يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۲۴:۱۱
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۸۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
همایش فصلی علمی کردن کشاورزی توسط کانون بسیج مهندسین شهرستان کازرون برگزار شد.
به گزارش  بسیج مهندسین فارس،در ابتدای همایش مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول کانون بسیج مهندسین کازرون  هدف از برگزاری همایش علمی کردن کشاورزی را استفاده از فرهنگ و تفکر بسیجی در ارتقاء سطح علمی کشاورزان و بهره برداران عنوان کرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم با استفاده از این روش‌ها در تخصصی کردن کشاورزان و به روز کردن سطح علمی بهره‌برداران گام برداریم.

مهندس شفیعی با اشاره به طرح ملی بسیج همگام با کشاورز  که یکی از برنامه های آن  علمی کردن کشاورزی می باشد، تأکید کرد: این طرح فرصت مناسبی است تا از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود جهت علمی و به روز کردن کشاورزی برای دستیابی به تولید پایدار و تأمین امنیت غذایی استفاده بهینه نمود.

در ادامه همایش مهندس فخار کارشناس زراعت مشکلات عمده کشور در این بخش را پایین بودن بهره وری مثل مصرف بالای آب و سوخت و همچنین عدم آموزش های مهارتی موثر عنوان نمود و بیان داشت: آموزش های مهارتی باید منجر به تغییر رفتار در تولیدکنندگان باشد.

مهندس فخار با اشاره به اینکه بایستی برنامه‌های زیادی را برای حفظ آب که مایع حیاتی انسان به حساب می‌آید، اجرایی کرد، تصریح نمود: در ابتدا باید به دنبال راهکارهایی باشیم تا مشکلات کمبود آب را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: امروز می‌توانیم از تجربه‌های کشاورزان و راهکارهای آنها برای رفع مشکلات موجود استفاده کنیم که در این زمینه می‌توانیم کارها را با تجربه آنها در کنار اصول علمی پخته‌تر کنیم و به یک راهکار مناسب دست یابیم.

مهندس فخار با بیان اینکه حفظ خاک نیاز به فرهنگ سازی دارد، تأکید کرد: در این خصوص، می‌توانیم با برنامه‌ریزی مطلوب و کشت الگوی مناسب بهره‌برداری‌های لازم را داشته باشیم تا کشاورزان بتوانند تولید و درآمد خود را افزایش دهند و در حقیقت با علاقه میراث خود را حفظ می‌کنند.

لازم به ذکر است در ادامه این همایش علمی، با استفاده از کارشناسان بخش باغبانی و حفظ نباتات در خصوص تغذیه باغات و نحوه هرس باغات و سیستم های آبیاری تحت فشار و کم فشار و همچنین روش های پیشگیری و مبارزه با آفات و امراض و بیماری های باغات و رعایت بهداشت باغات مطالب علمی و فنی برای استفاده باغداران به صورت پاورپوینت ارائه و آموزش های لازم داده شد.

لازم به ذکر است در پایان از مربیان طرح بسیج همگام با کشاورز  تجلیل بعمل آمد.


برگزاری همایش فصلی علمی کردن کشاورزی در کازرون

برگزاری همایش فصلی علمی کردن کشاورزی در کازرون

/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: