گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
معاون سابق سیاسی سپاه فجر فارس تشریح کرد:
معاون سابق سیاسی سپاه فجر فارس با مطرح کردن این سوال که در فضای انتخابات آتی سناریوی دشمن بیرونی چیست، گفت: نظام سلطه سه راهبرد جلوگیری از مشارکت گسترده مردم، گزینش مهره مطلوب خود در انتخابات و ایجاد ....
به گزارش بسیج رسانه فارس، غلامحسین زارع‌نژاد امروز در نشست سیاسی اصحاب بسیجی رسانه‌های فارس پیرامون مسائل سیاسی کشور با بیان اینکه مردمی‌بودن یکی از ابعاد هویت انقلاب اسلامی است، گفت: مردم ما در انقلاب با شرکت مؤثر خود در سازندگی و پیشرفت کشور گام نهادند.

 وی افزود: انتخابات یکی از مؤلفه‌های مشارکت سیاسی و شرایط تحقق نظام مردم‌سالاری است؛ به طوری که محور اصلی مشارکت سیاسی، مشارکت‌های انتخاباتی است.

 این مدرس دانشگاه‌های فارس در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات و مبارزات انتخابات یکی از حوزه‌های مهم نظام مردم‌سالار است، گفت: انتخابات در بطن خود دو عنصر متضاد یعنی تداوم و تغییر را پرورش می‌دهد. تدام نظام و تغییر بدنه نظام. که اگر هر فرد، گروه، حزب یا جریانی بخواهد جای این دو را از نظر مفهومی تغییر دهد یعنی تغییر در اصل نظام و تداوم در اجزا در واقع به دنبال سقوط نظام است. در واقع آن را تبدیل به یک فرصت برای خود و تهدیدی برای نظام است. همانگونه که این امر در سال 88 توسط برخی از افراد دنبال می شد.

 زارع‌نژاد با اشاره به کارکردهای ویژه انتخابات بیان کرد: نهادینه‌سازی قدرت، مشروعیت‌بخشی به قدرت، بازسازی و اصلاح هرم قدرت سیاسی و خلق فضایی به منظور تضارب آراء و اندیشه‌ها، تضمین کننده امنیت پایدار است.

زارع با اشاره به سخنان رهبری در مورد این که انتخابات همیشه در کشور ما یک چالش بوده است ادامه داد: انتخابات در درون خود یک فرصت است و یک تهدید. تا سال 76 بیشتر برای نظام یک فرصت بود. اما از سال 76 این دو پایاپای در کنار هم بوجود آمد. و آن هم به دلیل آن بود که گفتمانی وارد شد که به دلیل ناستالوژی همراه آن به تهدید تبدیل می شد و از آن سال تا کنون نه تنها انتخابات که هر فرصتی در درون خود با تهدیدی همراه بود.

وی گفت: نیچه گفت خدا مرد و بعد از او سارتر در ادامه گفت که انسان خداست. این دو به عنوان دو ایدئولوگ لیبرالیسم و امانیسم در جهان شهره اند. اکنون همین حرف ها را ما از زبان برخی روشنفکران و خواص سیاسی خود می شنویم.

 وی خاطرنشان کرد: در نظام مردم‌سالاری دینی انتخابات موقعیت خاصی دارد و با حوزه‌های خاصی در نظام ما همچون امنیت، دفاع، جامعه و اقتصاد همراه است.

 زارع‌نژاد تصریح کرد: از سال 88 تا کنون این وضعیت جنبه تاکتیکی، عملیاتی و خیابانی به خود گرفته است.

مسئول سابق سیاسی سپاه فجر فارس با تشریح وضعیت خاص امروز گفت: انتخابات پیش رو ویژگی های خاصی دارد. این ویژگی ها به دو دسته عام و خاص تقسیم بندی می شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از دو حیث عام و خاص دارای اهمیت خاصی است، گفت: قرارداشتن در دهه چهارم انقلاب، وضعیت خاص پرونده هسته‌ای ایران و افزایش فشارهای بین‌المللی در قالب تجربه‌های اقتصادی از جمله ویژگی‌های عام است.

 این مدرس دانشگاه‌های فارس عنوان کرد: امکان مدیریت قوه ‌مجریه به مدت هشت سال، آرایش جدید سیاسی و شکل‌گیری رقابت‌های سیاسی متکثر، پیوندبخشی از جریان‌های سیاسی درون انقلاب با اپوزیسیون و همزمان بودن با انتخابات شوراهای اسلامی برای اولین بار در کشور از جمله ویژگی‌های خاص ریاست جمهوری یازدهم است.

 زارع‌نژاد بیان کرد: سناریوی تحریم، اجماع ملی، ائتلاف ملی، کابینه ائتلافی و نجات ملی از جمله سناریوهای فعال انتخابات 92 است.

 وی در ادامه با اشاره به بازیگران صحنه انتخابات تاکید کرد: جریان اصولگرا، جریان اصلاح‌طلب، باند انحرافی، مجموعه نظام جمهوری اسلامی، جریان ضد انقلاب و استکبار جهانی بازیگران عرصه انتخابات هستند.

  معاون سابق سیاسی سپاه فجر فارس در ادامه با مطرح کردن این سوال که در فضای انتخابات آتی سناریوی دشمن بیرونی چیست، افزود: نظام سلطه سه راهبرد جلوگیری از مشارکت گسترده مردم، گزینش مهره مطلوب خود در انتخابات و ایجاد نافرمانی مدنی و اغتشاش مدنی در این انتخابات را در سر می‌پروراند.

 زارع‌نژاد با بیان اینکه احتمال وقوع تکرار فضای 88 وجود دارد یا نه، گفت: جواب این سوال هم مثبت و هم منفی است؛ چرا که دشمنی نظام سلطه با نظام اسلامی تمام نشده است.

 وی با بیان اینکه مردم ما تجربه تلخ انتخابات 88 را از یاد نمی‌برند، گفت: به دلیل تجربه مردم، نیروهای اطلاعاتی و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب فضای فتنه 88 دیگر تکرار نخواهد شد.

غلامحسین زارع نژاد سپس در پاسخ خبرنگاری مبنی بر این که آیا احتمال فتنه توسط جریان انحرافی وجود دارد یا خیر گفت: جریان حاشیه دولت بستر اجتماعی برای این کار را ندارد. اما اگر با جریان فتنه به وحدت برسد باعث ایجاد تهدید قابل ملاحظه ای خواهند بود. که در طول یکی دو سال اخیر برخی مواقع از یکدیگر دفاع یا آن که در زمین یکدیگر بازی کرده اند.


نام:
ایمیل:
* نظر: