پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۳۱:۳۸
کد خبر: ۸۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس گفت: هنرمندان بسیجی این استان متناسب با موضوع های روز در عرصه انقلابی و ارزشی، 10 سرود انقلابی تولید کردند و هم اینک مراحل نهایی این آثار در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج علمی نیما زارع، چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد: این سرودهای انقلابی در بخش شعر و ترانه در انجمن و گروه های شعر بسیج هنرمندان فارس تهیه شده است که پس از تولید نهایی، به صورت عمومی اجرا می شود.
وی افزود: سازمان بسیج هنرمندان فارس در سال 94 گام های بسیار خوبی برای تقویت آثار موسیقیایی برداشته و با حمایتی که این سازمان از هنرمندان متعهد و انقلابی به عمل آورده، کیفیت و کمیت تولید آثار هنری انقلابی و ارزشی در این استان افزایش یافته است.
زارع اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان فارس از شاعران انقلابی و متعهد و سرودهای حماسی و انقلابی که از شاخص های کیفی مورد نظر کارشناسان برخوردار باشند، حمایت می کند زیرا بر این باوریم شعر به عنوان بنیان اصلی سرود نقش تاثیرگذاری در کیفیت اثر هنری و در نتیجه اقبال مخاطبان دارد.
وی با بیان اینکه تبیین نقش شعر در عرصه مقابله با جنگ فرهنگی ضروری و مهم است، افزود: زنده بودن شعر و دارا بودن موضع نسبت به مسائل روز کشور نکات مهمی هستند که اگر شاعران متعهد در سرودن اشعارشان به آنها توجه کنند نه تنها اثر هنری تولید شده با اقبال مخاطبان مواجه می شود بلکه بخش عظیمی از خلاء فرهنگی موجود در عرصه موسیقی نیز رفع خواهد شد.
او ادامه داد: امروز اشعار زنده و تاثیرگذار با موضوع هایی نظیر فلسطین، یمن، بحرین، دفاع مقدس، شهدای غواص و شهدای مدافع حرم مورد نیاز جامعه هستند و شاعران و هنرمندان باید در تولید آثارشان به این موضوع ها اهتمام داشته باشند.
زارع، با بیان اینکه شعر و ترانه از شاخص های مهم و تاثیرگذار در کیفیت آثار تولیدی است، بیان داشت: در عرصه شعر نیازمند یک حرکت جهادی برای ساماندهی نیروهای مومن و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستیم که در این مورد بسیج هنرمندان می تواند نقش اساسی ایفا کند و فارس در این زمینه از ظرفیت های منحصر به فردی برخوردار است.

نام:
ایمیل:
* نظر: