شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۰۷:۴۳
کد خبر: ۸۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
قائم‌مقام رئیس دانشگاه شیراز:
قائم‌مقام رئیس دانشگاه شیراز گفت: تولید دانش هدف اصلی همایش زنگ تفریح است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوریبه نقل از خبرگزاری فارس ، علی‌اکبر صفوی بعدازظهر دریروز در حاشیه آیین گشایش دهمین دوره همایش زنگ تفریح در دانشگاه در جمع اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان اظهار داشت: شما دانش‌آموزان آینده‌سازان این کشور هستید و باید سعی کنید جمعی فکر کنید.

وی گفت: زنگ تفریح می‌خواهد به فرآیند شکل‌گیری تفکر، عمل و به‌طور کل آینده شما کمک کند و شما نیز باید از این فرصت بهترین استفاده را بکنید.

این مسؤول ادامه داد: همیشه این سؤال پابرجاست که چرا باوجود تمام سرمایه‌های ملی که داریم اما در سطح جهانی جایگاه شایسته این منابع و سرمایه‌ها را نداریم.

صفوی افزود: مشکل ما به‌طورعمده فرهنگی است چراکه برای مثال در کشور ما به افرادی که پرتلاش، منظم، قانون‌مدار، اخلاق‌مدار، مسؤولیت‌پذیر، عاشق کار، صادق، شکیبا در امور، متمایل به وحدت و کار جمعی هستند، صفات نازلی می‌دهیم.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه شیراز بیان کرد: ما باید با رفتار و گفتار خود چنین ارزش‌هایی را بازتولید و تلاش کنیم پرچم‌دار این ارزش‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: بازتولید نکردن این ارزش‌ها و استفاده از کلماتی که بار منفی دارند سرکوبِ بزرگ‌ترین عنصر توسعه که ذهن خلاق و ایده‌پرداز است، بوده و در مقابل تخیل‌پردازی می‌ایستد.

این مسؤول تصریح کرد: دانش در عصر اطلاعات و ارتباطات تعیین‌کننده ثروت یک کشور است چراکه بین تمام پدیده‌ها بالاترین و چیزی حدود 3 هزار برابر سود دارد و این ثروت گران‌بها از دل تخیل کردن بیرون می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز در امر شتاب‌دهی به تولید دانش و مباحث دانش‌بنیان به‌شدت فعال است و یکی از مراحل تولید دانش تشکیل گروه‌های متشکل از طیف‌های مختلف بوده و زنگ تفریح سعی دارد این شیوه تولید دانش را به شما یاد دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: