جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۱۴:۳۹
کد خبر: ۸۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
در شورای امر به معروف و نهی از منکر سپاه شهرستان مهر مطرح شد.
امر به معروف و نهی از منکر را داری برکات معنوی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش تنویر حجت الاسلام هاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مهر در جلسه شورای امر به معروف نهی از منکر سپاه مهر بیان داشت:

امر به معروف و نهی از منکر آنقدر اهمیت دارد که بعضی از علما از آن به عنوان خون در رگ یاد کرده اند و این واجب فراموش شده اقتضاء دارد مورد توجه همگان در جامعه قرار گیرد.

وی با بیان داستان خبر هدهد به حضرت سلیمان در مورد ملکه سبا گفت: امر به معروف و نهی از منکر نشانه عشق به بشر، محیط اجتماعی و حضور در جامعه است و مختص انسان ها نیست.

هاشمی اولین وظیفه پیامبران را امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: پیامبران در میان امت ها دو وظیفه داشتند دعوت مردم به یکتا پرستی که بزرگترین امر به معروف است و اجتناب از طاغوت که بزرگرین نهی از منکر است و خداوند نیز در قرآن نشانه بهترین امت را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است.

وی در ادامه به بیان جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در نگاه اهل بیت پرداخت و تصریح کرد: اکثر علما هدف از خلقت را رسیدن به مقام خلیفه الهی ذکر کرده اند و پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) فرمودند: " امر به معروف و نهی از منکر شما را به مقام خلیفه الهی می رساند ".

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه مهر تاکید کرد: امام صادق (ع) فرمودند: " هر کسی که قدرت داشته باشد جلوی مفاسد را بگیرد ولی از انجام این کار خودداری کند دوست دارد که خداوند متعال معصیت شود و چنین کسی اعلان دشمنی با خدا کرده است ".

هاشمی بیان داشت: خداوند در آیه 96 سوره اعراف می فرماید اگر اهل مناطق تقوا پیشه کنند که یکی از مصادیق تقوا امر به معروف و نهی از منکر است به طور قطع برکات آسمان ها و زمین بر آن ها نازل خواهد شد و امام با قر (ع) می فرمایند با امر به معروف ونهی از منکر کسب ها حلال و و زمین ها آباد می شود .

وی ادامه داد: امام باقر(ع) در نقل دیگری می فرمایند مقدار باران در هر سال مشخص و یکسان است اما اگر مردم گناه کنند خداوند مسیر باران را تغییر خواهد داد که تغییر مسیر باران موجب خشکسالی می شود و در اقتصاد نیز تاثیر بسزایی خواهد گذاشت که با امر به معروف و نهی از منکر قابل پیشگیری است، در واقع می توان گفت امر به معروف نهی از منکر یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.


حجت الاسلام هاشمی در پایان صحبت های خود وظیفه مسئولین در باب امر به معروف و نهی از منکر را سنگین تر از سایر اقشار جامعه دانست و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید کسانی که در زمین به آن ها قدرت دادیم باید امر به معروف و نهی از منکر کنند زیرا معروف ها و منکرها را بهتر می شناسند .

در ادامه سرهنگ دوم پاسدار مهدی قادری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستاه مهر ضمن تسلیت به مناسبت وفا حضرت خدیجه(س) گفت: وضعیب انقلاب اسلامی در دنیا وضعیتی بخصوصی است و در دورانی طلایی قرار داریم که بسیار پیچیده و حساس است که اگر توجه نکنیم وقدر نعمت انقلاب را ندانیم این دوران طلایی از دست خواهد رفت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با و جود مشکلات و کارشکنی ها مختلفی که در سطح دنیا، منطقه و کشور صورت می گیرد با سرعت بالایی در سطح دنیا در حال حرکت رو به جلو است و وعده های الهی در حال تحقق است.

فرمانده سپاه مهر با یاد آوری این موضوع که حضرت امام (ره) سپاه را به عنوان محافظ انقلاب تاسیس کردند بیان داشت: ما برای پاسداری از انقلاب اسلامی که بر مبنای شعار دینی و الهام از مکتب امام حسین (ع) پایه گذاری شده و به وجود آمده است باید خود را به الزاماتی مسلح کنیم و کسی که می خواهد از این انقلاب حفاظت کند باید اعتقادات و عمل به اعتقادات را در وجود خود نهادینه کند.

وی افزود: اگر ما می خواهیم جامعه ار اصلاح کنیم باید حرکت پیش روندگی و پیش برندگی داشته باشیم یعنی هم خود حرکت رو به جلو داشته باشیم و هم دیگران را در این راه با خود همراه کنیم و این رسالت ماست و اگر قرار است ما جامعه را با خود همراه سازیم ابتدا باید خود انسان صالحی باشیم و اگر خود را اصلاح نکنیم اصلاح جامعه غیر ممکن خواهدبود.

قادری تاکید کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی در دنیا سر بلند است به دلیل نوع و شیوه دیپلماسی ما نیست و اگر انقلاب اسلامی بر خلاف خواست بسیاری از کشورها به موجودیت خود ادامه می دهد به دلیل اتصال به خداست.

وی حجم بالای تخریب سپاه در دنیا را به دلیل نوع معوریتی که بر عهده دارد دانست و تصریح کرد: مبارزه ما تا پیروزی قطعی اسلام در دنیا ادامه خواهد داشت و بی ادعا بودن و کار شبانه روزی را از شاخصه های مجاهدان در راه خدا برشمرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: