پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۰۷:۵۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۷۹۴۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
گزارش:
دهمین گردهمایی روز مهندس در سالن همایشهای سازمان صنعت ،معدن و تجارت با حضور پورشور اعضا برگزار شد.
به گزارش  بسیج مهندسین فارس ،آقای علی پور مسول بسیج مهندسین صنعتی و عمران و معماری استان فارس ضمن خیر مقدم و گرامی داشت روز مهندس به حاضرین در جلسه به تشریح برنامه های سال آینده پرداخت. ایشان اعلام نمودندد که در سال آینده چندین برنامه در سطح ملی توسط این سازمان برنامه ریزی و تدوین گردیده که از جمله به همایش ملی مدیران بسیج مهندسین کشور و صنعتگران و راهکارهای صادرات به میزبانی سومین حرم اهل بیت اشاره نمودند .برنامه های کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان برای ایجاد اشتغال و هماهنگیهای اعضا و سازماندهی در طرحهای کارآفرینانه از دیگر نویدهای ایشان برای سال جدید بود .

ایجاد شرکت هولدینگ از دیگر اقدامات سال آتی خواهد بود که حضور جدی و در صحنه بودن اعضا را پشتوانه ااین اقدامات دانستند.

استاد روستا آزاد  رییس سابق دانشگاه شریف سخنران کلیدی این گردهمایی،

محور صحبت هایایشان درباره ی اشکالات در وضعیت اقتصاد، جدی بودن بیکاری و عدم اشتغال بود. ایشان ضمن بیان این مطلب که مردمی کردن اقتصاد با ظرفیت بسیج، یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است؛ به معرفی طرح باور و ارکان آن پرداختند. همچنین از آنجا که توسعه و پیشرفت ملی در راستای توسعه و پیشرفت استان حاصل می‌شود،گام های مبارزه با بیکاری و بیرون آمدن از بحران و رکود را به اختصار و به صورت ذیل شرح دادند:

1.   تشکیل هسته ی اولیه در بسیج مهندسین

2.   جلسه ی هماهنگی با سایر اقشار بسیج (بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج دانش آموزان، بسیج مساجد، بسیج حقوق دانان، بسیج اقتصاد دانان و ...)

3.   تعامل با دولت، فرمانداری، بانک، استانداری، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، سیستم های قضایی و دادگستری های هر شهر

4.   جمع‌آوری اطلاعات میدانی راجع به نمونه های موفق

5.   موج اجتماعی مثل موج جنگ و انقلاب

6.   اقدامات میدانی

7.   نظارت بر این جریان

8.   گرفتن گزارشات را برشمردند.

9.   دیگر سخنران این گردهمایی مهندس شمس عضو شورای عالی بسیج مهندسین بود.


محور صحبت های ایشان درباره‌ی شناخت مسأله‌ی اصلی روز، شاخص‌های آن و نقش ما در حل مسأله بود. ایشان به فرمایش مقام معظم رهبری، در مورد اصلی‌ترین مسأله‌ی نظام که مسأله‌ی نفوذ و جریان‌شناسی نفوذ است اشاره کردند؛ نفوذ سیاسی، نفوذ اقتصادی، نفوذ امنیتی، نفوذ جریانی و نفوذ فرهنگی که نفوذ فرهنگی از دید رهبر انقلاب از همه مهمتر است. همچنین  پرورش نیروهای اصیل انقلابی، مؤمن، معتقد و پای کار را از راه های مبارزه با نفوذ دانستند.

دو سرود زیبای دانش آموزان لارستان زینت بخش مراسم بود .

در پایان دهمین گردهمایی روز بزرگداشت مهندسین بسیجی فارس از مهندسین نخبه سال 94 ،همکاران عرصه های مهندسی با سازمان ،کارآفرینان و شرکتهای موفق سال،برگزیده مقاله برتر همایش بسیج کشور،برندگال مقام اول  تا سوم تیراندازی خواهران و برادران عضو،منتخبین عکاسی "شهدای بصیر"و دو تن از سرگروههای حلقه های صالحین تقدیر شد.  

/224224


مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
17:29 - 1394/12/26
0
0
سلام
من امروز سایت کانون بسیج مهندسین جهرو رو دیدم واقعا که چقدر برای اعضا شون بها می گذارن و برنامه های مختلف ایجاد می کنن.خیلی فعال و پویا هستن.از برنامه های کوهپیمایی و راهپیمایی های خانوادگی گرفته تا بازدید های علمی و و..
امیدوارم مسئولین شیراز هم با مدیریت خوب جناب آقای علیپور بتونن چنین برنامه هایی رو ایجاد کنن.
نام:
ایمیل:
* نظر: