سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۲۵:۴۴
کد خبر: ۸۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس:
رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس گفت: همایش زنگ تفریح و بنیاد ملی نخبگان یک هدف مشترک دارند

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری حبیب شریف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان با هدف شناسایی استعدادهای برتر تأسیس ‌شده است و سعی دارد این نخبگان را به‌سوی نخبگی هدایت کند و با همین سیاست از همایش‌هایی مانند زنگ تفریح در دانشگاه حمایت می‌کنیم.

وی گفت: ما به کسانی که دارای ویژگی‌های ذاتی برای رسیدن به مرحله نخبگی هستند استعداد برتر می‌گوییم و بنیاد ملی نخبگان سعی می‌کند زمینه‌های لازم برای شناسایی و بروز استعدادهای آن‌ها را فراهم کند.

این مسؤول افزود: ما به فردی که دارای ویژگی اثرگذاری بارز در خلق علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش‌های اسلامی است، نخبه می‌گوییم و کسی که به این مرحله می‌رسد باید موردتوجه و تکریم قرار گیرد و الگویی برای سایر افراد جامعه باشد.

شریف ادامه داد: شناسایی و تربیت نخبگان نقطه مشترک ما با همایش‌هایی مانند زنگ تفریح در دانشگاه است و یکی از سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان حمایت از اجتماعات نخبگانی است و به همین دلیل در این‌گونه همایش‌ها حضور پررنگی داریم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس بیان کرد: دانش‌آموزانی که در آستانه پیوستن به دانشگاه هستند، می‌توانند این‌گونه با محیط دانشگاه، امکانات و رشته‌های دانشگاهی آشنا شوند و به‌این‌ترتیب آن‌ها با آگاهی بهتری اقدام به انتخاب رشته می‌کنند.

وی تصریح کرد: انتخاب رشته از روی آگاهی و به‌دور از احساسات باعث می‌شود که دانش‌آموزان با استعدادهای مختلف در تمام رشته‌ها توزیع شوند و از هجوم دانش‌آموزان به یک‌رشته خاص جلوگیری شود.

این مسؤول اضافه کرد: اگر دانش‌آموزان هنگام انتخاب رشته از روی علاقه و آگاهی عمل کنند به‌یقین با سطح علمی بالاتری نیز از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و این باعث می‌شود آن‌ها در بازار کسب‌وکار نیز موفق‌تر باشند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان بیان داشت: سازمان ما استعدادهای برتری را که در جشنواره‌های ملی جایزه کسب می‌کنند را زیر پوشش قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند اختراع خود را تجاری‌سازی کنند.

شریف خاطرنشان کرد: نخبگان پس از تجاری‌سازی ایده‌های خود وارد پارک‌های علم و فناوری می‌شوند و دولت به آن‌ها برای برپایی شرکت‌های دانش‌بنیان وام می‌دهد.

وی در پایان گفت: می‌بینیم که همایش‌های به‌ظاهر ساده مانند زنگ تفریح می‌تواند یک گام کوچک برای ایده‌پردازی، عملیاتی شدن ایده‌ها و درنهایت تجاری کردن آن‌ها باشد و این‌یک چرخه کامل است که شکاف بین دانشگاه و صنعت را پر می‌کند

نام:
ایمیل:
* نظر: