گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۸۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس:
میلاد امیری نژاد با تأکید بر اینکه ولنگاری فرهنگی مطرح شده در منویات رهبری زنگ هشداری به متولیان فرهنگی است، گفت: باید توجه داشت که توجه به مسئله فرهنگ تنها با برگزاری کنسرت و مسائل این‌چنینی نیست بلکه باید به‌صورت جامع و کامل باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه فارس به نقل از خبرگزاری ایکنا؛ رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر هشدار بروز ولنگاری فرهنگی در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب با یک نگاه باز نسبت به مسائل کلی جامعه مطالبی را مطرح می‌فرمایند یعنی اگر ایشان می‌فرمایند تهاجم، شبیه خون و یا ناتو فرهنگی منظور ایشان دقیقاً هشداری به سایر مسئولان است که شاید با آن دید ذره‌بینی و دقیق نسبت به مسائل روز جامعه نگاه نمی‌کنند.

ولنگاری فرهنگی زنگ هشداری به مسئولان است
وی افزود: بعضاً برخی از مطالب را در بین خود مشاهده کردیم که اگر رهبر معظم انقلاب زمانی مطلبی را عنوان کردند و ما به آن دقت نکردیم، شاید یک دهه یا چند سال بعد با یک مشکل و معضل بسیار جدی در همان موضوع مواجه شدیم لذا آنچه که مسلم است، توجه به منویات معظم‌له به‌عنوان ترسیم‌کننده نقشه راه آینده جمهوری اسلامی است.

امیری‌نژاد با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی قطعاً باید مبحث ولنگاری فرهنگی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان زنگ هشداری برای خود بدانند، گفت: توجه به مسئله فرهنگ تنها با برگزاری کنسرت و مسائل این‌چنینی نیست بلکه مبحثی بسیار فراتر از استفاده و توجه به هنرهاست ضمن اینکه باید توجه داشت که فرهنگ وسیله‌ای برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است که باید در تمام ابعاد مورد توجه قرار گیرد نه تنها در بعدی خاص.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با یادآوری دستورات دین حقه اسلام، گفت: اسلام دینی است که بر اعتدال بر روی موضوعات مختلف تأکید دارد یعنی باید هر چیزی را در جای خود استفاده بهینه و مناسب کنیم تا از این طریق بتوانیم در مقابل شبیه خون و ولنگاری فرهنگی که دشمن در کشور ما در حال رونق دادن آن است، مقابله کنیم.

حرکت خزنده فرهنگی دشمن از سال‌ها قبل آغاز شده است
وی با یادآوری اینکه مسئله فرهنگ چیزی نیست که یک شبه یا طی یکی دو سال بتوان آن را تغییر داد، گفت: فرهنگ در حقیقت امری است که در تمام امورات زندگی روزمره فردی و اجتماعی انسان‌ها ساری و جاری است لذا نمی‌توان آن را به یکباره تغییر داد و اینجاست که می‌گوییم حرکت خزنده فرهنگی دشمن از سال‌ها قبل و از همان زمان که رهبر معظم انقلاب هشدارهای شبیه خون و ناتو فرهنگی را اعلام می‌کردند، آغاز شده است تا به امروز رسیده که مسئله ولنگاری فرهنگی مطرح می‌شود.

امیری‌نژاد ادامه داد: بنابراین به نظر می‌رسد برای مقابله با این مسئله نیز باید یک برنامه‌ طولانی‌مدت و جامع و کامل که ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی را شامل می‌شود را فراهم کرد و طبق این برنامه‌ریزی دقیق پیش رفت.

اسلام و انقلاب به هیچ عنوان مخالف شادی نیستند
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با تصریح اینکه متأسفانه برخی‌ها به دنبال این هستند تا خود را از این فضا تبرئه کنند، گفت: برخی مسئولان با عنوان ایجاد شادی و نشاط در جامعه از زیر این مسئولیت شانه خالی می‌کنند در حالی که باید توجه داشت که اسلام،‌رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)، هیچکدام با شادی و نشاط اجتماعی مخالف نبودند اما مسئله نوع شادی و نشاط اجتماعی مطرح است.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های شاد و نشاط آن هنگام خوب و مفید است که به جامعه واقعاً امید دهد نه اینکه پوچ‌گرایی و غرب‌زدگی را ترویج دهد؛ اما متأسفانه برخی‌ها به بهانه ایجاد شادی اجتماعی می‌خواهند درس‌های غرب را در اینجا تبلیغ کنند لذا این مسئله به عنوان یک آفت در حوزه فرهنگ مطرح است.

لزوم اجرای منویات رهبری و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان دلسوز انقلاب
امیری‌نژاد تأکید کرد: باید بدانیم برای راه حل برخورد و مواجهه با این موضوع اجرای منویات مقام معظم رهبری و استفاده از نخبگان دلسوز انقلاب و همچنین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است تا بتوانیم فرهنگ دینی و اصیل ایرانی ـ اسلامی را در جامعه خود ساری و جاری کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس ادامه داد: اگر بتوانیم این‌ها را در کنار هم حفظ کنیم به یقین توانسته‌ایم یک نسخه خوب برای بحث فرهنگ طراحی کنیم اما اینکه کسانی که خودشان نسبت به مسائل دینی و انقلابی آشنایی کافی ندارند، برای فرهنگ ما تصمیم بگیرند، قطعاً ما دچار مشکل جدی خواهیم شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: