کد خبر: ۸۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
آخرین اخبار از عملیات بزرگ فلوجه
در کنار هادى العامرى، شیخ اکرم الکعبى و ابومهدی مهندس

  به گزارش «بیکا فارس» از خبر گزاری فارس، سردار قاسم سلیمانى، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اتاق عملیات فلوجه حضور پیدا کرد.گفتنی است از صبح سوم خرداد جلسات متعددی با حضور شخصیت های مطرحی چون سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، «ابومهدی المهندس» قائم مقام الحشد الشعبی، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء و «هادی العامری» رئیس شاخه نظامی سازمان بدر، در اتاق عملیات فلوجه برگزار شد.

ساعاتی پس از آغاز عملیات آزادسازی فلوجه

داعش خواستار عقب‌نشینی نیروهایش از الکرمه الانبار شد

خبرگزاری فارس: داعش خواستار عقب‌نشینی نیروهایش از الکرمه الانبار شد

گروه تروریستی داعش که از شب گذشته زیر فشار عملیات آزادسازی ارتش عراق در فلوجه قرار گرفته، از نیروهایش خواست از برخی مناطق عقب‌نشینی کنند.

 گروه تروریستی تکفیری داعش امروز از برخی نیروهایش خواست به خطوط پشتی در الکرمه (گرمه) در الانبار عقب‌نشینی کنند.

طبق گزارش خبرگزاری «این» عراق، مدیریت گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» عراق اعلام کرد که داعش در حالتی از رعب و وحشت به سر می‌برد.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی عراق از طریق بی‌سیم متوجه شدند که فرماندهان داعش از نیروهایشان خواسته‌اند که از خطوط مقدم الکرمه به خطوط پشتی عقب‌نشینی کنند.

ارتش عراق و گروه‌های متحد آن از یکشنبه شب به دستور حیدر العبادی نخست وزیر عراق، عملیات آزادسازی فلوجه در غرب الانبار در غرب عراق را آغاز کردند.

جدیدترین خبرها از فلوجه

ورود نیروهای عراقی به بخش شرقی فلوجه/ والی داعش در فلوجه کشته شد/ محورهای عملیات آزادسازی فلوجه

خبرگزاری فارس: ورود نیروهای عراقی به بخش شرقی فلوجه/ والی داعش در فلوجه کشته شد/ محورهای عملیات آزادسازی فلوجه

همراه با بمباران شدید مواضع تروریست‌های داعش و کشته شدن دهها تن از آنان، نیروهای ارتش، عشایر و الحشد الشعبی پیشروی قابل ملاحظه‌ای در محورهای مختلف کرده‌اند.

به گزارش «بیکا فارس» از خبرگزاری فارس، با آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه از اواخر شب گذشته (یکشنبه) با دستور «حیدرالعبادی»، نیروهای ارتش، عشایر اهل سنت و الحشد الشعبی از چندین محور به مواضع تروریست‌های داعش حمله کردند و نیروی هوایی عراق نیز در حال پشتیبانی هوایی است.

فرمان آغاز عملیات

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق فرمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه در 41 مایلی غرب بغداد را اوخار شب گذشته (یکشنبه) رسما صادر کرد. 

بیش از 20 هزار نیروی عراقی در این عملیات حضور دارند و انتظار می‌رود 15 هزار نیروی دیگر به آنها ملحق شوند.

آزادی دو منطقه از سوی نیروهای بدر

به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، نیروهای سازمان بدر عراق (بخشی از الحشد الشعبی) توانسته‌اند دو منطقه را در شمال شرق فلوجه آزاد کنند. همچنین دهها تروریست داعشی در حمله نیروی هوایی عراق به مواضع آنان در منطقه «الشهدا»، «الصقلاویه» و «الحصی»  در شهر فلوجه کشته شده‌اند.

آزادی ۱۰ منطقه در «الکرمه» و کشته شدن ۴۰ داعشی

از سوی دیگر نیروهای ارتش عراق اعلام کرده‌اند که از صبح امروز توانسته‌اند منطقه «السجر» و «الصبیحات» و 10 منطقه دیگر در جنوب «الکرمه» را پس از درگیری با داعش، آزاد کنند که در جریان این درگیری‌ها 40 داعشی از پای در آمدند.


ابعاد اصلی تصویر را در     مشاهده کنید

 

العبادی شخصا فرماندهی عملیات را بر عهده گرفت

«حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق به عنوان فرماندهی کل نیروهای مسلح، وارد اتاق عملیات فلوجه شده است و رسما نظارت بر روند عملیات را انجام می‌دهد.

همراهی مردم فلوجه با نیروهای عراقی

به نوشته السومریه نیوز، بزرگان شهر فلوجه اعتقاد دارند که نیروهای عراقی به زودی وارد شهر خواهند شد، چرا که مردم فلوجه از تروریست‌های داعش متنفر و بسیاری از آن‌ها خواستار خون خواهی نزدیکانشان از تروریست‌های داعش هستند.

والی داعش در فلوجه کشته شد

منابع عراقی از کشته شدن «حجی حمزه» والی خودخوانده گروه تروریستی داعش به همراه تعدادی از همراهانش در فلوجه خبر دادند.

بر افراشته شدن پرچم عراق بالای پل «الکرمه»

فرماندهی پلیس الاتحادیه، اعلام کرده است که نیروهای عراقی توانسته‌اند پرچم عراق را بالای پل «الکرمه» نصب کنند.

مرکز رسانه‌ای الحشد الشعبی نیز اعلام کرده است که بخش اطلاعات الحشد الشعبی توانسته فریاد تروریست‌های داعش از طریق بی سیم که خواستار مهمات و کمک بودند را رصد کند.

 آزادسازی منطقه «الدوایه» در شمال «الکرمه»

نیروهای عراقی تواستند با مختصر درگیری با تروریست‌های داعش منطقه «الدوایه» در شمال «الکرمه» را آزاد کنند.

تروریست‌های داعش پیش از رسیدن نیروهای عراقی اکثرا پا به فرار گذاشته بودند و اندکی که باقی مانده بودند در درگیری با نیروهای عراقی کشته شدند.

آزادسازی منطقه «النعیمیه»

فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه خبر داد که نیروهای عراقی وارد منطقه «النعیمیه» در جنوب شهر فلوجه شده و به پل «التفاحه» رسیده‌اند.

ورود نیروهای عراقی به ورودی شرقی فلوجه

فرماندهی عملیات ازادسازی فلوجه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراقی به ورودی شرقی شهر فلوجه رسیده‌اند.

«الکرمه» در فلوجه عراق به طور کامل آزاد شد

خبرگزاری فارس: «الکرمه» در فلوجه عراق به طور کامل آزاد شد

مرکز فرماندهی عملیات آزادسازی فلوجه استان الانبار عراق از آزادسازی کامل منطقه «الکرمه» خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری فارس، فرمانده عملیات آزادسازی شهر فلوجه استان الانبار اعلام کرد که منطقه «الکرمه» واقع در شرق فلوجه از دست داعش آزاد شد.

«عبدالوهاب الساعدی» امروز(دوشنبه) گفت: منطقه الکرمه در شرق فلوجه استان الانبار به طور کامل آزاد شد و نیروهای عراقی پرچم این کشور را بر بالای ساختمان شورای شهر این منطقه نصب کردند.

الساعدی به السومریه نیوز گفته که «نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی موفق به آزادسازی کامل الکرمه در 13 کیلومتری شرق فلوجه از دست داعش شدند و در این عملیات ده‎ها تروریست کشته شدند.»

وی افزود: «نیروهای ویژه عراق در حال انجام عملیات پاکسازی کامل شهر از مین و بمب های کارگذاشته شده هستند.»

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق یکشنبه‌شب دوم خرداد ماه، فرمان آغاز عملیات آزادسازی فلوجه در 41 مایلی غرب بغداد را رسما صادر کرد.

حیدر العبادی در صفحه رسمی توئیتر خودش نوشت: «ساعت صفر برای آزادسازی فلوجه فرا رسید، لحظه پیروزی بزرگ نزدیک است و داعش هیچ راهی جز فرار ندارد».

به گزارش شبکه ان بی سی آمریکا، بیش از 20 هزار نیروی عراقی در این عملیات حضور دارند و انتظار می‌رود 15 هزار نیروی دیگر به آنها ملحق شوند.

پایان پیام./.



مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: