يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۴۱:۵۳
کد خبر: ۸۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
رئیس مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز :
رئیس مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روند موفقیت در درمان هپاتیت C رو به بهبود است و با داروهای کنونی ۸ درصد موفقیت داشته‌ایم اما امروزه با داروهای جدید پیش‌بینی می‌کنیم که میزان موفقیت به ۸۵ تا ۹۰ درصد در درمان برسیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، کامران باقری لنکرانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:با توجه به اینکه بیماری هپاتیت در سه نوع گروه‌های a.b.c شناسایی شده است و بیشتر داروهای آن در ایران تولید می‌شود امروزه در ایران برای کاهش وپیشگیری این بیماری تلاش بسیاری صورت گرفته است.

وزیر اسبق بهداشت  با بیان اینکه سازمان‎های مردم نهاد باید برای حمایت و تشویق بیماران مبتلا به هپاتیت c در تمام کشور همکاری کنند،گفت: در حال حاضر شاهد کاهش چشمگیر هپاتیت B و کاهش نسبی هپاتیت C بوده‌ایم و با تلاش متخصصان در استان فارس آمارمبتلایان به  بیماری هپاتیت B در استان فارس از میانگین کشور پایین‌تر است.

وی نسبت به رواج قلیان در بین نوجوانان هشدار داد و افزود: استفاده  از قلیان سبب ابتلا مصرف‌کنندگان به بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت B می‌شود.

لنکرانی با بیان اینکه هپاتیت بیماری است که کبد را گرفتار می‌کند و ابتلا به آن از علل عفونی و غیرعفونی ناشی می‌شود، خاطرنشان کرد: شایع‌ترین و خطرناک‌ترین علل عفونی آن ویروس‌های هپاتیت B و C هستند که در طولانی مدت سبب بروز بیماری سیروز و سرطان‌های کبدی و در نهایت پیوند کبد می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  بیان کرد: این دو بیماری از راه‌های مختلف انتشار می‌یابند که تزریق مواد مخدر و تماس جنسی ناایمن از جمله آنهاست.

وی گفت: روند موفقیت در درمان هپاتیت C رو به بهبود است و با داروهای کنونی 8 درصد موفقیت داشته‌ایم اما امروزه با داروهای جدید پیش‌بینی می‌کنیم که میزان موفقیت به 85 تا 90 درصد در درمان برسیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: