کد خبر: ۸۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
حجت الاسلام حدائق:
سرهنگ محمد علی شیبانی:سپاه و بسیج با همان روحیات زمان انقلاب وسط میدان است









به مناسبت تولد حضرت آقا اباعبدالله علیه السلام و روز پاسدار همایش "هیات یاوران ولایت"در سپاه ناحیه استهبان برگزار گردید.

در ابتدا سرهنگ پاسدار محمدعلی شیبانی فرمانده سپاه ناحیه استهبان گفت:سپاه و پاسداران حامیان ولایت فقیه هستند و هر جا لازم باشد حاضر به جانفشانی و دفاع از اسلام و این مرز و بوم هستند و شما این را در مرزها و سوریه می بینید.بحمدالله سپاه با همان روحیه اوایل انقلاب و زمان جنگ در وسط میدان است و حامی مظلومین و مستضعفان است.

در ادامه حجت الاسلام حدائق گفت:یکی از افتخارات پاسداران این است که روز تولد آقا اباعبدالله(ع) به نام روز پاسدار نام گرفته است.

وی سپس با اشاره به حدیثی از امام حسین علیه السلام گفت:شخصی از اهالی کوفه نامه نوشت و گفت "یا سیدی اخبرنی بخیر الدنیا و الاخره"یعنی مولای من به من خبر بده خیر دنیا و آخرت چیست.

وی بیان داشت:دوستان ماه رجب را پشت سر گذاشتیم یکی از دعاهای مشهور در ماه رجب که امام صادق(ع) عرض کرده این است" اعطنی بمسئلتی ایاک جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره "خیر دنیا و آخرت چیست ؟که امام بعد از تمام نمازهای واجب در ماه رجب درخواست می کن؟.حالا فردی از امام حسین این را می خواهد ببینید چیست؟امام هم در جواب هم خیر دنیا و آخرت و هم شر دنیا و آخرت را بیان کرد. آقا فرمود:سم الله الرحمن الرحیم اما بعد فان مَنْ طَلَبَ رِضَى اللّهِ بِسَخَطِ النّاسِ كَفاهُ اللّه اُمُورَ النّاسِ"خیر دنیا و آخرت یعنی اینکه رضایت خداوند بیاید سرخط زندگی شما.خدا را مقدم بر همه بدانیم، خدا باید در زندگی ما پررنگ شود امام حسین می فرماید اگر کسی در صدد رسیدن به رضایت الهی باشد ولو تمام مردم از او ناراضی شوند خدا او را کفایت می کند .

وی سپس با اشاره به آیه 54 ازسوره مائده(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ)گفت:این آیه چند شان نزول دارد یکی شان نزول آن اینکه از حضرت محمد(ص) پرسیدند منظور از این قوم چه کسانی هستند؟ حضرت فرمودند: سلمان و قوم سلمان هستند.

حدائق گفت:خداوند در این آیه 6 ویژگی مومنین را نام می برد.در روایت دیگری داریم منظور از این آیه شیعیان امام علی (ع)هستند و در روایت دیگر امام صادق(ع) فرمودند منظور اصحاب المهدی هستند.خدا اینها را دوست دارید اینها هم دوستدار خدا هستند اینها در مقابل مومنین خاشعند فروتنند اما در مقابل کافرین نترس و شجاعند

وی ادامه داد:.در حالات امام خمینی هم داریم پدر 3 شهید آمد خدمت امام عکس اول شهید خود را نشان داد گفت چند سالش است و در فلان عملیات شرکت و شهید شد، بعد می گوید عکس دوم را گذاشتم گفتم:امام عزیز این فرزندم هم در فلان عملیات شهید شد.پدر این سه شهید می گوید: در این حال که سر من پایین بود دیدم امام ساکت است سرم را بلند کردم و نگاه به امام کردم دیدم شانه های امام دارد تکان می خورد و دارد گریه می کند می گوید گفتم اماما جان خود من هم فدای شما باد. من که نمی خواسم شما را ناراحت کنم من خواستم بگویم عزیزان من برای اسلام و انقلاب رفتند.

حدائق بیان داشت:ببینید امام در مقابل یک پدر شهید خاشع و متواضع است اما همین امام می فرمود امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و امروز به برکت انقلاب اسلامی و امام ، به مسلمانان لبنان شرف داده شده است عزت داده شده است. امروز مسلمانان و شیعیان در کارهای اجرایی لبنان قرار گرفته اند اما قبل ها در مشاغل پایینی مثل نامه رسان و غیره بودند این به برکت انقلاب اسلامی است و اگر ما از خدا بترسیم همه از ما می ترسند اما اگر از خدا نترسیم خدا ما را از همه می ترساند دنیای استکبار از امام می ترسید زیرا امام از خدا می ترسید.

وی گفت:قرآن می فرماید نشانه یاران امام زمان(عج) این است که در مقابل مومنین متواضعند اما در مقابل کفار سختگیرند.امام که به خادم زیر دست خود دستور نمی دهد و مادبانه حرف می زند اما در مقابل شاه می گوید شاه باید برود و به آمریکا می گوید:آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. روحیه بسیجی باید یجاهدون فی سبیل الله باشد و باید در این راه از سرزنش سرزنش کنندگان نترسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: