کد خبر: ۸۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
استاندار فارس در دیدار با مدیران صدا و سیمای مرکز فارس:
هيچ امر به معروفي بالاتر از اين نيست كه انسان ها راستگو و صادق باشند و هيچ منكري بالاتر از دروغ و دزدي و دست بردن به بيت المال نيست...علاوه بر آزاد راه شيراز – اصفهان، تلاش براي احداث بزرگراه شيراز به اهواز و خط آهن شيراز به اهواز - بصره به منظور فراهم كردن زيرساخت هاي ارتباطي استان هاي جنوبي كشور، از اولويت هاي استان است كه با جديت پيگيري مي شود.
استاندار فارس با اشاره به اين كه صدا و سيما نقش آموزشي و تربيتي دارد، ادامه داد: هر حركت صدا و سيما يك نوع تربيت به دنبال دارد و جوري بايد رفتار شود كه در جامعه صداقت، پاكي و درستي جزء ارزش هاي بالا باشد و دروغ، تهمت، تزوير و ريا نهي شود.
مهندس افشاني با بيان اين كه هيچ امر به معروفي بالاتر از اين نيست كه انسان ها راستگو و صادق باشند و هيچ منكري بالاتر از دروغ و دزدي و دست بردن به بيت المال نيست، تاكيد كرد: صدا و سيما بايد به صورت غيرمستقيم اين مسائل را به مردم آموزش دهد تا جامعه آن ها را به مرور بپذيرد.
وي با اشاره به اين كه نقشي كه صدا و سيما براي خود در زمينه توسعه تعريف مي كند و استراتژي كه تدوين مي كند ممكن است چند سال بعد جواب بدهد، گفت: اگر صدا و سيماي مركز فارس مزيت هاي استان را در حوزه هاي تاريخي، مذهبي، ادبي و جاذبه هاي طبيعي به شكل مطلوب ارائه نمايد گردشگري داخلي و خارجي و سرمايه گذاري در استان را به دنبال خواهد داشت.
استاندار فارس با تاكيد بر اين كه ايجاد اميد در مردم خيلي موثر است، افزود: هيچ فرد نااميدي دست به خلاقيت نمي زند؛ بلكه ريسك و خلاقيت از افراد اميدوار بروز مي كند.
مهندس افشاني با بيان اين كه عصبيت ها در جامعه ناشي از خشم هاي فروخفته اي است كه به تدريج جمع شده و در يك موقعيت بروز مي كند، اظهار داشت: اگر نشاط و شادي باشد مطمئنا ناهنجاري هاي اجتماعي به شدت كاهش پيدا مي كند. شادي را به عنوان مهم ترين اولويت نسل جوان و حتي كهنسالان جامعه بدانيد و چگونگي شاد كردن مردم را جزء برنامه هاي اصلي خود بگذاريد.
وي با اشاره به اين كه هيچ مسئله اي به اندازه شادي مورد نياز جامعه نيست، تصريح كرد: رشد و توسعه استان بايد مبناي عملكرد صدا و سيماي مركز فارس باشد و شادي مردم تابلوي پيش چشم آن ها باشد.
مهندس افشاني با بيان اين كه عملكرد موفق صدا و سيما در زمان افتتاح طرح سفر رياست جمهوري و كلنگ زني چند طرح عمراني به صورت ويدئو كنفرانسي هم زمان با حضور رياست محترم جمهوري و معاون اول محترم رئيس جمهوري، گفت: اين برنامه موفق باعث شد كه اخبار شبكه يك، تنها برنامه استان فارس را پخش كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر آرامش حاكم در استان فارس، گفت: بايد همراهي، همدلي و وحدت در ميان همه تاثيرگذاران استان وجود داشته باشد و هر كس به هر ميزان از ظرفيت حاكميت را اشغال كرده است بايد در زمينه سرمايه گذاري، اشتغال و توسعه استان پاسخگو باشد.
استاندار فارس با بيان اين كه اين استان مركز جنوب كشور به لحاظ پزشكي، علمي و برخي ديگر از خدمات بوده است، گفت: علاوه بر آزاد راه شيراز – اصفهان، تلاش براي احداث بزرگراه شيراز به اهواز و خط آهن شيراز به اهواز - بصره به منظور فراهم كردن زيرساخت هاي ارتباطي استان هاي جنوبي كشور، از اولويت هاي استان است كه با جديت پيگيري مي شود.
مهندس افشاني با اشاره به جمعيت 12 ميليوني استان هاي فارس، خوزستان، بوشهر و كهكيلويه و بويراحمد، اظهار داشت: با توجه به نزديكي فرهنگي اين استان ها با يكديگر، بايد تلاش كنيم شبكه حمل و نقل را ميان اين استان ها تقويت كنيم.
وي تاكيد كرد: بايد فراتر از وضعيت فعلي، استان فارس را ببينيم كه اين نگاه مي تواند تحولي در فارس ايجاد كند.
پایان پیام./.
نام:
ایمیل:
* نظر: