جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۵۵:۳۳
کد خبر: ۷۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
پدر شهيد مصطفي احمدي روشن:
احمدي روشن گفت: رئیس جمهور آمریکا جلو دوربین حاضر شود و در مقابل دنیا اعلام می کند که اگر می توانستم تمام پیچ و مهره های هسته ای ایران را باز می کردم، مسئله آمریکا پیچ و مهره های هسته ای و موشک های ایران نیست در واقع مسئله آرمان ها، اقتدار ، دین، قرآن و اسلامی بودن ماست.

به گزارش تنویر رحیم احمدی روشن(پدر شهید مصطفی احمدی روشن شهید هسته ای) در مراسم افتتاح پایگاه مسجد جامع شهر خوزی ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت:

شهدا به منزله شیشه عطر هستند تا زمانی که در آن باز نشده بوی آن قابل کنترل است اما زمانی که در آن باز شد و بوی آن در مجلس تراوش پیدا کرد دیگر این بو قابل کنترل نیست و برای من و شما میسر نیست که این بو را مجددا وارد شیشه کنیم و شهید تا زمانی که به شهادت نرسیده ویژگی ها، مردانگی ها، استواری ها و خوبی هایشان قابل کنترل است اما به محض اینکه به شهادت می رسد مثل اینکه در شیشه عطر زندگی شهید باز می شود و دیگر این بو قابل کنترل نیست.

وی ادامه داد: چهار ویژگی خاص را که من احتمال می دهم و عقیده قلبی بنده بر این است که به واسطه این ویژگی ها بود که مصطفی شهادت را کسب کرد و به درگاه الهی رهسپار شد و نتیجه اعمال و رفتار خود را دید خدمت شما عرض می کنم، اولین ویژگی احترام خاص و بیش از اندازه ای بود که برای پدر و مادر خود قائل می شد که خداوند متعال نیز در این باره در قرآن کریم می فرماید: به پدر و مادر خود احسان کنید وخداوند متعال حتی به ما اجازه نمی دهد که به پدر و مادر اف بگوییم.

احمدی روشن تصریح کرد: شهید احمدی روشن سرباز خوبی بود برای مردم ایران اسلامی و رهبر جامعه بود و این را در عمل ثابت کرد،شهدای هسته ای احساس کردند یک خاکریز جدید به نام صنعت هسته ای و علم و فناوری در حال شکل گیری در مقابل دشمن است و این دانشمندان هسته ای بودند که عقب نشینی نکردند و حتی می دانستند در آخر به شهادت خواهند رسید.

وی در ادامه گفت: از سال 82 الی 84 متاسفانه یک رکود صنعت هسته ای را شاهد بودیم که در آن زمان مصطفی احساس یاس و نا امیدی می کرد و قصد داشت سایت هسته ای نطنز را ترک کند اما با تاکید من این کار صورت نگرفت و گفتم خداوند متعال روزگار را در دست مردم به چرخش در می آورد و ایشان قبول کرد، تا زمانی که به این نتیجه رسیدیم که از دشمن آبی برای ما گرم نخواهد شد.

پدر شهید احمدی روشن تاکید کرد: زمانی که به غنی سازی بیست درصد دست پیدا کردیم در واقع قله صنعت هسته ای را فتح کردیم، در همین رابطه شخصی از مصطفی پرسید غنی سازی 3.5 درصد و 5 درصد مورد نیاز صنعت هسته ای است اما 20 درصد برای چیست آیا می خواهید بمب درست کنید؟ مصطفی پاسخ می دهد خیر می خواهیم دستمان پیش دشمنان باز باشد، این باعث می شود که دشمنان در مقابل ما سر فرود بیاورند.

وی گفت: اما باعث تاسف است که از این صنعت بهره برداری خاص و از موقعیتی که این صنعت برای ما پیش آورده بود بهره برداری بهینه نکردیم اگر یک صدم چیزی را که به دشمنان دادیم در دوره های قبل می دادیم با ما مذاکره می کردند.

احمدی روشن بیان داشت: سانتریفیوژ های که از مدار خارج کردند مصطفی با خون دل از دیگر کشورها با یک ظرافت خاص وارد ایران کرد و تاکیدش بر این بود آنچه را که میتوانیم در داخل کشور بومی سازی کنیم.

وی با گریزی به تدریس توافق هسته ای در مدارس گفت: اگر می خواهید تدریس کنید بگویید که شهدای هسته ای چه زحماتی متحمل شدند تا این صنعت به دست ما برسد، برجامی که هنوز شروع نشد دشمن برای ما دبه می کند.

پدر شهید هسته ای احمدی روشن تاکید کرد: چرا مقام معظم رهبری می فرمایند من به دشمن خوش بین نیستم، به دلیل شناخت ژرفی است که از این دشمن خطرناک دارند، وقتی رئیس جمهور آمریکا جلو دوربین حاضر شود و در مقابل دنیا اعلام می کند که اگر می توانستم تمام پیچ و مهره های هسته ای ایران را باز می کردم، مسئله آمریکا پیچ و مهره های هسته ای و موشک های ایران نیست در واقع مسئله آرمان ها، اقتدار ، دین، قرآن و اسلامی بودن ماست.

وی در ادامه اظهار داشت: ویژگی چهارم مصطفی این بود که یک بنده خوب برای خداوند تبارک و تعالی بود، وی ادامه داد شهدا به شهادت نرسیدند که ما به سر خود بزنیم و گریبان چاک کنیم، اگر برای امام حسین(ع) و شهدا جان خود را فدا کنید هیچ فایده ای نخواهد داشت مگر اینکه پا جا پای شهیدان بگذاریم، باید تشخیص بدهید که چه زمانی به میدان بیایید و چه زمانی عمل کنید باید برای امام حسین(ع) سینه زد، اشک ریخت و مظلومیت امام حسین(ع) را به دنیا ثابت کرد اما اینها کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: همین پیاده روی اربعین که شما و دیگر کشورها انجام میدهید شک نکنید که وصل می شود به قیام امام عصر(عج) لذا باید بدانید که شهدا به چه دلیل به شهادت رسیدند، آنها به شهادت رسیدند که ما با خاطر آسوده زندگی کنیم، استقلال داشته باشیم، آقا و نوکر خودمان باشیم، محناج دیگران نباشیم، نگوییم تعداد سانتریفیوژ های ما جزء آرمان های ما نیست، نگوییم هرچه برد موشک های ما بیشتر بشود جزء آرمان ها و اقتدار های ما نخواهد بود این برد موشک های ماست که لرزه بر اندام استکبار جهانی و  صهیونیزم غارتگر انداخت.

رحیم احمدی روشن در پایان اظهار داشت: مسئله اساسی ما هواپیما و خودروی پژو نبود، مسئله اساسی اقتصاد مقاومتی بود.

وی با گریزی به انتخابات پیش رو تصریح کرد: مواظب باشید کسی را انتخاب کنید که منویات رهبری و استقلال این کشور را در نظر داشته باشد، اصلاح طلب و اصول گرا وقتی جمهوری اسلامی در خطر باشد دست در دست هم می دهیم و اختلافات را کنار می گذاریم و در مقابل دشمن می ایستیم، حواسمان را جمع کنیم کسی را که انتخاب می کنیم انسانی هوشیار،بیدار، آگاه، دانا، معتقد به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی باشد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: