کد خبر: ۷۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي؛
کار عاقلانه و مفيد به حال کشور اين است که بختيار و ارتش در مقابل انقلاب اسلامي، عکس العملي مثبت داشته باشند.
بسیج مداحان فارس : در پي اعلام تشكيل دولت موقت انقلابي ايران، راهپيمايي هاي وسيعي از سوي ميليونها نفر از مردم مسلمان و انقلابي براي پشتيباني و تاييد اين تصميم حضرت امام خميني (ره ) در شهرهاي مختلف برپا شد. در اين روز مردم مسلمان ايران با اجتماع در خيابان ها، همه يكصدا خواستار بركناري دولت سرسپرده بختيار شدند . در اين روز همچنين - ژنرال هايزر - فرستاده ويژه آمريكا - كه براي كمك به بقاي رژيم پهلوي و اعلام حمايت آمريكا از فرماندهان ارتش شاه و زمينه سازي كودتا عليه انقلاب اسلامي، به تهران آمده بود، پس از يك ماه تلاش بيهوده و شكست در ماموريت خود،  به كشورش بازگشت.

مهم ترين رويدادهاي 17 بهمن 57/ ماموريت ژنرال هايزر شکست خورد

مهم ترين حوادث و وقايع 17 بهمن 57
*صبح امروز سه شنبه ، غرش فانتوم هاي جنگي در آسمان تهران به گوش مي رسيد.
*مجلس شوراي ملي امروز [ با توجه به اينکه بيش از چهل نفر ازنمايندگان استعفا داده بودند ] شروع به کار کرد. بختيار در اين جلسه حضور يافت.
*در مجلس دولايحه يکي انحلال ساواک و ديگري تعقيب و دستگيري امرا و وزراي پيشين (از سال 1341) که مرتکب خلاف هاي غير قانوني و مردمي شده بودند به تصويب رسيد.
*بختيار به هنگام سخنراني در مجلس شورا گفت: دولت موقت تا شوخي و حرف است، تحمل مي کنم ...ولي چنانچه بخواهد به حالت جدي به فعاليت ادامه دهد،آنوقت با او مقابله خواهم کرد.
* دکتر سعيد، رييس مجلس شورا، در جلسه امروز مجلس اظهار داشت: بازگشت حضرت آيت الله العظمي خميني، مرجع عاليقدر تشيع را به خاک وطن از طرف خود و عموم نمايندگان خوش آمد مي گويم.
*با توجه به فرمايش امام مبني بر راهپيمايي عمومي در تأييد دولت بازرگان ، موج راهپيمايي مردم سراسر کشور را فرا گرفت.
*امام خميني در سخناني اعلام کردند: کار عاقلانه و مفيد به حال کشور اين است که بختيار و ارتش در مقابل انقلاب اسلامي، عکس العملي مثبت داشته باشند.
*در پاسخ به پيام هاي تشکر از سوي مردم و يا شخصيت ها و گروه هاي مختلف به مناسبت ورود حضرت امام به کشور، از سوي ايشان پيام تشکري خطاب به عموم انتشار يافت.
*جامعه ي روحانيت مبارز تهران در اطلاعيه اي مردم را دعوت کرد تا روز نوزدهم بهمن ماه ، با شرکت در تظاهراتي گسترده حمايت خود را از مهندس بازرگان اعلام کنند.تشکل هاي سياسي ديگر نيز در اطلاعيه هايي با اين مضمون به ضرورت شرکت مردم در تظاهرات نوزدهم بهمن ماه تاکيد کردند.
*تظاهرات مردم زاهدان، به پشتيباني دولت مهندس بازرگان ،مورد هجوم قرار گرفت. در اين حادثه حدود شصت و دو نفر کشته يا زخمي شدند.
*در مراسم فارغ التحصيلي دانشجويان دانشکده افسري، افسران جوان از سوگند وفاداري به شاه معاف شدند.
*بيست و هشت تن ازکادر نيروي هوايي که در خاش زنداني بودند، آزاد شدند.
*وزارت امور خارجه تصميم گرفت که ايران را از پيمان سنتو خارج کند .
*مطبوعات شوروي از نخست وزيري بازرگان استقبال کردند.
*قيمت نفت در بازار جهان دو برابر شد.
*ژنرال هايزر ايران را ترک کرد.
*امام خميني در جمع پرسنل نيروي دريايي درباره استقلال ارتش سخنراني کردند.
*امام خميني در جمع صادرکنندگان خشکبار درباره غارت سرمايه هاي معنوي و مادي ايران در دوره پهلوي و لزوم پشتيباني از دولت موقت سخنراني کردند.
*امام خميني در جمع طلاب و کارکنان شرکت نفت درباره وحدت و همبستگي اقشار مختلف مردم، برادري شيعه و سني و مسؤوليت روشنگري و تبليغ سخنراني کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: