کد خبر: ۸۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
امام جمعه شهر رونیز:

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه استهبان گردهمایی هفته عقیدتی سیاسی به مناسبت شهادت استاد مطهری در سپاه ناحیه استهبان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه احمد زینل پور نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه استهبان گفت:هفته عقیدتی سیاسی را در سپاه و بزرگداشت مقام بلند استاد و مربیان و شهادت استاد علامه شهید مطهری را تبریک و تسلیت عرض می کنم تسلیت از این باب که علامه ای را در بحث علمی اخلاقی،عرفانی،فلسفی و یک استاد برجسته و شخصیتی کم نظیر را از دست دادیم.

وی گفت:هیچ شکی نیست که در دین مقدس اسلام علم و مرتبت معلم در بالاترین مرتبه قرار دارد و این از اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد مشخص است که بحث علم و تشویق به دانستن و دانش دارد.

وی گفت: حتی جایی که حضرت رسول(ص)وارد شدند دیدند در مسجد عده ای در حال عبادت و عده ای در حال یادگیری دانش بودند فرمودند هر دو کار خوب است اما جایی که تعلیم و تعلم است بهتر است و لذا در زمانی که امام حسین(ع) وقتی پسرش سوره حمد ر ا یاد گرفت استاد فرزندش را دعوت کرد و هدیه گرانبهایی به او داد و این اهمیت علم و اهمیت دانش و قدر شناسی از کار معلمی و مربی گری و هدایت انسان ها را می رساند.

زینل پور گفت:اینکه در حدیثی حضرت رسول فرمود یا علی اگر خداوند به واسطه تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از آنچه خورشید بر آن می تابد یعنی این اهمیت هدایت است که بزرگترین کار مربیان و هادیان و معلمان عزیز هدایت افراد است که هدایت انسان ها به منزله این است که یک روح تازه ای دمیده می شود آنها جان می گیرند و همینطور اگر کسی باعث ضلالت و گمراهی کسی شود به منزله کشتن اوست.

در ادامه حجت الاسلام حاج آقا دسترنج امام جمعه شهر رونیز ضمن تبریک هفته عقیدتی و تجلیل از مقام شامخ شهید مطهری گفت: تجلیل از این شهید والا مقام و تجلیل از معلمان و معلم در واقع تجلیل از علم است،علم خود یک فضیلت و برتری است.

وی بیان داشت:علم را در ادبیات ما تشبیه به نور کرده اند در احادیث هم داریم العلم نور،در مقابل علم جهل است جهل را هم به تاریکی تشبیه کرده اند یعنی دانستن و ندانستن،علم و جهل، نور و ظلمت در مقابل هم قرار دارد.قاعدتا باید این شباهتها با هم وجه شباهتی داشته باشد.چه شباهتی است بین علم و جهل و بین تاریکی و نور،شباهت این ها چه بوده که در کلمات معصومین اینها را به هم تشبیه کرده اند.

وی ادامه داد:در تاریکی دید انسان بسته می شود یعنی چشم که مهمترین دستگاه دیدن و تشخیص راه از چاه است این بسته می شود و هرگاه این بسته شد انسان دچار چاه و چاله می شود اگر هم گرفتار چاه و چاله نشود و بگوید من در تاریکی رفتم و اتفاقی نیفتاد بالاخره یک اضطراب و ناراحتی دارد.عیب دوم ظلمت،ضرر و زیان آن است بالاخره پای انسانی که در تاریکی حرکت می کند به سنگی یا چیزی برخورد می کند یا به چاه می افتد و آخرش هم نابودی است چون انسان در تاریکی راه را از چاه نمی تواند تشخیص دهد و این خاصیت تاریکی است.

دسترنج گفت:حالا باید دید آیا جهل هم این ویژگی ها را دارد؟یعنی آیا انسان نادان از یک طرف اضطراب و دلهره دارد؟ یعنی دلهره و تشویش دارد که آیا دارم راه را درست می روم یا نه. و آیا ضرر و زیان هم می بیند و در آخر هم کارش به سقوط می کشد و نابود می شود؟ بله،جهل همه این ویژگی ها را دارد پس ما باید در کسب علم و دانش بکوشیم زیرا با علم راه از چاه مشخص می شود و با جهل اضطراب و تشویش و ضرر و زیان و سقوط،حتمی است.

جلسه با اهداء جوایز به مربیان عقیدتی سیاسی به پایان رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: