی یک جایزه را تامین می‌کنند برای یک دوره ناظر شورای سیاست گذاری شوند. هم اکنون محدودیت یک ناظر برداشته شده و مقرر شده گروه‌های داوری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: در خصوص مبلغ اهدایی جایزه قرار شد دبیرخانه تصمیم گیری نهایی را بکند و احتمالا همان 500 هزار دلار در دوره دوم جایزه به برندگان تعلق خواهد گرفت. 

صفاری نیا در خصوص اینکه چند نفر تا کنون نشان خادم المصطفی را گرفتند، تصریح کرد: نشان خادم مصطفی را مجموعا بیش از 270 فرد حقیقی و حقوقی گرفته‌اند و قطعا یکی از برنامه‌های جایزه افزایش تعداد نشان خادم‌المصطفی و توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین کشورهای اسلامی است. 

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی عنوان کرد‌: در دوره دوم جایزه نذر علمی را طراحی کرده‌ایم برخی از افراد هستند که پولی اهدا می‌کنند و تعداد زیادی از افراد اینگونه بودند برخی از شرکت‌ها و افراد پیشنهاد دادند مثلا فردی که اختراع بزرگی داشت و نذرکرده بود که اگر اختراع به مرحله تجاری سازی برسد 50 درصد از منافع اختراعش را نذر جایزه کند 5 شرکت در حوزه نذر علمی کار کردند نذر به این معناست که از محل فعالیتهای علمی جایزه اهدا خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: