شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۰:۳۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
سایت اسپیس تصویری را از یکی عکاسان نجومی ایران به عنوان یکی از زیباترین عکس های نجومی در جهان منتشر کرده است.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،عکاس نجومی امیر رضا کامکار این تصویر بسیار زیبا را از کهکشان راه شیری گرفته است. کامکاراین عکس را از میراث جهانی یونسکو پاسارگاد، آرامگاه کوروش در نزدیکی شهرشیراز از ایران در 13 اوت 2015  گرفته است.میراث باستانی درپیش زمینه تصویر با آسمان پرستاره بالای آن تصویری این چنین شگفت آور ودیدنی خلق کرده است.

امیررضا کامکار در ایمیل خود به اسپیس گفت: فکر کردن درمورد آنکه ایرانیان در زمان سلسله هخامنشی نیز به این آسمان زیبا به همراه این اثر باستانی می نگریستند احساس خوبی از این عکس در من ایجاد می کند.

تصویر زیبای کهکشان راه شیری بر فراز آسمان شیراز

کهکشان راه شیری یک کهکشان مارپیچی با حدود 400 میلیارد ستاره، از جمله خورشید است. ستاره ها، به همراه گاز و گرد و غبار، مانند یک باند نور در آسمان زمین ظاهر می شوند، امتداد کهکشان بین 100 هزار تا 120 هزارسال نوری قطر دارد. در مرکز کهکشان ما  یک سیاهچاله عظیم الجثه نهفته است که 4.5 میلیون برابر جرم خورشید است. 

کامکار می گوید علاقه خود را در عکاسی نجومی  از حیاط خلوت خود  آغاز کرده است.او درپیام همراه عکس نوشت من کودکی با علاقه به آسمان شب بودم که در یک شهرستان کوچک به مدت 17 سال زندگی می کردم ودر حال حاضر  برای تقریبا 6 سال است که عکاسی نجومی با علاقه  به آسمان شب را دنبال میکنم. 

عکاسان نجومی میتوانند عکس های شگفت انگیز وزیبای نجومی خود را به سایت space.com ارسال کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: