سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
berooz
۱۴:۰۴:۰۷
کد خبر: ۸۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان مهر:
هاشمی گفت: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی سعی در جهت نابودی جهان اسلام و جلوگیری از شکل گیری مجدد تمدن اسلامی دارند، پس مسئله فلسطین با استقلال، امنیت و منافع ملی سایر کشور های اسلامی گره خورده است.

به گزارش تنویر حجت الاسلام هاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مهر به مناسبت روز قدس در گفت و گو با تنویر اظهار داشت:

بیت المقدس اولین قبله مسلمانان است و در سیزده سال اول بعثت و هفت ماه ابتدایی پس از هجرت به مدینه، حضرت محمد(ص) ومسلمانان به سوی مسجد الاقصی نماز می گذاردند.

وی ادامه داد: این مکان مقدس دومین مسجد اسلام و سومین حرم شریف بعد از مکه و مدینه قرار دارد به گونه ای که از امام علی(ع) نقل شده است یکی از چهار قصر بهشتی در دنیا مسجد الاقصی است.

هاشمی عروج حضرت محمد(ص) از مسجد الاقصی به آسمان را از دیگر جهات اهمیت این مکان مقدس برشمرد و بیان داشت:آیه یک سوره اسراء بیانگر این است که نه تنها مسجد الاقصی دارای اهمیت و قداست است بلکه اطراف آن نیز از نظر مادی و معنوی پر برکت و مبارک است و اعلاوه بر مسجد الاقصی 36 مسجد دیگر وجود دارد که 29 مسجد داخل و 7 مسجد در خارج از بافت قدیمی و حومه شهر است.

وی در ادامه گفت:آنچه که در این شرایط مسئله فلسطین را برای جهان اسلام ویژه جلوه می دهد موضوع اشغال آن توسط رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی و رویارویی استکبار و جهان غرب با جهان اسلام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه مهر افزود: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی سعی در تشکیل کانون استعماری ضد اسلامی در جهت نابودی جهان اسلام و جلوگیری از گفتمان اسلامی و شکل گیری مجدد تمدن اسلامی است، پس مسئله فلسطین اعلاوه بر تقدس به شدت با استقلال، امنیت و منافع ملی سایر کشور های اسلامی گره خورده است.

وی ادامه داد: این واقعیت با نگاهی به برنامه های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و شعار از نیل تا فرات و ادعای تصاحب بسیاری از اماکن اسلامی و عملکرد این رژیم غاصب و کودک کش در قبال مردم فلسطین و کشور های همجوار آن به خوبی قابل اثبات است.

هاشمی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی نه تنها برای جهان اسلام بلکه برای جامعه جهانی یک تهدید به شمار می رود چرا که تا کنون خود را مقید به پذیرش هیچ یک از معاهدات بین المللی در مورد منع تولید و به کاگیری سلاح های کشتار جمعی نکرده است و در واقع این رژیم خارج از کنترل است و هر لحظه امکان استفاده از این سلاح ها در برابر هر کشوری وجود دارد.

وی استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران را ستودنی توصیف کرد و بیان داشت: جمهوی اسلامی نه تنها به مسئله اعتقادات جهان اسلام اهتمام دارد بلکه نسبت به امنیت و تهدیدات جامعه جهانی خود را مسئول می داند.

هاشمی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته است محتوا و مضامین انقلاب خود را به کشور های جهان اسلام صادر کند و اعلان دارد که بحث ما تنها دفاع از شیعه نیست بلکه ما از کیان اسلام دفاع می کنیم، هم از حزب الله شیعه دفاع می کنیم و هم از فلسطین اهل سنت و این استراتژی جمهوری اسلامی ایران برای عربستان سعودی که دایه دار رهبری جهان عرب است و برای مدعیان دروغین حقوق بشر که در مقابل مسئله فلسطین سکوت اختیار کرده اند و به جای مظلوم از ظالم حمایت می کنند چالشی عظیم به وجود آورده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان مهر در قسمت پایانی سخنانش تصریح کرد: کشور های غربی و مدعیان دروغین حقوق بشر با حمایت همه جانبه خود از رژیم جعلی صهیونیستی سعی در پنهان کردن جنایات هولناک، غیر قابل باور و غیر انسانی آنان دارند، اما زمانی که برخی از رسانه های دنیا موفق به انعکاس تنها گوشه ای از این جنایات که قلب هر انسانی را به درد می آورد می شوند، می بینیم که نه تنها ملت ایران و کشور های اسلامی بلکه در کشور های اروپایی نیز در جهت حمایت از این مظلومان همگام با جمهوری اسلامی ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در مقابل مجامع بین المللی تجمع می کنند و حمایت خود را به عرصه ظهور می رسانند.

وی ادامه داد: ان شاء الله ما هم در آخرین جمعه ماه مبارک با مشت های گره کرده به خیابان ها خواهیم آمد و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین به دنیا نشان خواهیم داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: