يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۱۰:۲۲
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۸۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
گزارش:
درراستای توانمندسازی اعضای بسیج مهندسین شیراز،جمعی ازمهندسین بسیجی ازتقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج) شيرازبازديد كردند.
به گزارش  بسیج مهندسین فارس،درراستای توانمندسازی اعضای بسیج مهندسین شیراز،جمعی ازمهندسین بسیجی ازتقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج) شيرازبازديد كردند.

این بازدید که با پیگیری های فراوان جناب آقای مهندس صابری  مسئول کانون عمران و معماری بسیج مهندسین شیراز انجام شد ،روز چهارشنبه 12/03/95 با حضور تعدادی از مهندسین بسیجی از پروژه تقاطع غیر همسطح ولی عصر(عج) شیراز این بازدید بعمل آمد.

دراين بازديدعلمی كه باهدف آشنايي مهندسین بسیجی باساختارساخت وهمچنين روند اوليه ساخت وپیشرفت کارانجام شد،،باايمني درمحل كارآشنا شدند..

درادامه اين بازديد مهندسین بسیجی ازبخشهاي مختلفسایت قالبندی عرشه و مراحل پس تنیده گی کابل های عرشه ديدن كردندومهندسین مربوطه مراحل ساخت،واجرا رادربخشهاي مختلف براي مهندسین تشريح نمودن وبه ترتیب در مورد اهداف کلی طرح به شرح زیر توضیحاتی را بیان کردن

 

1- تسهیل تردد در محورهای شرقی-غربی وشمالی –جنوبی میدان و دسترسی سریعتر به جاده های کمربندی شیراز

2- خلق یک زیبا و ماندگار شهری

3- افزایش سرعت تردد و کاهش زمان انتظار در چراغ قرمز

4- کاهش مصرف سوخت ، کاهش آلودگی های صوتی و هوا و بهبود روانی شهروندان

5- کاهش تصادفات و افزایش ایمنی شهروندان

و فرمودن که نخستین بار ایده ی ساخت پل کابلی ولیعصر(عج) در سال 1389 مطرح شد پس از آن وارد مطالعات شده ودر نهایت تابستان 1391 طرح اجرایی گردید. این پل توسط مهندسین مشاور اردم وهمکار اسپانیایی طراحی شده است که از لحاظ طول پل 2060 متر طول با احتساپ رمپ ها و طول بزرگترین دهانه 4/101 متر و ارتفاع ستون اصلی نگهدارنده عرشه معادل 63 متر تقریبا دو برابر ستون های کابلی  اهواز  در ایران منحصر به فرد بوده و هیچکدام از پل های کابلی کشور قابل مقایسه نیست.

پل کابلی ولیعصر(عج) شیراز که در زمان افتتاحییه عنوان بزرگترین و طویل ترین پل کابلی ایران را ازآن خود کرد تقریبا در مرکز شهر واقع شده و مسیر پر رفت وآمد بلوار سلمان فارسی و پل پیر نیا را مستقیما به بلوار زینبیه و پل دفاع مقدس متصل میکند.

همچنین به منظور تکمیل اهداف ترافیکی این پروژه یک تقاطع غیر همسطح بلوار مدرس را به خیابان غدیر و یک تقاطع غیر همسطح دیگر بلوار زینبیه را به خیابان تختی متصل خواهد کرد. هم اکنون بخش زیادی از شمع ها و فنداسیون ها و ستون های پل احداث گردیده و بخش زیادی از عرشه ها نیز یا تکمیل یا درحال تکمیل است.

 امید است این پل با تلاش بی وقفه کلیه عوامل ذیربط در شهرداری ، مشاور و پیمانکار در نیمه دوم سال 95 افتتاح شده و مورد بهره برداری همشریان قرار گیرد.






گزارشی از:مهندس سمیه صفا نیا

/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: