کد خبر: ۸۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
جانشین سپاه فجر استان فارس:
خانواده شهدا نیاز مالی ندارند،نیاز به تفقد و دلجویی دارند

جانشین سپاه فجر استان فارس در جمع بسیجیان استهبان:مسلمانان در جنگ احزاب در ابتدا مغلوب بودند اما با همدلی و استقامت پیروز شدند اما در جنگ احد در ابتدا پیروز بودند ولی بر اثر دنیاپرستی تنگه احد را رها کردند و شکست خوردند.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه استهبان،سردار ابوالفضل گزنی جانشین سپاه فجر استان فارس در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه استهبان در جمع بسیجیان گفت:دو جنگ در زمان پیامبر(ص) اتفاق افتاد و این دو جنگ احد و احزاب در ابتدا و در نتیجه گیری درست نقطه مقابل هم قرار می گیرند.

وی بیان داشت: خدا در سوره احزاب در ابتدای سوره خطاب به پیامبر(ص) می فرماید: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا ،پیامبر اگر می خواهی تقوا داشته باشی از کفار و منافقین تبعیت نکن.چه اتفاقی افتاد در جنگ احد و احزاب که که آنکه در ابتدا مغلوب بود غالب شد و آنکه در ابتدا غالب بود مغلوب شد.وقتی نگاه می کنیم به سابقه این جنگ خیلی چیزها دستگیر انسان می شود. من می خواهم این دو جنگ را مقایسه کنم با انقلاب اسلامی.

سردار گزنی گفت:جنگ احد که در آستانه پیروزی بود چه شد که به شکست انجامید،دشمنی که در حال فرار و انهدام بود و در حال شکست بود اما چه شد که جنگ به نفع دشمن تمام شد و هزینه های سنگینی بر پیامبر تحمیل شد؟علت شکست این بود که عده ای منفعت طلب،عده ای فرصت طلب،عده ای که تبعیت از مقام رسالت و ولایت پیامبر(ص) را نداشتند سفارش وی را گوش نکردند غفلت کردند و تنگه احد را رها کردند و رها کردن تنگه همان و مغلوب شدن لشکر اسلام همان.

وی ادامه داد:اما در جنگ احزاب،در جنگی که همه کفار و منافقین جمع شده بودند علیه مسلمین تحت عنوان احزاب یا جنگ خندق،در جنگ احد روحیه مسلمانان در ابتدا بسیار بالا بود،با روحیه و انگیزه بالا آمدند و در ابتدا کفار را شکست دادند اما در جنگ احزاب در ابتدا چنین نبود،در جنگ احزاب چون همه احزاب جمع شدند و یک لشکر بزرگ را تشکیل دادند هول دشمن در مسلمانان ایجاد وحشت کرد،کفر و نفاق با هم در مقابل اسلام صف آرایی کرد و محاصره دشمن لحظه به لحظه سخت تر می شد، حلقه محاصره تنگ می شود و لشکر اسلام درمحاصره کامل قرار گرفت اما مسلمانان به ظاهر مغلوبِ در ابتدا،بر اثر همدلی و تبعیت محض از ولایت حضرت رسول(ص) پیروز شدند.

جانشین سپاه فجر استان فارس گفت:حالا مقایسه این دو جنگ با انقلاب اسلامی را داریم،وقتی ما انقلاب اسلامی را از ابتدا نگاه می کنیم می بینیم ما یک مقطع تاریخ پر فراز و نشیب در دهه اول انقلاب اسلامی داشتیم به نام جنگ 8 ساله،قبلش هم اقدامات حذف نظام اسلامی از سایر نظام های عالم در طرح ریزی دشمن بود.

وی اضافه کرد:در جنگ احزاب همه مسلمانان هم عهد بودند،پیامبر هم وعده پیروزی را داد چون غفلتی در کار نبود.امروز شرایط انقلاب اسلامی شرایط ویژه ای است،هرچه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد دشمنی دشمنان ما بیشتر می شود و باید گفت صحنه انقلاب اسلامی صحنه دیگری است و انقلاب اسلامی به عنوان مظهر اقتدار دینی است،انقلاب اسلامی به عنوان تجلی اراده و قدرت خداوند است و منتی است که خداوند بر ماها گذاشته است.

گزنی گفت:در دهه چهارم انقلاب اسلامی هستیم،انقلاب اسلامی فتنه های بزرگی دیده،از فتنه 8 سال جنگ تحمیلی گرفته تا فتنه حذف نیروهای شایسته انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب و فتنه عظیم 78 و 88 و فتنه هایی که در طول انقلاب اسلامی الی ماشااله فراون است اما چه اتفاق مبارکی افتاد که انقلاب اسلامی همیشه پیروز بوده است؟دلیلش هم این است:پایبندی مردم به انقلاب،پایبندی امت اسلامی به ارزش های والای اسلامی و پایبندی به رهبری امام(ره) عزیز و بزرگوار و در ادامه آن رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی.

وی گفت:نکته اساسی هم همین است که برای ما درس است: یَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ آنجایی که مسلمین گوش به ولی امرشان بودند پیروز شدند و هر جا به حرف ولی امرشان نبودند شکست خوردند امروز چرا انقلاب اسلامی در بین همه مسلمانها و در بین همه نظام هایی که به اصطلاح اسم اسلامی دارند یک سر و گردن بالاتر است نکته اساسی آن همین است،تبعیت از ولایت.

سردار گزنی گفت:اگر انقلاب اسلامی را با جنگ احد و تنگه احد مقایسه کنیم امروز تنگه احد ما تبعیت از ولایت است،اگر تنگه احد رها شود،اگر دست از ولایت برداشتیم،اگر توصیه و فرمان ولایت را گوش نکردیم منجر به نتیجه جنگ احد می گردد.تنگه احد ما امروز نباید بر اثر اشرافی گری،عافیت طلبی،دنیاپرستی و دنیا طلبی رها شود.بعضی از متقدمین انقلاب اسلامی امروز گرفتار دنیا طلبی و اشرافی گری شده اند اگر این تنگه احد رها شد همان بلایی که بر سر مسلمین صدر اسلام آمد بر سر ما نیز خواهد آمد،ما نباید بگذاریم امروز اتفاق تنگه احد تکرار شود امروز تکلیف ما پاسداری از انقلاب اسلامی است،انقلاب اسلامی در دست ما امانت است،اگر خوب از آن پاسداری کنیم نتیجه آن می شود جنگ احزاب،اگر در جایی کوتاهی کردیم و رو آوردیم به اشرافی گری و عافیت طلبی دچار خواهیم شد به نتیجه جنگ احد،ما امروز جنگ احزاب در انقلاب اسلامی داریم هم کفار و هم منافقین،هم کفر آشکار و هم کفر پنهان در مقابله با کشور اسلامی است پس باید تبعیت محض از ولایت فقیه داشته باشیم.

وی در پایان گفت:من توصیه ام به همه عزیزان و مردم و دوستان این است که خانواده شهدا را دریابید،خانواده شهدا نیاز مادی ندارند،خانواده شهدا،ایثارگران و جانبازان نیاز به محبت و تفقد و دلجویی دارند که الحمدا...در شهرستان استهبان وضعیت سرکشی و تفقد از خانواده شهدا بسیارخوب است.

شایان ذکر است در این جلسه،مراسم تودیع سرهنگ محمد علی شیبانی فرمانده سپاه ناحیه استهبان انجام شد که وی به عنوان فرمانده سپاه ناحیه فسا معرفی شده است و سرهنگ دوم پاسدار حسین زارعی به عنوان فرمانده سپاه ناحیه استهبان معرفی شد.

در این مراسم فرماندار شهرستان استهبان،فرمانده نیروی انتظامی،دادستان شهرستان استهبان،خانواده های شهدا و ایثارگران و روسای ادارات و بسیجیان حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: