شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۲۵:۱۳
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۷۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
امام جمعه جهرم در نشست هماهنگی کمیته‌ی استقبال از شهدای گمنام:
آیت الله دژکام شهدا را ادامه دهنده مسیر اباعبدالله الحسین(ع) دانست که نباید از آنها استفاده سیاسی شود.

به گزارش تنویر به نقل از پسین جهرم، آیت الله لطف الله دژکام در جلسه هماهنگی تشییع شهدای گمنام که با حضور مدیران محلی و جمعی از مسئولان هیئت های مذهبی در غدیریه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت:  تاریکی بصیرتی، مشکلی است که انسان آن‌ زمانی که درگیر کارهای دنیوی شده، برایش به وجود می آید.

وی با بیان اینکه ایمان و باور به خداوند متعال سبب سعادت دنیا و آخرت انسان می‌شود، بیان کرد: درس شهدا دین باوری و اعتقاد به دنیای اخروی است.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه برای رهایی از فضای ظلمانی نیازمند به چراغ روشن هستیم، افزود: امام حسین(ع) چراغی است که وقتی به او توجه شود راه را از بی‌راهه تشخیص می‌دهیم.

وی، شهدا را ادامه دهنده مسیر اباعبدالله الحسین(ع) دانست که مورد تایید این امام همام قرار گرفته و نباید از آنها استفاده سیاسی شود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه عقل،  معنویت و دین راهی است که شهدا به ما نشان داده و آن را می آموزند، تصریح کرد:  شهدا خودباختگی نداشته و آن روز که با جان فشانی شان، نظام اسلامی به پیروزی رسید کسی باور نمی کرد که آنها شگفتی سازمعرکه نبرد بودند.

وی با بیان اینکه امروز به برکت شهدا خودباوری در ملت ما به وجود آمده است، گفت:  نباید از شهدا استفاده ابزاری کرده و در مقابل آنها ایستاد بلکه باید با نیت قربت الی الله به سمت شهدا رفت و با آنها تجدید میثاق کرد.



 

برچسب ها: دژکام ، نشست ، تشییع ، شهدا ، جهرم ، تنویر
نام:
ایمیل:
* نظر: