کد خبر: ۸۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده تصریح کرد: در سال65 کامل‌ترین برنامه‌ریزی برای آیین‌نامه شورای زنان انجام شد و در طول سال‌ها مصوبات زیادی در زمینه اشتغال، آموزش عالی، وضعیت خوابگاه‌ها، اهداف و اصول تحکیم خانواده، سیاست ارتقای مشارکت زنان در آموزش عالی، ارتقای سلامت زنان و... داشتیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج جامعه زنان فارس به نقل از زنان خبر، کبری خزعلی رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در نشست شورای فرهنگ اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه فرهنگ در اولویت امور قرار دارد، عنوان کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و اولویت فرهنگ برای ما تا حدی است که در اولین پیام نوروزی در سال ۵۹ به منظور ضرورت تغییر و تحول، شورای عالی انقلاب فرهنگی  و کمیته اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها شکل گرفت.

وی افزود: طبق دستورات در سال ۹۳ تغییرات محسوسی در حوزه شورای زنان به وجود آمده است که بازآرایی مداوم جبهه فرهنگی انقلاب، پایش پیشرفت‌های فرهنگی کشور متناسب با ظرفیت‌ها و مدیریت راهبردی چالش‌های اصلی این حوزه است.

خزعلی ادامه داد: برنامه‌های آینده شورا تحقق و اجرای سریع مصوبات تا حصول کامل نتیجه آن، تسهیل‌گری و الهام‌گیری برای حلقه‌های خودجوش مردمی‌، استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، پیگیری جدی پیشرفت، تحول نظام آموزش رسمی‌، تحول در علوم اسلامی ‌و غیره است.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده تصریح کرد: در سال۶۵ کامل‌ترین برنامه‌ریزی برای آیین‌نامه شورای زنان انجام شد و در طول سال‌ها مصوبات زیادی در زمینه اشتغال، آموزش عالی، وضعیت خوابگاه‌ها، اهداف و اصول تحکیم خانواده، سیاست ارتقای مشارکت زنان در آموزش عالی، ارتقای سلامت زنان و… داشتیم.

وی گفت: فراهم‌کردن اقدام ملی و تشکیل هیأت دولت تخصصی به نام ستاد ملی زن و خانواده اقدامات زمینه‌ای بود که مصوبات این ستاد عین مصوبات هیأت دولت لازم‌الاجراست و هر سه قوه باید در قبال آن پاسخ‌گو باشند.

خزعلی اظهار داشت: تعلیم و تربیت در دنیا نمی‌تواند چندپارچه باشد و بهزیستی به دلیل وظایف مشخص خود در حوزه حمایتی به‌ویژه در دوره مهد‌های کودک، نمی‌تواند آن را برعهده بگیرد.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به ضعف دانشگاه ها در امر خانواده مطرح کرد:از زنان پزشک خواستیم وارد رشته‌های مورد نیاز زنان شوند و برهمین اساس امروز بیش از ۱۳۰۰ زن متخصص داریم و این امتیازات را با توجه به تفاوت زنان و مردان به آن‌ها داده‌ایم.

وی یادآور شد: کار نیمه‌وقت، دورکاری و… بخشی از این امتیازات است که اگر اجرا نمی‌شود، نشان‌دهنده قانون‌شکنی است و برای بچه‌های دبیرستانی با توجه به شرایط اجتماعی و بلوغ زودرس، دوران تحصیل غنی‌سازی می‌شود تا امکان ازدواج فراهم گردد. غنی‌سازی در سند مهندسی فرهنگی مطرح شده است.

انتها

نام:
ایمیل:
* نظر: