کد خبر: ۸۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
حضرت زهرا سلام ا...علیها ایفاگر تکلیف انسانی و وظیفه الهی واجرا کننده نقش انسانیت در صحنه های فردی واجتماعی بودند. آن حضرت به وظایف الهی پایبند بودندو در دوران عمر کوتاه پربرکتشان یک لحظه سکوت وبی تفاوتی اختیار نکردندوهمواره برای احقاق حق ولایت تلاش کردند.

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام ا...علیها وهفته بزرگداشت مقام زن سال1395


تادنیا دنیاست خورشید اظهر زهرای اطهر (سلام ا...علیها) خواهد درخشید. مقام معظم رهبری (مدظله االعالی)


فاطمه زهرا (سلام ا...علیها) کوثری است که خداوند به هستی عنایت فرمود. در باره مقامات آن بانوی بزرگ اسلام هرچه بگوییم کم است . مهم این است که روشن شود ، ما پیروان آن بزرگوار در پیروی از حضرت به کجا رسیده ایم .وجود اوبه هنگام نماز برای آسمان ها نور افشانی می کرد وفرشتگان خدارا از نور خود بهره مند می ساخت. آیا ما توانسته ایم محیط خانه خود را از بدی ها پاک کنیم وفرزندانی در مسیر آن بزرگوار پرورش دهیم؟

آن بزرگوار در برابر انحرافات وکج روی های بعضی حاکمان آن زمان فریاد کشید وبا منطق قوی وکوبنده اش با ظلم وفساد مبارزه کرد. آیا ماتوانسته ایم وظیفه امربه معروف ونهی از منکر را در برابرمفسدان ، بامنطق صحیح انجام دهیم؟

اوجان خود را در برابرامام زمانش سپر قرار داد.آیا ماتوانسته ایم به مقدار توان برای جلب رضایت خداوندوخشنودی امام زمانمان تلاش کنیم؟

آری حضرت زهرا سلام ا...علیها ایفاگر تکلیف انسانی و وظیفه الهی واجرا کننده نقش انسانیت در صحنه های فردی واجتماعی بودند. آن حضرت به وظایف الهی پایبند بودندو در دوران عمر کوتاه پربرکتشان یک لحظه سکوت وبی تفاوتی اختیار نکردندوهمواره برای احقاق حق ولایت تلاش کردند.

او عالیترین الگو برای انسان ها بویژه زنان است . تعبد ورابطه عاشقانه آن حضرت با خدای خویش بهترین نمونه برای جوانان است ،دفاع از ولایت تاسر حد جان وحمایت از امام زمان خویش با تمام وجود ،زیباترین درس برای مردمان جامعه ولایی است. زهرای مرضیه در اخلاق فردی واجتماعی اسوه حسنه ای بود که باید به اواقتداکرد زیرا صفای زندگی را به سادگی آن می دانست .او دانشمندی متواضع بود که دیگران را از دانش خود بهره مند می ساخت .

بنابرین شناخت عمیق آن بزرگوار برای حفظ فضیلت ودیانت زنان جامعه امری ضروری است.این مهم از طریق بیان ابعاد زندگانی کریمانه ،عالمانه وعارفانه این بانوی بزرگ وگسترش ارتباطات علمی برای ایجاد زمینه الگوپذیری بیشتر در جامعه امکان پذیر است.

امروز با عنایت حق وتدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) حرکت را آغاز نموده ومی طلبد تابا برنامه ریزی جدی واندیشمندانه ای زمینه بسط وگسترش فرهنگ فاطمی را فراهم آورده وبا استعانت از آن الگوی بی مانند در جهت تحکیم بنیان خانواده به عنوان رکن اساسی تشکیل جامعه اسلامی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف وحجاب درسطح جامعه، گامی مؤثر برداریم .واین مهم تحقق نخواهد یافت مگر اینکه همه دستگاه های اجرایی و دولتی ،ارگانها ونهادها فعالانه زمینه رشد وتعالی آن را فراهم نموده وشرایطی را فراهم سازند تا ضمن ریشه کن نمودن مظاهر فساد و سازمان بخشیدن به وضعیت فرهنگی جامعه ،در ترویج فرهنگ غنی اسلامی وسیره فاطمی تلاش جدی انجام شود.

والسلام


منبع :بسیج جامعه زنان سپاه فجر استان فارس

برچسب ها: بیانیه ، بسیج ، جامعه ، زنان ، استان ، فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: