کد خبر: ۸۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
در شرکت شیر پگاه فارس:
به همت کارگر بسیجی و با تولید 532 تن پودر پروتئین (mpc)در طی 3 سال گذشته وابستگی وارداتی ایران به کشور هایی مثل فرانسه،هلند و آلمان قطع شد.

فریدون پورمفخمی نخبه فعال شرکت شیر پگاه فارس  در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور  درمورد ساختار پودر گفت: این پودر از پروتئین های طبیعی شیر برخوردار این پودر  دارای پروتئین کامل شیر با درصدهای بالا می باشد.

 وی گفت: این پودر به خاطر داشتن ترکیب پروتئینی قوی جهت بالا بردن ماده خشک و ایجاد ویسکوزیته قوی در انواع محصولات لبنی و فرآورده های گوشتی کاربرد دارد.

این پودر  دارای پروتئین ، کازئین و همچنین پروتئین های محلول و قابل جذب بتا - لاکتا گلوبین ، آلفا - لاکتا لبومین و ایمونو گلوبین بوده و ارزش غذایی بالایی دارد و دارای 70  درصد پروتئین است.

سرکارگروه تخصصی شرکت شیر پگاه فارس در ادامه این مطلب تصریح کرد  : این پودر از پروتئین های شیر گرفته می شود و یک کار ترکیب سازی انجام می شود و دارای 70 درصد پروتئین است و با تولید پودر  mpc  در شرکت پگاه فارس وابستگی وارداتی ایران به کشور هایی مثل فرانسه،هلند و آلمان قطع شد.

کاربرد پودر mpc در صنایع غذایی و لبنی  و مکمل های ورزشی

سرکارگروه تخصصی شرکت شیر پگاه فارس تامین مواد اولیه فراورده های لبنی و فراورده های وابسته مانند صنایع گوشتی و استاندارد سازی ماست و شیرینی و شکلاتی و غذای کودک و مکمل های ورزشی را از مصارف  این پودر برشمرد.

تولید 532 تن پودر پروتئین در طی 3 سال گذشته/بیش از دو میلیارد و صد میلیون تومان سودآوری داشته است

وی گفت: در 3 سال گذشته 532 تن تولید پودر پروتئین داشته ایم که بیش از دو میلیارد و صد میلیون تومان سودآوری برای کشور داشته است

که تولید پودر پروتئینی 32 هزار تومان و نمونه خارجی کیلویی 36 هزار تومان  است که در قیاس با نمونه خارجی ارزانتر و مناسبتر تولید می شود.

وی با معرفی منویات مقام معظم رهبری به عنوان راس هرم انگیزه برای اختراع پودر پروتئین  با وجود مشکلات به واسطه تحریم ها با همت تیم متخصصی این شرکت در بستر اقتصاد مقاومتی در مسیر بی نیازی در حوزه تولید داخلی این اختراع را کار بومی سازی و بامهندسی معکوس برشمرد .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: