جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۳۵:۱۱
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۸۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
دبیر ستاد امر به معروف استان فارس:
سلیمان مهدوی با اشاره به همگانی بودن امر به معروف، نتیجه‌ی عدم اجرای آن را سست شدن پایه های ایمان برشمرد.
به گزارش تنویر جهرم، روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه، در حاشیه برگزاری شورای اداری شهرستان، مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر جهرم، معرفی و احکام مسئولیتی خود را دریافت نمودند. 

سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف استان فارس، سکوت مردم در مقابل گناه را یک خطر بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: باید تمام ادارات در بحث ایجاد شورای امر به معروف با ریاست مسئول همان اداره با هدف گفتمان سازی پیش قدم شده و شهرداری‌ها و شوراها توجه ویژه‌ای در مورد آموزش به شهروندان را دنبال کنند.

وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی، اجرای امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی برشمرد و بیان داشت: اهمیت امر به معروف به این دلیل است که اگر انجام نشود پایه های دین سست می شود، به همین دلیل است که این فریضه مانند نماز قضا ندارد، در نتیجه حق نداریم آن را به تأخیر بیندازیم. 

دبیر ستاد امر به معروف استان فارس با اشاره به وظیفه تک تک مسئولین اداری شهرستان، اظهار نمود: هر کدام از شما مکفل تعدادی از مردم هستید چون بر اساس قانون کارگزار نظام اسلامی می باشید و بر اساس شهادتینی که داده ایم بر دینمان مسئولیم.

سلیمان مهدوی با اشاره به عدم تعلق ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هیچ یک از قوای سه گانه، وظیفه‌ی آنها را پشتیبانی از این ستاد برشمرد و تصریح کرد: در دادگستری نیز باید شعبه ای ویژه‌ی رسیدگی به جرایم نهی از منکر و حمایت از آمران به معروف اختصاص یابد.

سرهنگ محمدصادق شادمند، فرمانده سپاه ناحیه جهرم نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جهرم گفت: در این راستا نشست‌هایی با عنوان تکریم ارباب رجوع و حجاب و عفاف برگزار شده است.

جایگزینی 600 دستگاه دیجیتال به جای ماهواره

وی با اشاره به اجرای طرح دجال واره در شهرستان جهرم به تحویل 600 ماهواره توسط مردم در مقابل اهدای دستگاه‌های دیجیتال خبر داد و افزود: تعداد هزار و 400 قطعه چادر با قیمت تعاونی در سطح شهرستان توزیع شده است.

فرمانده سپاه ناحیه جهرم به برگزاری 80 جلسه فقه بازار برای کسبه شهرستان اشاره کرد و احیا فرهنگ نمازجماعت، تذکر لسانی به اصناف متخلف، مقابله با بدحجابی و غیره را از دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جهرم عنوان کرد.

 در پایان این جلسه و با حکم آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، آیت‌الله دژکام امام‌جمعه‌ جهرم به‌عنوان رئیس ستاد ستاد امر به معروف و نهی از منکر، علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم، به عنوان قائم‌مقام ستاد و محمدصادق شادمند فرمانده‌ سپاه جهرم نیز به‌عنوان دبیر این ستاد در شهرستان جهرم معرفی شدند
نام:
ایمیل:
* نظر: