جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۳:۳۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
آخرین مصوبات شورای شهر شیراز چه بود؟
مقرر شد شهرداری شیراز در مناطق گویم، شهرک سعدی و بلوار چمران مطالعاتی درخصوص احداث ایستگاه آتش‌نشانی انجام دهد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، در صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح پیشنهادی ذخیره‌سازی روان آب‌های سطحی به تصویب رسید.

مدیر مصرف بهینه منابع آب شهرداری شیراز در این خصوص گفت: مطالعات آب‌های سطحی در شهر شیراز به‌طور جامع انجام‌شده و مطالعات بازنگری نیز در سال‌های اخیر از سال ۸۷ به ترتیب در ۵۲ حوزه انجام‌شده و اکنون این حوزه‌ها تماماً دارای مطالعات مجزا هستند که طرح‌های توسعه را نیز در بر‌می‌گیرد و به‌عنوان‌مثال اکنون در محدوده گویم هم مطالعات را انجام می‌دهیم.

سیدرضا منادی اظهار کرد: درمورد مطالعات حوزه‌های آبریز هرجا امکان احداث حوزه‌های تأخیری به‌صورت حوضچه و استخر بوده مانند باباکوهی و دامنه دراک پیش‌بینی کردیم و جایگاه مشخص‌شده اما آبخیزداری باید توسط بخش آبخیزداری منابع طبیعی انجام شود که با توجه به واگذاری ارتفاعات به شهرداری این امر در برنامه قرارگرفته و انجام خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: احداث چاه‌های ذخیره یا نفوذپذیر در ۳۹ حلقه چاه با عمق ۲۴ متر و قطر یک و نیم با هزینه یک میلیارد تومان انجام شد و این امر افزایش ذخیره و نفوذ آب در عمق خاک را در پی دارد.

وی بیان کرد: فرونشست و پایین افتادن سطح آب‌های زیرزمینی از طریق دانشگاه شیراز پیگیری لازم انجام شد و در نشست با دستگاه‌های مختلف شرح خدمات تهیه و مشاور این هفته آن را در اختیار قرار می‌دهد که عقد قرارداد شود.

منادی دربخش دیگری از سخنان خود در مورد تصفیه فاضلاب‌ها نیز گفت: پنج نقطه را برای تصفیه فاضلاب در نظر گرفتیم که فاز اول آن برای ۵۲ حوزه تهیه‌شده و فاز دوم از طریق مشاور دیگری تهیه و تا حدودی به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: برای تهیه طرح‌های فاضلاب، موقعیت‌ها در نظر گرفته‌شده و مالکیت در اختیار شهرداری است و در محدوده باغات و بالادست آن با ستاد آبادگری هماهنگی شده و طرح آماده است و شروع کار مستلزم آن است که محیط‌زیست، آب منطقه‌ای و آبفا در یک جلسه مشترک موارد را طرح کنند تا تصفیه‌خانه را اجرایی کنیم ضمن این‌که در ۹ نقطه بررسی فاضلاب‌های سطحی را انجام داده و موقعیت آن را مشخص کرده‌ایم.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز تصویب کردند که شهرداری شیراز ظرف دو ماه آینده مطالعات مربوط به ذخیره‌سازی روان آب‌های سطحی در سطح شیراز را انجام داده و به شورا گزارش دهد.

در ادامه جلسه نامه اداره کل ورزش و جوانان فارس مبنی بر درخواست مساعدت به برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی که از طرف کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا به صحن علنی آمده بود بررسی و مقرر شد مبلغ 300 میلیون تومان کمک شود به شرط اینکه این مسابقات در شیراز برگزار گردد و صرفا در امور اجرایی هزینه شود چراکه هزینه بازسازی سالن ورزشی شهید دستغیب و خرید تجهیزات برعهده دولت می‌باشد.

در این جلسه همچنین مصوب گردید که شهرداری شیراز ظرف سه ماه در مناطق گویم، شهرک سعدی و بلوار چمران مطالعاتی درخصوص جانمایی و طراحی احداث ایستگاه آتش‌نشانی انجام داده و به شورا گزارش ارائه دهد.

بررسی طرح حفظ باغات رها شده و رها نشده در سطح شهر از دیگر مصوبات شورای شهر شیراز در صدو سی و پنجمین جلسه علنی شورا بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: