جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۱۳:۰۳
کد خبر: ۸۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور:
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شناسایی تولیدکنندگان مددجو برای فروش محصولات آنها به شکل مجازی گفت: زمینه فروش محصولات مددجویان بهزیستی کشور در آینده نزدیک در فروشگاه‌های اینترنتی فراهم می‌شود.

به گزارش سازمان بسیج علمی به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مهناز کاشی که به مناسبت هفته بهزیستی برای اجرای برخی طرح‌ها در راستای توانمندسازی مددجویان بهزیستی به مرکز استان فارس سفر کرده است در حاشیه گشایش نمایشگاه توانمندی‌های بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهزیستی برای ارائه محصولات تولیدی مددجویان به بازار از دو سال گذشته تاکنون اقدام به برپایی نمایشگاه‌های فصلی موقت و دائم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ادارات کل بهزیستی در شهرستان‌ها باید با توجه به توان و ظرفیت‌های مددجویان برای برپایی نمایشگاه‌های توانمندی برنامه‌ریزی کنند افزود: اجرای این طرح مهم به همراهی و همیاری تمامی سازمان‌ها به ویژه شهرداری‌ها نیازمند است.

وی از شناسایی تولیدکنندگان مددجو و عکس‌برداری حرفه‌ای از محصولات آنها برای فروش محصولاتشان به شکل مجازی در کشور و فضای بین‌المللی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای فروش محصولات مددجویان در فروشگاه‌های اینترنتی به ویژه «دیجی‌کالا» در آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است و حتی فروش این محصولات در سطح بین‌المللی نیز امکان‌پذیر می‌شود.

کاشی اظهار داشت: با اصناف تفاهم نامه منعقد شده تا محصولات استاندار سازی و متناسب سازی شوند و تولیدات را بتوانیم هدایت شده، به بازار ارائه کنیم.

سیّد مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی استان فارس، بازاریابی برای محصولات تولیدی مددجویان را مهم‌ترین مشکل پیش روی این افراد می‌داند و می‌گوید: نمایشگاه دائمی عرضه محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی استان فارس در کوی زهرا ایجاد شده است اما این فضا پاسخگوی نیاز تمامی مددجویان نیست.

وی معتقد است پراکندگی شهرستان‌های استان فارس این مسأله را برای بهزیستی استان دشوارتر کرده است چراکه 103 هزار معلول مختلف در فارس وجود دارد.

دیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه حلقه مفقوده بین تولید و فروش که همان بازاریابی است باید اصلاح و این مشکل از مقابل مددجویان برداشته شود خاطرنشان کرد: برای فروش محصولات مددجویان، شرکت‌های تعاونی راه‌اندازی می‌شود.

غرفه‌های فروش محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی در کنار مکان‌های تاریخی استان فارس راه‌اندازی می‌شود

یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، نیز بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و مشارکت تمامی دستگاه‌ها در این راستا تاکید کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های توانمندی و شناسایی استعدادها یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی از این توانمندی‌ها به دست می‌آید که باید مورد توجه قرار گیرد افزود: بخش عمده افراد تحت پوشش بهزیستی از ظرفیت‌های ارزنده‌ای برخوردارند که باید شناسایی، تقویت و در مسیر صحیح هدایت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس، بر لزوم حمایت حداکثری از این افراد تاکید کرد و اظهار داشت: استانداری فارس بیشتر به وظیفه نظارتی خود عمل و برای تسهیل در برپایی بازارچه‌های مختلف و بازاریابی و کمک به مددجویان بهزیستی برای برطرف شدن موانع تلاش می‌کند.

رحمانی از ایجاد فضایی برای فروش محصولات تولید شده مددجویان بهزیستی در جوار سایت‌ها و مکان‌های گردشگری استان فارس خبر داد و گفت: این طرح با حمایت استانداری فارس اجرایی می‌شود.

استان فارس با بیش از 3 هزار اثر ثبت شده ملی و 4 اثر ثبت شده جهانی، استانی گردشگرپذیر است که ایجاد چنین فضاهایی در کنار سایت‌های گردشگری و قرار دادن غرفه در اماکن تاریخی در اختیار مددجویان تحت پوشش بهزیستی به گونه ای که به منظر و فضای این اماکن به عنوان سرمایه ملی آسیبی وارد نکند می‌تواند در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی مثمرثمر باشد.

در هفته بهزیستی با حضور رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور علاوه بر گشایش نمایشگاه استانی توانمندی‌های مددجویان یک مجتمع دانشکار با 6 کارگاه و 81 نفر از معلولان گشایش یافت و فعالیت خود را آغاز کرد.

در این مجتمع هنرهایی مانند میناکاری روی شیشه، فرش‌بافی، پیکرتراشی، گل چینی، منبت‌کاری و غیره آموزش داده می‌شود.

مهناز کاشی، رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور، بهزیستی استان فارس را سرآمد و الگوی بهزیستی‌های دیگر استان‌ها خواند و گفت: بهزیستی استان فارس در ارائه خدمات و پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی به خوبی عمل کرده و استان‌های دیگر کشور می‌توانند در این زمینه فارس را الگوی خود قرار دهند.

رئیس دبیرخانه کارآفرینی بهزیستی از کاهش اعتبارات این سازمان در قوانین بودجه امسال خبر داد و اظهار داشت: امسال بودجه این سازمان از 10 هزار میلیارد ریال به 3 هزار میلیارد کاهش یافته که سبب بروز مشکلات زیادی می‌شود.

«کاشی» تصریح کرد: اعتبارات بر اساس عملکرد استان‌ها به آن‌ها اختصاص داده می‌شود و قطعا به استان فارس نگاه ویژهای شده است.

وی افزود: مردم وقتی اسم بهزیستی را میشنوند نام معلول در ذهنشان نقش می‌بندد در حالی که سازمان بهزیستی فعالیتهای گسترده‌ای دارد و هفته بهزیستی بهترین فرصت برای معرفی این سازمان به مردم است.

رئیس دبیرخانه اشتغال بهزیستی کشور با اشاره به نقش کاربردی این قبیل مجتمع‌های دانشکاری بیان کرد: براساس قوانین مصوب، سازمان بهزیستی موظف به خروج سالانه 10 درصد از افراد تحت پوشش این سازمان است که مجتمع‌های دانشکار با توانمندسازی مددجویان می‌توانند این هدف را محقق سازند.

«کاشی» به دریافت کمک‌های غیر مستمر سازمان به صورت مادام العمر به افراد تحت پوشش اشاره و عنوان کرد: بهزیستی همیشه حامی مددجویان خود خواهد بود و برای انجام بهتر این کار نیاز به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ارائه راهکارها در تسهیل‌گری مشارکت‌های مردمی است.

وی هدف اصلی این سازمان را توانمندسازی دانست و تصریح کرد: به ازای هر فرد در طول سال سرانه 7 میلیون تومان در زمینه اشتغال در نظر گرفته شده و سهم استان فارس امسال 14 میلیارد تومان بوده که به صورت وام‌های قرض‌الحسنه در اختیار افراد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد که تعداد این مجتمع‌های دانشکار در سراسر کشور افزایش یابد و با ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی، معلولان بتوانند به یک امنیت شغلی دست یابند

نام:
ایمیل:
* نظر: