شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۳۷:۵۴
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۸۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
استاد شجره طیبه صالحین جنوب فارس:
آیت الله دژکام با بیان هدف شجره طیبه صالحین مبنی بر تربیت حافظان انقلاب اسلامی اظهار داشت: نیرو باید قلب و دلش جذب شود تا این حرکت انجام شود.

  به گزارش تنویر جهرم به همت قسمت صالحین سپاه آن شهرستان و با حضور آیت الله دژکام،‌ امام جمعه و استاد شجره طیبه صالحین جنوب فارس، "هیئت یاوران ولایت" متشکل از سرمربیان، فرماندهان و مسئولین تعلیم و تربیت حوزه های مقاومت و شورای فرماندهی ناحیه، تشکیل جلسه داد.

آیت الله دژکام  در این برنامه با بیان اهمیت برنامه ریزی اجرایی و محتوایی برای هیئت عاشقان ولایت و حلقه های صالحین بسیج بیان داشت: اصل کار شجره طیبه صالحین کار ارزشمندی است. برنامه ما باید به گونه ای باشد که نیروی های انقلاب را آن طوری تربیت کنیم که بتوانند انقلاب را حفظ کنند.

وی با اشاره به رابطه دو سویه‌ی تربیت و حفظ نیروها تصریح کرد: اگر ما قرار است که تربیت و حفظ نیروها را داشته باشیم، دقت کنیم که ایستا نشویم بنابراین دائما باید در حال رشد و ارتقاء معنوی و اخلاقی باشیم.

امام جمعه جهرم با تاکید بر اهمیت شروع حرکت معنوی از خود و استمرار آن ، ابراز داشت: در مرحله بعد باید برای رشد و تربیت نیروها برنامه ریزی نمود.

وی افزود: متأسفانه قسمت اول را فراموش می کنیم و قسمت دوم یعنی تربیت دیگران را جدی می گیریم که کار جواب نمیدهد، انسان ابتدا باید خودش را تربیت کند.

استاد شجره طیبه صالحین جنوب فارس با انتقاد از ساختار و سازمان گرائی پوچ و بی محتوا که فقط جنبه کمی و آماری کار را در نظر می گیرد بر این مسئله تأکید نمود که: اینقدر سازمان را مهمش می کنند که انگار نعوذ بالله خداست.

آیت الله دژکام تصریح کرد: باید حواسمان باشد که در کار تربیت دینی طرف ما افرادند نه سازمانها، شاخص را عوض کنند گمراه کننده است، این حرکت تربیتی افراد است که ملاک می باشد.

وی با بیان هدف شجره طیبه صالحین مبنی بر تربیت حافظان انقلاب اسلامی اظهار داشت: نیرو باید قلب و دلش جذب شود تا این حرکت انجام شود. 

امام جمعه جهرم با تاکید بر جبران ضعفهای دینی گفت: باید به این سمت و سو برویم که قدم اول را خودمان برداریم و کیفیت برنامه مد نظرمان باشد.

وی افزود: اگر این جهت گیری را نداشته باشیم مساجدمان خالی میشود که سبب گم شدن ایمان و عمل صالح می گردد.

استاد شجره طیبه صالحین جنوب فارس با یادآوری نزدیک بودن شبهای قدر تصریح کرد: مهمترین نکته این است که هر کاری می خواهیم انجام دهیم "باید خدا بخواهد" و این  کد و رمز و اعتقاد بود که با توجه به متن وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل عظیم الشأن  پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 را رقم زد.

وی با توجه به عامل اعتقادی "خداباوری" در پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم همه علل و عوامل اجتماعی مبنی بر عدم پیروزی انقلاب، بیان داشت: طبق فرموده‌ی رهبری معظم، انقلابی باید باشیم و پیرو ولایت تا ولایت در ما سریان پیدا کند چون ولایت سبیل اتصال به خداست و این انقلاب را خدا پیروزش کرده و باید از خودش هم بخواهیم که حفظش کند.

 

 

  


نام:
ایمیل:
* نظر: