شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۳۸:۰۷
کد خبر: ۸۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
در آستانه روز ملی فرهنگ پهلوانی
جشنواره ضرب و نقل در آستانه روز ملی فرهنگ پهلوانی ارمغانی از بنیاد فردوسی، اداره کل فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان استان فارس، دانشگاه شیراز، هیئت پهلوانی و زورخانه ای شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز ۳۱ تیرماه در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، علی‌اصغر محدث اظهار داشت: در بخش هنری جشنواره ضرب و نقل، فیلم کوتاه ذره، برگزیده جشنواره سانفرانسیسکو با موضوع بازشناسی فرهنگ پهلوانی از دیدگاه مفاخر ادبی ایران اکران و موسیقی ضرب و زنگ زورخانه نیز با منقبت خوانی رشادت‌های پهلوانان ایران و اسلام اجرا می‌شود. 

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه شیراز میزبان جشنواره ملی ضرب و نقل می‌شود، گفت: در بخشی دیگر از این جشنواره، آیین کهن ضرب و نقل با نقالی داستان‌های پهلوانی با اجرای کودک شاهنامه‌خوان، یسنا آذری ١٢ ساله و همنوایی مرشد برتر زورخانه‌ای کشور به پیش می‌رود. 

محدث افزود: جشنواره ضرب و نقل در آستانه روز ملی فرهنگ پهلوانی ارمغانی از بنیاد فردوسی، اداره کل فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان استان فارس، دانشگاه شیراز، هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز پنجشنبه 31 تیرماه از ساعت 18 در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در بخش پژوهشی این جشنواره محمدحسین مهرزادی، حیدرعلی کامیاب کلانتری، مظفر مختاری، محمدحسین غرقی، میدیا جادری و یاسر موحدفرد در زمینه ویژگی‌های اخلاق مدارانه فرهنگ پهلوانی سخنرانی می‌کنند. 

مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس اظهار داشت: از دستاوردهای ماندگار این جشنواره ملی  رونمایی تندیس پرچمداری ورزشکاران ایران از سوی تختی در المپیک و نصب آن در زورخانه بزرگ شیراز بوده و هم چنین رونمایی و پیشکش سردیس‌های پوریای ولی و جهان پهلوان غلامرضا تختی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است. 

 محدث بیان کرد: در بخش هنری جشنواره ضرب و نقل، مرشد بهرام غرقی، موسیقی ضرب و زنگ زورخانه را با نقل منقبت‌خوانی رشادت‌های پهلوانان ایران و اسلام اجرا می‌کند و در بخشی دیگر از این جشنواره، آیین کهن ضرب و نقل با نقالی داستان‌های پهلوانی با اجرای کودک شاهنامه خوان برگزار می‌شود. 

تقدیر از خانواده‌های شهیدان کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و مروجان فرهنگ پهلوانی استان فارس از جمله برنامه‌های این جشنواره است که مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد بیان کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: