جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۰۳:۵۱
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۸۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون:از اجرایی شدن 7 شبکه طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در سه ماهه اول سال 95 در کازرون خبر داد
به گزارش  بسیج مهندسین فارس،مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون ضمن توجه یه تحقق شعار سال اقتصادمقاومتی و  اهمیت دانستن طرح ملی بسیج همگام با کشاورز اظهار داشت: با توجه به پیشرفت علم کشاورزی و صنایع غذایی بطور قطع برای رقابت با دیگر کشورها و تحقق طرح اقتصاد مقاومتی،کشاورزان عزیز باید به سمت استفاده از طرح ها و برنامه های به روز علمی پیش بروند.

مهندس شفیعی با بیان اینکه کشاورزان باید در هر استراتژی جهت افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش نقش اصلی را داشته باشند، افزود: اما تا آن زمان که بخش دولتی محیط مناسبی برای سرمایه‌گذاری کشاورزی نپرورد، آنها به قدر کفایت سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.

مسئول بسیج مهندسین کازرون خاطرنشان کرد: آب و خاك به عنوان مهمترين منابع توليد در بخش كشاورزي محسوب مي شود و در كشوري مانند ايران كه با كمبود آب و عدم ساماندهي اراضي كشاورزي مواجه است، بدون شك اصلاح الگوي مصرف، نظام مند كردن و استفاده بهينه از اين منابع مي تواند زمينه ساز اقتصادي شدن كشاورزي در راستای اقتصادمقاومتی، افزايش توليد و كاهش ضايعات باشد.

در ادامه مهندس هوشمندی کارشناس طرح بسیج همگام با کشاورز اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در کشاورزی یکی از مؤثرترین استراتژی‌های کاهش فقر و گرسنگی و بهبود توسعه پایدار است.

وی افزود: جامعه ایرانی در افق چشم‌انداز بیست ساله، کشور برتر منطقه بوده و دارای ویژگی‌هایی از جمله برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، به دور از فقر، تبعیض و بهره مندی از محیط زیست مطلوب و پایدار خواهد بود.

مهندس هوشمندی با اشاره به اینکه کشاورزی ایران در مقایسه با رقبای منطقه‌ای خود، توانایی رساندن کشور به اهداف چشم‌انداز را داراست، افزود: بخش کشاورزی با توجه به اهمیت اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فراوانی که دارد، اما متأسفانه به اندازه لازم مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی ابراز داشت: کشاورزی در کشورمان با داشتن ویژگی‌های بسیار از جمله چهار فصل بودن، توانایی زیادی برای تبدیل شدن به موتور محرکه اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی و جایگزینی نفت را دارد. .


7 شبکه طرح ملی بسیج همگام با کشاورز
بسیج همگام با کشاورز در کازرون
7 شبکه طرح ملی بسیج همگام با کشاورز
بسیج همگام با کشاورز در کازرون
7 شبکه طرح ملی بسیج همگام با کشاورز

بسیج همگام با کشاورز در کازرون

/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: