جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۱۰:۰۹
کد خبر: ۸۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به برگزاری جشنواره استانی رضوی و تجلیل از اعضای کودک و نوجوان شرکت‌کننده در مسابقه رضوی اشاره کرد و گفت: این جشنواره ۱۹ مرداد ماه با حضور مسئولان استانی و اعضای برگزیده در شیراز برگزار می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، این اداره با برپایی کارگاه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی و انجام فعالیت‌هایی همچون قصه‌گویی، آشنایی با قرآن و حدیث، نجوم، پویانمایی، اردو، کاردستی، نقد و نمایش فیلم، فعالیت‌های تحقیقی، خوشنویسی، سفالگری، سرود، نمایش عروسکی، نقاشی، طرح‌های ادبی، کارگاه شعر، کارگاه داستان و غیره پذیرای کودکان نوجوانان استان است.

مدیرکل کانون فارس با اعلام این خبر افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فارس به عنوان تخصصی‌ترین کتابخانه و مرجع کار با کودک و نوجوان در سه پایگاه کتابخانه‌های ثابت، سیار روستایی و پستی به ارائه  فعالیت می‌پردازد.

وی گفت: بر این اساس 42 کتابخانه ثابت، 9 کتابخانه سیار روستایی و 6 کتابخانه پستی با امانت دادن کتاب به کودکان و نوجوانان در امر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گام بر می‌دارد و در جنب فعالیت کتابخوانی به ارائه  فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی اقدام می‌کند.

زهرا افتخاری خاطرنشان کرد: هم زمان با فصل تابستان و مراجعه بیش از پیش اعضا و دانش‌آموزان به مراکز فرهنگی هنری کانون جنب و جوش و شادابی ویژه‌ای در این مراکز جریان دارد و کودکان و نوجوانان با شرکت در کارگاه‌های متنوع و انجام فعالیت‌های مختلف اوقات فراغت پرباری را رقم می‌زنند.  

افتخاری همچنین از برگزاری اردوی منطقه‌ای اعضای دختر فعال کانون در مرداد ماه خبر داد و گفت: 120 نفر از اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان فارس در 3 روز با حضور در اردوگاه شهید دستغیب شیراز و با هدف تقویت مهارت زندگی  با محوریت موضوعی دوستی، بازی و خلاقیت گرد هم می‌آیند.

مدیرکل کانون فارس به برگزاری جشنواره استانی رضوی و تجلیل از اعضای کودک و نوجوان شرکت‌کننده در مسابقه رضوی نیز اشاره کرد و افزود: این جشنواره 19 مرداد ماه با حضور مسئولان استانی و اعضای برگزیده در مجتمع فرهنگی هنری کانون فارس برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: