شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۵۶:۵۴
کد خبر: ۸۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
مسئول انجمن تئاتر بسیج هنرمندان استان فارس
مسئول انجمن تئاتر بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در استان گفت: از میان آثار ارسالی ۴۲ اثر برای شرکت در رقابت پذیرفته شدند.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری ، احمد مومنی از برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در 9 محور برگزار می‌شود و 42 اثر از شهرستان‌های مختلف استان در این جشنواره پذیرفته شد. 

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و جذب هنرمندان بسیجی است، گفت: آثار پذیرفته شده از تمامی شهرستان‌های استان فارس و در اغلب 9 محور ذکر شده بوده و تفکیک آماری در این موضوع صورت نگرفته است.

مومنی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش نمایش صحنه‌ای، میدانی و خیابانی و مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی برگزار می‌شود، افزود: آثار برگزیده شده پس از داوری نهایی و تبدیل خلاصه طرح‌ها به متن نمایشی در زمان برگزاری جشنواره که دهه فجر اعلام شده، اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه زنان از اولویت‌های موضوعی این جشنواره است.

مسئول انجمن تئاتر بسیج هنرمندان استان فارس  تصریح کرد: ادبیات پایداری، نمایش و اقتصاد مقاومتی، ادبیات پسااستعماری، نمایش و مدافعان حرم، ادبیات مقاومت، نمایش و شهدای حرم و ادبیات دفاع مقدس، نمایش و شهدای غواص بخشی از اولویت‌های ذکر شده است.

دبیر این جشنواره در استان فارس افزود: ادبیات جنگ، نمایش و استعمار مدرن، ادبیات زنان، نمایش و گوهر آفرینش، ادبیات متعهد، نمایش و رسانه‌های مجازی، ادبیات پسااستعماری، نمایش و تهاجم فرهنگی، نمایش و مقام والای زن و ادبیات پایداری، نمایش و حجاب و عفاف دیگر بخش‌های اولویت موضوعی این جشنواره است.

مومنی بیان کرد: نمایش صحنه‌ای، نمایش میدانی و خیابانی و مسابقه نمایشنامه نویسی از بخش‌های این جشنواره است.

نام:
ایمیل:
* نظر: