شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۵۲:۰۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۸۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
رئیس پلیس فتا فارس:
حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: امروز فضای مجازی، سبک زندگی و نوع روابط اجتماعی را تغییر داده است.
به گزارش  بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، سرهنگ سيدموسي حسيني گفت: در گذشته شیوه‌ها و سبک‌های دیگری وجود داشت که هویت‌ها و ارتباطات‌های دیگر را مطرح می‌کرد ولی امروز این موارد در فضای مجازی تغییر یافته و شاهد دوست یابی‌ و هویت یابی ‌های متعدد هستیم به گونه‌ای که در حال حاضر یک فرد با صد‌ها هویت می‌تواند وارد این فضا شود و دست به اقدامات بسیاری زند.

وي ادامه داد: به دلیل تغییر هویت ‌ها زمینه جرم و جنایت افزایش یافته و امکان سوء ‌استفاده در اختیار افراد قرار گرفته است و همچنین از سوی دیگر، فریب‌کاری نیز در فضای مجازی زیاد شده و معمولا نوجوانان و جوانان که تجارب زیادی ندارند به سرعت جذب این فضا شده و تحت تاثیر قرار می‌گیرند که نتیجه این امر در زمانه فعلی رشد قابل توجه آمار جنایت، اعتیاد، روابط نامناسب اخلاقی و خیانت‌های خانوادگی است .

رئیس پلیس فتا استان فارس در مورد اعتیاد نسل امروز که همانا اعتیاد اینترنتی است افزود: یکی از مشکلات و آسیب‌های فضای مجازی ناظر به این مساله، اعتیاد نسل جدید به این فضا است؛ جوانی که در فضای مجازی معتاد می‌شود از زندگی طبیعی خود خارج و قدرت اداره زندگی طبیعی ندارد و حتی زندگیشان با متلاشی شدن و اختلال جدی روبه‌رو می‌شود.

سرهنگ حسینی اضافه كرد: نسل جوان به طوری در این فضا اعتیاد پیدا می‌کند که در فضای بازی آنلاین زندگی می‌کند، مثل بازی معروف «کلش آف کلنز» که حتی بحث احساسات و عواطف را در فضای مجازی به جای احساسات طبیعی به خود مشغول می‌کند، به طوری که عشق و محبت مجازی، نفرت و جنگ مجازی جای همین ‌ها را در فضای طبیعی و معمولی می‌گیرد.

وي بیان کرد: اساساً صرف نظر از تخلفات جرم انگارانه، آسیب‌های فیزیکی و جسمانی که بر چشم، ذهن، مغز، گوش و بدن انسان ضربه وارد می‌شود را نیز نباید نادیده گرفت.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطرنشان كرد: شهروندان مي توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ايميل: fars_fata@police.ir و يا با تلفن: 2183919-071 به پليس فتا استان فارس گزارش كنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: