جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۱۶:۲۴
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۷۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
حجه الاسلام نبویان در مراسم بزرگداشت نهم دی در جهرم:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعضای اصلی تیم مذاکره‎کننده، حتی یکبار هم متن برجام را دقیق نخوانده اند، گفت: بنده در چندین جای برجام نشان دادم که ایران بیش از 10 مورد محدودیت ابدی را پذیرفته است.

به گزارش تنویر جهرم، حجت الاسلام سید محمود نبویان، در آئین بزرگداشت حماسه 9 دی، که با حضور مردم دارالمومنین جهرم در غدیریه این شهرستان برگزار شد، پایبندی جهرمی ها به ولایت فقیه و پیش قدم بودن‌شان در دفاع از ارزش ها را پاس داشت و مصداق آن را در خلق حماسه ای شگرف یک روز پیش از 9 دی سال 88 عنوان کرد.

هدف دشمن از فتنه زدودن اصل اسلام

وی به اهداف دشمن با ایجاد فتنه در انتخابات سال 88 اشاره کرد و افزود: زدودن اصل اسلام، خدشه دار کردن ولایت فقیه و مردم‌سالاری از اهداف فتنه‌گران در جریان انتخابات 88 بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر واژه «نفوذ» بعد از جریان برجام، بیان کرد: بزرگترین فتنه ای که امروز باید حوسمان به آن جمع باشد، مسئله «نفوذ» است.

وی استراتژی تقابل را ترفند 37 ساله آمریکا، علیه نظام جمهوری اسلامی دانست که با وجود تلاش و پیگیری های بسیار نتوانست به نتیجه برسد. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تعامل، مذاکره، نفوذ و سرنگونی جمهوری اسلامی را ترفند جدید دشمن بعد از عدم موفقیت در استراتژی تقابلی عنوان کرد و نقطه عطف آن را در جریان مذاکرات هسته ای ژنو تا وین عنوان کرد.

توافق هسته ای تنها راه سرنگونی رژیم ایران

وی گفت: دیپلماسی و سیاست قرآنی ما امروز بسیار با سیاست و دیپلماسی لبخند آقایان تیم مذاکره‌کننده تفاوت دارد، چراکه امروز غرب به سرکردگی آمریکا به دنبال تحقیر ملت ما از راه برجام است.

وی به نفوذ آمریکا در سرنگونی یک قدرت جهانی، مانند شوروی اشاره کرد و گفت: امروز درون ایران افرادی هستند که در جهت تحقق اهداف آمریکا تلاش دارند.

نبویان با اشاره به سخن مایک مولن، رئیس پیشین ستاد ارتش آمریکا مبنی بر اینکه «توافق هسته ای تنها راه تغییر رژیم ایران است»، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مقام معظم رهبری در روزهای پیش از برجام در سخنانی فرمودند «آمریکا به این توافق نیاز دارد».

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دموکرات آمریکا قصد دارد با اجرایی شدن این توافق مقابل جمهوری خواهان خودنمایی کند، گفت: تحقق توافق هسته ای یک پیروزی بزرگ برای دولت آمریکا محسوب می شود و آن پیروزی در برابر جمهوری اسلامی است.

نفوذ در نسل جدید با دو سناریو/ نفوذ فکری و فرهنگی مهمترین نوع نفوذ

این نماینده مجلس نهم به سناریوهای آمریکا برای نفوذ اشاره کرد و گفت: آمریکا با دو سناریو داخلی و منطقه ای، تبلیغ در نسل جدید ایران و نفوذ در جوانان را هدف قرار داده و مصداق آن، سخن جان کری که «جوانان ایرانی به دنبال گوشی های هوشمند هستند و می خواهند بخشی از دنیا باشند» و گلایه او از بیکار بودن 25 درصد جوانان کشور است.

وی راه دیگر نفوذ آمریکا را حمایت از جریانات غرب گرا در داخل کشور عنوان کرد و افزود: اوباما در سخنانی گفته است «با امضای توافق هسته ای امکان تقویت موضع نیروهای میانه رو در داخل ایران وجود دارد».

نبویان به سخن دیگر اوباما که «با سرمایه گذاری بر توافق هسته ای باید به دنبال ایجاد تغییرات سیاسی و حمایت از فعالان اصلاحات در داخل ایران بود»، ورود و خروج را دو معنای لغوی واژه نفوذ دانست و ورود بیگانه در جایی که نباید وارد شود را نفوذ در اصطلاح دانست.

وی در مورد چگونگی مقابله با نفوذ، شناخت دشمن، شناسایی منافذ و مقاوم سازی را، از راه کارهای این مقابله عنوان کرد و نفوذ فکری، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را از جمله انواع نفوذ در کلام مقام معظم رهبری دانست که مهمترین بخش آن نفوذ فکری و فرهنگی است.

نبویان با اشاره به آیه «فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله» کسانی را که شعار مرگ بر آمریکا سر نداده و به فکر رابطه با این دولت هستند را نامسلمان دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «اگر در کشور عمامه به سر هم مسئول باشد برای آمریکا مهم نیست؛ مهم آن است که او اهداف آمریکا را به گونه ای که می خواهد، امضا کند».

نفوذ در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز از طریق برجام

عضو فراکسیون جبهه پایداری مجلس شورای اسلامی به نفوذ در مراکز تصمیم گیری کشور اشاره کرد و گفت: از مواردی که رهبری انقلاب به نفوذ دشمن در آن نگران بودند مسئله برجام است؛ ایشان متن برجام را دارای 6 مورد ابهام دانستند و با لحاظ نمودن 28 شرط، آن را تایید کردند.

نبویان گفت: آمریکا در برجام به دنبال تضعیف و براندازی نظام و نفوذ به کشور است و غربی‌ها برجام را با دقت نوشته‌اند و هنگامی می‌شنویم هیئتی که از آژانس بین‌المللی با آقای آمانو به ایران آمده‌اند از 12 کارشناس همراه وی دو نفر عضو سرویس‌های جاسوسی بیگانه بوده‌اند جای تأمل وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه چرا امروز که ما به‌سرعت خواستار اجرایی کردن برجام از سوی خود هستیم، اسرائیل موضع نمی‌گیرد و و هم‌اینک که در حال خارج کردن سوخت‌های مصرف‌شده هستیم خوشحال است، ادامه داد: او می‌دانست وجود این سوخت‌ها در ایران برای ما اهمیت دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما را به مسائلی بالاتر از پروتکل الحاقی در برجام وادار کرده‌اند اما برخی در ایران این توافق را فتح‌الفتوح می‌دانند و دست دادن با وزیر امور خارجه آمریکا و مذاکره با این کشور را تشبیه به مذاکره سیدالشهدا با عمر سعد می‌کنند اما نمی‌گویند امام بر آنان لبخند نزد و با تندی رفتار کرد و در پایان مذاکره عمر سعد را به مرگ وعده داد و برای او و اربابان وی آرزوی مرگ کرد.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب در این باره فرمودند«محصول مذاکرات هسته ای که در قالب برجام شکل گرفته دچار نقاط ابهام و ضعف های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه می تواند به خسارت های بزرگی برای حال و آینده کشور منتهی شود».

امکان دسترسی به تمام اماکن نظامی در برجام

عضو کمیسیون بررسی برجام با بیان اینکه هر وقت با دیپلماسی لبخند به دشمن شماره یک خود خوش بین شدیم باید یقین بدانیم این سیاست به خسارت منجر می شود، گفت: بیش از 9 هزار سانتریفیوژ فعال در تأسیسات هسته‌ای نطنز پس از بسته شدن پرونده PMD به 5 هزار و 60 سانتریفیوژ رسیده و براساس توافق وین ایران قادر نخواهد بود بیشتر از 3.7 درصد غنی سازی کند.

وی با بیان اینکه در برجام دسترسی به تمام اماکن نظامی ما اجازه داده شده است، اظهار کرد: برای نخستین بار در دنیا نسبت به یک کشور هسته‎ای کمیسیون مشترک گذاشته شده و 15 نظر اجماعی و اتفاق‎آراء لازم است و چنانچه حتی یک کشور مخالفت کند ممکن است تصمیم، اجرایی نشود.

عضو کمیسیون بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود تاکید مقام معظم رهبری که اجازه نمی دهیم از اماکن نظامی کشور بازدید شود اما آقایان رفتند و تائید کردند، اولین بار است که در دنیا، کشوری تحت نظارتی قرار گرفته که در مورد هیچ کشور هسته‎ای انجام نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس متن برجام، آمریکا اجازه 6 نوع نظارت در ایران دارد، تصریح کرد: نظارت بر فعالیت‎ها موارد آن اعلام نشده است یعنی هر جایی که آنها دست گذاشتند باید نظارت شود، نظارت‎ها بر پروتکل الحاقی در هر زمان و مکان شامل تاسیسات هسته ای و نظامی است و با این تعهد، اجازه بازدید از هر مکان و در هر زمان به آمریکائی ها داده شد.

نبویان افزود: بر اساس سند آژانس بین المللی هسته ای (اسامی و اقلام هسته ای و مصارف دوگانه در نفت و پتروشیمی) غیر از کانال خرید، حق خرید یک کالا را نداریم ایران باید طرح خرید را به کارگروه خرید، کمیسیون مشترک، شورای امنیت سازمان ملل و کشور صادرکننده این اقلام بدهد و اگر مورد اجماع آنها قرار بگیرد می‎توانیم از آن اقلام استفاده کنیم.

برجام را باید به اسم حسن روحانی و علی لاریجانی نوشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعضای اصلی تیم مذاکره‎کننده اطلاعات دقیقی از متن برجام ندارد و حتی یکبار دقیق آن را نخوانده اند، افزود: بنده در چندین جای برجام نشان دادم که ایران بیش از 10 مورد محدودیت ابدی را پذیرفته است، آخر با چه حقی نسل‎های آینده را محروم کردید.

 وی با بیان اینکه علاوه بر این موارد، ایران باید بر اساس برجام اقدامات شفاف ساز انجام دهد، اظهار کرد: بر اساس قطعنامه 2231 ایران ملزم است به تمام درخواست های آژانس پاسخ مثبت دهد.

نبویان در پایان سخنان خود گفت: گفت: برجام را باید به اسم دو نفر بنویسید: «حسن روحانی و علی لاریجانی».

 

برچسب ها: نبویان ، 9دی ، جهرم ، سخنرانی ، تنویر
نام:
ایمیل:
* نظر: