گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۸۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
این محیط‌ بان که در بیمارستان شهید رجایی شیراز پذیرش شده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعد از انتقال به آی‌ سی ‌یو، به دلیل جراحات وارده، جان به جان ‌آفرین تسلیم کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه به نقل از روزنامه نیم نگاه؛ هفت دقیقه ای از صدای شلیک های پیاپی اسلحه ساچمه ای گذشته بود که صدای زنگ تلفن بخشداری زرقان به صدا در آمد.

دست و پا شکسته اما پر از استرس خبر پرت شدن محیط بان شجاعی که در ارتفاعات این پارک در حال گشت زنی بوده و هدف شلیک دو شکارچی قرار گرفته به بخشدار و رئیس پاسگاه زرقان مخابره می شود.

به فاصله شش دقیقه بعد با هماهنگی نیروی انتظامی عوامل به ارتفاعات روستای چاه سرخ دقیقا در جایی که حادثه رخ داده، می رسند. حادثه را از تیم حفاظت پارک ملی بمو جویامی شوند. 

منوچهر شجاعی، محیط بان جوان که از ناحیه سر، سینه و شکم زخمی شده بود در تماس فوری بخشدار با معاونت سیاسی امنیتی استاندار فارس در کمتر از دوساعت هلی کوپتر به ارتفاعات صعب العبور این پارک اعزام و محیط بانمجروح را به بیمارستان شهید رجایی شیراز می رسانند.

کوشا، بخشدار زرقان در این خصوص گفت: دو شکارچی در ارتفاعات بالای این پارک در مجاورت روستای چاه سرخ که قصد شکارغیرمجاز داشته با تذکر محیط بان مواجه می شوند که در پی ممانعت محیط بان از انجام شکار، اقدام به تیراندازی می کنند. وی ادامه داد: به دنبال شلیک های پی در پی محیط بان از ارتفاع پرت و از ناحیه سر، سینه و شکم دچار جراحت عمیق می شود. به گفته بخشدار زرقان، در این حادثه نیروهای اورژانس و شبکه بهداشت زرقان سریع در محل حاضر واقدامات اولیه درمانی را انجام دادند.

کوشا از هماهنگی به موقع معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس و فرماندهی انتظامی استان جهت هماهنگی با بالگرد و انتقال مصدوم تقدیر کرد.

پس از انتقال محیط بان به بیمارستان شهید رجایی شیراز مراحل درمان وی به سرعت توسط تیم پزشکی این بیمارستان در دستور کار قرار گرفت اما در ساعت ۲۳:۴۵ جمعه ۴ تیرماه مقارن با نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در شب قدر این محیط بان فداکار جان به جان ‌آفرین تسلیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز با بیان اینکه این محیط ‌بان بلافاصله با استفاده از هلی‌ کوپتر نیروی انتظامی به بیمارستان رجایی منتقل شد، گفت: مرحوم شجاعی پس از مضروب شدن با گلوله، از صخره نیز پرت شده بود.

حمزه ولوی عنوان کرد: این محیط‌ بان که در بیمارستان شهید رجایی شیراز پذیرش شده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت و بعد از انتقال به آی‌ سی ‌یو، به دلیل جراحات وارده، جان به جان ‌آفرین تسلیم کرد. فرمانده انتظامی فارس نیز از دستگیری دو شکارچی متخلفی که به این محیط ‌بان تیراندازی کرده بودند، خبر داده بود. احمدعلی گودرزی، با اشاره به همکاری ناجا در انتقال مصدوم با هلی ‌کوپتر، گفته بود: هر دو شکارچی متخلف در بازداشت هستند. 

شکارچیان متخلف با استفاده از تفنگ شکاری ساچمه‌ ای به سمت مرحوم منوچهر شجاعی که ظاهرا برای ممانعت از تخلف،‌ آنان را تعقیب می ‌کرده، شلیک و وی را مصدوم می‌ کنند. پارک ملی بمو که نامش از کوه بمو برگرفته شده از پارک ‌های ملی ایران محسوب می شود با ۴۸ هزار هکتار وسعت در ۱۰کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد که زیستگاه گونه های مختلفی از حیات وحش است که از آن جمله می توان آهو، قوچ ومیش و بز و پازن وحشی را نام برد که در طول سال های گذشته به طور متداوم هدف شکارچیان سود جو بوده است. علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: پس از گزارش رئیس حوزه قضایی زرقان دستور داده شد تا به فوریت تحقیقات پرونده وقوع این حادثه را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه پرونده به مرجع ذی صلاح قضایی استان به صورت ویژه ارجاع داده شده است، افزود: در این راستا تحقیقات اسلحه شناسی انجام شده و روز یکشنبه ۶ تیر نظر پزشکی قانونی اعلام خواهد شد. القاصی مهر خاطرنشان کرد: پس از اتمام مراحل کارشناسی حکم افراد در چارچوب قانونی صادر خواهد شد. 

زینب شهریاری-نیم نگاه 
نام:
ایمیل:
* نظر: