پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۵۶:۰۵
کد خبر: ۸۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی :
کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی با حضور مهندس محمد یاسین دیوانی مدیر مرکز رشد شهید پیرویان و دهیاران دهیاری های بخش مرکزی شهرستان در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری ، در این کارگاه آموزشی مهندس دیوانی به ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله این سیاستها اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی یک الگوی متناسب با نیازهای کشور است که همیشه بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و اقشار مختلف مردم و مسئولان باید در تحقق این مهم بیش از پیش بکوشند.

دیوانی به عرصه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با توجه به نقدینگی موجود در کشور بایستی آن را به بازار سرمایه هدایت و مردم را در سرمایه گذاری پروژه های ملی شریک نمود تا باعث تقویت تولید ملی و رونق پروژه های اقتصادی کشور گردد.

وی همچنین افزود: اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش بنیان از الزامات کنونی کشور می باشد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دانش‌بنیان شدن بخشهای مهم اقتصاد داخلی، یکی از شروط اقتصاد مقاومتی دانست  که  بایستی انجام بگیرد و توسعه‌ی شرکت‌ های دانش‌ بنیان یکی از راهبردهای مهم و اثرگذار جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

در آخر از  نمونه های عملی کارهای اقتصاد مقاومتی مرکز رشد شهید پیرویان بازدید بعمل آمد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: