کد خبر: ۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹
افزایش ناهنجاری ها در جامعه و تبعیت مردم از معاصی، سلامت و امنیت جامعه را به هم می زند و سبب می شود تا امراض و آسیب های روانی افزایش پیدا کند
  • به گزارش پیام زینب (س) به نقل از طنین یاس - حجت الاسلام ابراهیم بهمنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رباط کریم، جایگاه بهداشت و سلامت را در اسلام مهم خواند و افزود: باید گفت اهمیت بهداشت در اسلام بسیار، و جایگاه آن بی بدیل است به طوری که پیامبر اکرم(ص) نظافت و پاکیزگی را از نشانه های ایمان دانسته اند.
  • وی در ادامه  به تأثیر بهداشت در سلامت خانواده و جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: اگر مردم در خوراک، پوشاک و طهارت به مسائل بهداشتی عمل کنند، از تن سالم و روحیه مطلوبی برخوردار خواهند بود و همچنین باید این را قبول کرد که افزایش ناهنجاری ها در جامعه و تبعیت مردم از معاصی، سلامت و امنیت جامعه را به هم می زند و سبب می شود تا امراض و آسیب های روانی افزایش پیدا کند.
  • وی سلامت انسان ها در بعد تقوا را امری ضروری  و آن را یکی از اسباب رشد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تقوا یعنی حفظ کردن و پرهیزکار بودن انسان ها در حیات که رعایت این موارد باعث می شود تا یک فرد در انجام واجبات الهی کوشا و از محرمات به دور باشد.
  • وی ادامه داد اما آن‌چه که در این جا مهم است، مبحث سلامت روح انسان هاست که بعد تقوا می تواند در این امر اثر گذار باشد و آن را تقویت کند، در واقع تقویت این بعد در افراد سبب می شود که سلامت و نشاط و همچنین امنیت جامعه روند صعودی داشته باشد.
  • حجت الاسلام بهمنی در پایان خاطرنشان کرد: افراد در زندگی روزمره خود برای سلامت و تقویت بهداشت باید ارزش های دینی را پاس بدارند و اعمالی هم چون ارتباط با خدا، قرائت قرآن، راستگویی و درستکاری را انجام دهند تا خدای متعال در زندگی پشتیبان آن ها باشد.
  • انتهای متن /
نام:
ایمیل:
* نظر: