گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۸۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
بیایید ترکش هایمان را در نمازهایمان از بدن بیرون کشیم، و هرچه فریاد داریم مانند حضرت علی (ع) برسرخوارج فرد آوریم، آن خوارجی که از همین نسلند ولی به دست نامردان ازدین خارج شده اند
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه به نقل از روزنامه نیم نگاه؛ روزنامه نیم نگاه درراستای تکریم و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت وبنا به تعهدی که نسبت به خانواده شهدا که حق بزر گی برگردن جامعه داشته اند احساس می کند به تعهد خود عمل کرده و این بار به سراغ خانواده معزز شهید اکبرعبدالله نژاد که درمنطقه سراوان به دست اشرارمسلح به شهادت رسیده است رفته و دریک دیدارصمیمی پای درددل آنان نشست.

 شهید  اکبرعبدالله نژاد درسال ۵۴ درخانواده ای که پدرش با کارگری دریک مزرعه زندگی را اداره می کرد به دنیا آمد، در ۹ سالگی درسال ۱۳۶۳ پدرش تنها نان آور خانواده را دریک حادثه ازدست داد و به همراه ۵ برادر وخواهر بدون پدر به زندگی خود ادامه داد. شهید پس از سپری کردن دوران ابتدایی وراهنمایی، مقطع دبیرستان را به صورت شبانه ادامه داد ودرسال ۷۴ به خدمت سربازی اعزام و پس از پایان خدمتش به واسطه علاقه شدیدی که به سپاه پاسداران داشت به استخدام این نهاد مقدس درآمد، هنگامی که مسئول استخدام ازوی درمورد انگیزه اش ازورود به این نهاد سوال می کند درجواب اظهار می دارد که می خواهم شهید شوم، و بعد از طی دوره مقدماتی با درجه ستوان دومی به استخدام لشکر ۱۹ فجر درمی آید، شهید درسال ۸۲ ازدواج وحاصل پیوند زناشوئی سه فرزند به نام های مهدی، یونس ومحمد حسن می شود.

 وی درسال ۹۳ به منطقه سراوان اعزام و در ساعت ۴ بعدازظهرهفتم دی ماه همان سال دراین منطقه براثر کمین اشرار مسلح به همراه دو نفر ازهمرزمانش به نام های شهیدان نصیری وماندنی به فیض عظمای شهادت نائل می شوند، روحشان شاد و راهشان پررهروباد.شهید عبدالله نژاد محبوبیت خاصی نزد همرزمان و اهالی منطقه ساروان داشت: محمد عبدالله نژاد براد شهید می گوید:  شهبد عبدالله نژادفردی مخلص، خانواده دوست بود  و علاقه زیادی به صلحه رحم به ویژه  کمک مستندمنان ومحرومان داشت. وی اظهار داشت: شهید در منطقه عملیاتی از محبوبیت خاصی نزد اهالی، روسا و قبائل ودیگر همرزمانش برخوردار بود به گونه ای هنگام شهادتش بخشدار سراوان برای دلجویی  به شیراز نزد مادر، همسر و فرزندانش می آید و اظهار می دارد که شهید فردی دوست داشتنی و قابل احترام بوده است که محبت، اخلاص و صمیمیتش هیچ گاه  از ذهن ها فراموش نمی شود.  

 برادرشهید عبدالله نژاد تصریح می کند: شهید به عنوان فرمانده محور عملیاتی منطقه سروان بارها از میان مسیرهای صعب العبور وخطرناک برای مقابله با اشرار همراه با دیگرهمرزمانش عبور کرده و با آنان درگیر می شود.

تنها دلخوشی و افتخارم  این است که همسرم در راه آرمان وارزش های انقلاب اسلامی شهید شده است.

همسرشهید درباره مناقب و شخصیت شهید عبدالله نژاد می گوید: شهید شخصیتی مسئولیت پذیر به ویژه درقبال همسر، خانواده وفرزندانش داشت و هرگز ازتربیت فرزندانش غافل نمی شد وهمراه یادآورمی گردید می خواهم فرزندانم رهرو راه شهیدان باشند. وی اظهار داشت: تنها دلخوشیم این است که هموراه یاد شهید را زنده نگه دارم و به فرزندانش به گویم که پدرتان در راه آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به فیض شهادت دست یافته است.

شهید عبدالله نژاد مهربان و نسبت به بزرگترها با احترام رفتار  می کرد

مادرشهید درباره فرزندنش شهیدش می گوید: عبدالله نژاد فردی مهربان بود و از بزرگترهای خود با احترام یا دمی کرد و هرگز نسبت به مادرش تندی نکرد و هموراه مطیع و فرمانبدار بوده است.راه پدرم را ادامه می دهم. مهدی پسربزرگ شهید می گوید: به شهادت پدرم که درراه اسلام جان خود را ازدست داده است افتخارمی کنم وهمواره راه شهید را ادامه خواهم داد. شهید عبدالله نژاد ها جان خود رادرطبق اخلاص گذاشته ودرراه امنیت مرزها وارزش های انقلاب اسلامی به شهادت رسید:
سردبیر رونامه نیم نگاه : ما مدیون شهدا و خانواده آنها هستیم
وی اظهار داشت: بایست از شهدایی همچون عبدالله نژاد که برای برقراری امنیت وآسایش مردم این مرزوبوم ازهمسر، فرزند و خانواده خود گذشته وجان شیرین خود را فدای آرمان ها وارزش های خود می کنند باید به نیکی یاد کرد.حسین امیری خاطرنشان کرد: روزنامه نیم نگاه بنا بروظائف خود درجهت تکریم از خانواده شهدا، پای درددل آن ها نشسته ودرحد امکانات و مقدورات خود خواسته های آنان را به گوش مسئولان خواهند رساند. وی همچنین  اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم و ارزش صبر و بردباری خانواده شهید کمتر از شهادت نیست.
سازمان بسیح رسانه و اصحاب رسانه زبان خانواده شهدا وایثارگران هستند
مسئول بسیج رسانه شیراز با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه واصحاب رسانه بازبان گویای خانواده شهدا وایثارگران هستند، افزود: شهدازنده هستند وازپروردگار خود روزی می گیرند چراکه دین خود را به انقلاب واسلام ادا کرده اند. بسطام  خاطرنشان کرد: معاون، مدیر، وسردبیر و دیگر کارکنان روزنامه نیم نگاه به دیدار خانواده شهید عبدالله نژاد آمده تا از نزدیکپای درد دل آن ها نشسته و به عنوان پل ارتباطی خانواده شهدا با مسئولان درحد توان مسائل، مشکلات وخواسته های به حق خانواده شهدا را بازگو و اطلاع رسانی نمایند.
حفظ شان شهید واجب وضروری است
حسینی ارسنجانی خبرنگارروزنامه نیم نگاه دراین دیدار اظهار داشت: حفظ شأن شهید واجب وضروری است چراکه فرشتگان برشهدا درود می فرستند وامام راحل نیز فرموده اند رسیدگی به امور شهدا واجب وضروری است.
وی خاطرنشان کرد: بسیج رسانه و روزنامه نیم نگاه به واسطه مسئولیتی که در قبال خانواده معزز شهدا و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت دارد تمامی خواسته های آنان را بازگو و ارائه می کند.
بیایید ترکش هایمان را در نمازهایمان از بدن خارج کنیم
گوشه هایی از دلنوشته شهید عبدالله نژاد:
بیایید ترکش هایمان را در نمازهایمان از بدن بیرون کشیم، و هرچه فریاد داریم مانند حضرت علی (ع) برسرخوارج فرد آوریم، آن خوارجی که از همین نسلند  ولی به دست نامردان ازدین خارج شده اند، بیایید کوفیان نامرد نباشیم که شب دست یاری دراز کنیم ولی صبح در پستوی خانه هایمان کورمال کورمال به دنبال راه فراربگردیم، بیایید حق مردم را بدهیم نه مانند معاویه که اقوامش را دورخود جمع می کند بلکه مثل علی (ع)  که بیش از حقش نمی دهد: گرچه برداش عقیل باشد.

بیایید به صبر ۲۵ ساله پایان دهیم ودیگر اجازه پروبال گرفتن کفر ونفاق را ندهیم. بیایید یا ببخشیم این ابن ملجم ها را یا با همان یک ضربت شمشیر قصاص کنیم. بیایید عشق را مانند عشق علی (ع) به خدا بیاموزیم، بیایید عشق را مشق کنیم و برای دیگران بخوانیم ، بیایید، بیایید.....دیگر سکوت بس است دیگرفقط شنیدن و سربه حالت تاسف تکان دادن کافی است بیایید به همدیگر کمک کنیم، آری، شهادت درپشت خاکریزها تمام شده اما درب شهادت بسته نیست، جهاد اصغر تمام شد اما جهاد اکبر همچنان باقی است، بدانیم آن ها که دراین راه شهید شده اند هیچ گاه فریاد حنجره شان به فراموشی نخواهد رفت، یادمان نرود حسین (ع) نیز در همین راه شهید شد و بعد از قرن ها از شهادتش هنوز صدایش به گوش جهانیان می رسد که همه را به معروف امر و ازمنکر نهی کنید که خود برای همین مهم قیام آمده ایم.

عبدالغفور مصطفایی- روزنامه نیم نگاه
نام:
ایمیل:
* نظر: