يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۴۲:۰۵
کد خبر: ۸۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
شهردار منطقه تاریخی شیراز:
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز از برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی هنری «طاقچه کتاب» در محله سنگ‌سیاه شیراز خبر داد.

به گزارش پایگاه پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، هادی شه‌دوست شیرازی از برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی هنری «طاقچه کتاب» در محله سنگ‌سیاه شیراز خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف بازگرداندن روح زندگی و نشاط به زندگی مردمانی که در بافت تاریخی سکونت دارند برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای برنامه‌های متعدد در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری مهم‌ترین ویژگی این جشنواره است که برای رده‌های سنی خردسال تا بزرگسال برگزار می‌شود.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز تصریح کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ قرض گرفتن و قرض دادن کتاب جمعه‌های هر هفته از ساعت 9 صبح تا 30/12 در محور سنگ سیاه برگزار خواهد شد.

شه‌دوست شیرازی بیان کرد: نقاله‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، تئاتر خیابانی، موسیقی، نقد کتاب، شعرخوانی، ورزش همگانی و غیره از برنامه‌های حاشیه‌ای این جشنواره است که گروه‌های برتر استان فارس در رشته‌های بیان شده به ارائه برنامه می‌پردازند.

وی گفت: مشاوران متخصص در زمینه روانشناسی در این روز مسائل و مشکلات اهالی با صفای بافت تاریخی شیراز را به صورت رایگان بررسی و راهکارهای علمی و عملی ارائه می‌کنند.

شه‎دوست شیرازی عنوان کرد: همچنین با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در حاشیه این جشنواره تور بافت‌گردی به دو صورت پیاده و با دوچرخه ویژه خانواده‌ها در نظر گرفته شده که از محور تاریخی گردشگری سنگ سیاه از جمله آرامگاه سیبویه، آرامگاه بی‌بی‌دختران و غیره بازدید می‌کنند.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز اظهار داشت: از جمله جاذبه‌های این جشنواره این است که بانوان شیرازی با پخت غذاهای سنتی و اصیل از جمله کلم‌پلو شیرازی، شکر پلو، آش سبزی و غیره به رقابت می‌پردازند.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به اینکه هنرمندان کاریکاتوریست نیز با نگاه خلاقانه خود در این جشنواره صدای قلب تپنده شیراز را ترسیم خواهند کرد افزود: علاقه‌مندان به بازی‌های بومی ـ محلی از جمله هفت‌سنگ، طناب‌کشی، گل یا پوچ و غیره می‌توانند به صورت انفرادی و یا گروهی در مسابقات هفتگی این جشنواره شرکت کنند.

وی گفت: از آنجا که محور تاریخی ـ فرهنگی سنگ‌سیاه یکی از اصلی‌ترین گذرهای شهر شیراز و همواره پذیرای گردشگران بسیاری بوده و با توجه به قدمت تاریخی این محور و اهمیت آن در زمینه‌های گردشگری و صنعت توریسم و افزایش میزان رضایت‌مندی شهروندان و ساکنان این محور تاریخی، طراحی گذرهای پیاده با استفاده از مصالح سنتی و استقرار فضاهای گردشگری در این محور انجام شده و سعی بر افزایش همه جانبه امنیت در این بافت است.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز تصریح کرد: این جشنواره در حقیقت در ادامه جشنواره سی‌راه است که با توجه به استقبال بی‌نظیر شهروندان آغاز حرکت نو در مسیر احیا و رونق بافت تاریخی خواهد بود.

شه‌دوست شیرازی برگزاری این‌گونه برنامه‌های مردمی در این منطقه را گام مهمی در ترغیب شهروندان برای شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی دانست و خاطرنشان کرد: این رویدادها می‌تواند بهانه‌ای برای ارتباط هرچه بیشتر و بهتر شهروندان با مجموعه شهرداری باشد.

این جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه‌های فارس و سایر دستگاه‌های مرتبط از جمعه یکم مرداد ماه از ساعت 9:30 صبح آغاز می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شهر شیراز از تمامی همشهریان برای حضور در این جشنواره دعوت کرد و خواستار حضور خانواده‌ها در جمع صمیمی ساکنان منطقه تاریخی فرهنگی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: