جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۰۲:۵۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۸۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
اعضای بسیج مهندسین از خانواده شهید زیاد حیدری دیدار کردند.
به گزارش  بسیج مهندسین فارس،

                  شهید سعید است و شهادت سعادت

                                                          امام خمینی (ره)

چهار سال داشت که پدر در عملیات حق علیه باطل جنگ تحمیلی با عراق به مقام پر فیض شهادت نایل آمد.اوعلی رغم سن کم  خوب به یاد داشت حلاوت باز پس گیری خرم شهر را چرا که پدر در آن عملیات حضور داشت. دفترچه یادگاری پدر سرشار از خاطراتی است که برای جوانان امروز مانند افسانه ای است .زمانی که عراقیها آنقدر به مدافعان کشورمان نزدیک بودند که در زرهپوشها را می گشودند و سربازان غیرتمند این خاک را به شهادت می رساندند.

نزدیک به سی و سه سال است که همسر شهید زیاد حیدری فرزندانش را همانگونه که شهید می خواسته تربیت و تقدیم انقلاب نموده است .یکی از روزها که شهید حیدری باز قصد حضور در جبحه را می کند همسربسیار جوانش از او می خواهد که مثل خیلیها او نیز در کنار فرزندان نونهالش بماند و در جواب شهید می گوید "این جنگ تمام خواهد شد و همه به سوی خانوادهایشان باز خواهند گشت اما وقتی سعید من، ازمن بپرسد که برای دفاع از کشورمان تو چه کردی در مقابل آن جوان 13 ساله (شهید حسین فهمیده)چه بگویم من که اصلا شغلم هم نظامی و دفاع از خاک و دینم است؟"

وقتی سعید درسش را به پایان رساند و شغلی برایش پیدا نشد در مقابل این سخن مادر که برای ادامه تحصیل و کار به خارج برو و باز گرد، به مادر می گوید اگر در وسط کویر در سخت ترین شرایط هم باشد در این کشور خواهم ماند و خدمت می کنم.

دختر شهید دکتر داروساز است و پسرش دکترای مدیریت هر دو در این خاک ماندند برای آبادانی آن و می ترسند ازجوابگویی هر قدم، که باید پاسخگو به مردم و خداوند باشند .

فرزند شهید با چنان خضوعی در پیش مادر می نشیند و به او می نگرد که  خطوط لبخندش حکایت گر سپاسگزاری این سالهای سخت است .

رییس سازمان بسیج مهندسین صنعتی و عمران و معماری فارس" مهندس علیپور"ضمن تشکر از خانواده شهید و بیان ارزش این روز و مقام شهدا و ازش دیدار از خانواده های این بزرگان و اثرات روحی که این ملاقاتها برای دیدارکنندگان به همراه دارد مطالبی را عنوان نمود.

 در این دیدار معاونت بازرسی سپاه فجر فارس "جناب سرهنگ خادم" و تنی جند از اعضای کارگروه فناوری اطلاعات این سازمان به مناسبت بزرگداشت مقام شهید و شهادت و روز آزادسازی خرمشهر از خانواده شهید زیاد حیدری دیدار نمودند.

در این دیدار بسیار صمیمی اعضا با خانواده شهید بزرگوار که در 62/5/11در منطقه چفیر سوسنگرد ،به مقام شهادت نایل آمده .و فرمانده یگان 92 زرهی اهوازبوداند بیشتر آشنا شدند .

مهندس شمس عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین، خاطراتی را ا ز دفترچه یادداشت شهید و خاطرات دوران جنگ ایشان عنوان نمود .خاطرات که همه حاکی از افکار و اعمال  مخلصانه نیروهای بسیج بوده است.

  در این دیدارجناب سرهنگ  خادم که جزع نیروهای مدافع حرم اند ،خاطراتی که از این نبرد و اخلاص رزمندگان در این جبحه و احساس خانواده های این رزمندگان،بود مطالبی را بیان نموداند.

شهید سعید است و شهادت سعادت
شهید سرفرار اسلام شهید زاید حیدری
شهید سعید است و شهادت سعادت



/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: