دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۵۳:۰۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۸۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تصویب طرح واگذاری 28 باب منزل تاریخی و فرهنگی و طرح باغ موزه مشاهیر در شیراز خبر داد .
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمشید معینی در جلسه کارگروه واگذاری طرح های تملک دارایی ها به بخش غیر دولتی گفت: طرح باغ موزه مشاهیر از نظر متراژ، نوع بنا و هزینه ها مورد بررسی، بحث و تبادل نظر قرار گرفت که بنای باغ موزه مشاهیر با حدود 12 هزار متر مربع زیر بنا و پیشرفت فیزیکی 42 درصدی در حال اجرا است که این طرح از پروژه موزه منطقه ای جدا است.  
وی افزود: پیش بینی اضافه کردن 15 هزار متر مربع فضا برای ایجاد پارکینگ مورد نظر قرار گرفت که هزینه های قسمتی از تملک و همچنین تکمیل طرح اطراف باغ موزه برای پارکینگ به صورت قرداد مشارکت در ساخت و بهره برداری در مدت معین توسط سرمایه گذار بر اساس طرح توجیهی و فراخوان باید تامین شود.  
معینی ادامه داد: یکی از مهم ترین و بزرگ ترین طرح های عمرانی فارس طرحباغ موزه مشاهیر است که به دلیل جای گیری آن در نزدیکی آرامگاه حافظ در اولویت تکمیل قرار دارد .  
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: اعتبارات ملی که برای سرمایه گذاری این طرح نیاز است به 32 میلیارد تومان می رسد و با توجه به اینکه سالیانه حدود 1 و نیم میلیارد تومان اعتبار ملی با ویژگی استانی دارد بهره برداری از این طرح 20 سال طول خواهد کشید .
معینی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی باغ موزه مشاهیر از سال 1389 گفت: این طرح به دلیل محدودیت های اعتباری و منابع مالی از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نبوده که هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن، 42 درصد بدون در نظر گرفتن پارکینگ است .
وی در خصوص ساخت پارکینگ این طرح گفت: برای رفاه حال هر چه بیشتر مسافران، بازدید کنندگان و علاقمندان، پارکینگ این مجموعه با ظرفیت 400 دستگاه اتومبیل در حال ساخت است.
وی افزود: در این باغ موزه، مشاهیر ادبی ایران و جهان در جوار آرامگاه حافظ معرفی خواهند شد که با اجرایی شدن این طرح محدوده آرامگاه حافظ از 3 هکتار به 7 هکتار توسعه می یابد که می تواند نقش مهمی در معرفی داشته های فرهنگی، تاریخی و ادبی استان نیز ایفا کند .
معینی همچنین در خصوص تصویب طرح واگذاری 28 باب منزل تاریخی و فرهنگی به شهرداری شیراز که در محل بافت تاریخی سنگ سیاه قرار دارد نیز گفت: با نظر کارشناسان دادگستری حدود 346 میلیارد ریال هزینه ساخت و اجرای آن است که باید طی 2 سال ساخته و آماده بهره برداری شود .
وی بیان کرد: این واگذاری به مدت 22 سال با اجاره سالیانه 500 میلیون ریال است که توافق شد اجاره بهای هر سه سال بر اساس نرخ تورم اعلامیه بانک مرکزی افزایش یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: