جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۰۴:۱۵
کد خبر: ۸۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان فارس خبر داد
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان فارس از فعالیت 93 واحد صنایع برق الکترونیک و مخابرات در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری فارس شاپور قنبری بعدازظهر دیروز در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه «کامپیوتر، الکترونیک و ماشین‌های اداری» و سومین نمایشگاه «اینترنت، مخابرات و ارتباطات» به همراه سومی نمایشگاه «موبایل، تبلت و لب تاپ» که در شیراز آغاز شده است در جمع خبرنگاران از فعالیت 93 واحد صنایع برق الکترونیک و مخابرات در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد و اظهار داشت: برخی از  این واحدهای صنعتی تولیدات شاخص و منحصربه‌فردی دارند و توانسته‌اند بخشی از نیازهای کشور را برطرف کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مجتمع خدمات کسب‌وکار شهرک‌های صنعتی فارس نیز واحدهای دانش‌بنیان در زمینه ارائه خدمات مختلف فنی مشاوره‌ای و تخصصی در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت می‌پردازند، گفت: متخصصان جوان، تحصیل‌کرده و نخبه دانشگاهی در این شرکت‌ها توانمندی‌های مناسبی را ارائه کرده‌اند که در برخی موارد در کشور منحصربه‌فرد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های صندوق تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای صنعتی به‌ویژه طرح‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در این صندوق و نیز سایر صندوق‌های حمایتی وزارت صنعت معدن و تجارت برای حمایت از طرح‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم حرکت صنایع برق و الکترونیک به سمت استفاده از فناوری‌های نوین در این عرصه تصریح کرد: اقتصاد دانش‌بنیان پایه اقتصاد مقاومتی متکی بر صنایع پیشرفته و «های‌تک» است و این موضوع در صنایع الکترونیک نمود بیشتری دارد.

قنبری گفت: صنعت الکترونیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنایع پیشرفته ظرفیت‌های بهتر و بیشتری را در مقایسه با حوزه‌های دیگر دارد تا نقش و سهم بیشتری را در اقتصاد دانش‌بنیان و به‌تبع آن در اقتصاد مقاومتی ایفا کند چراکه در این بخش زیرساخت‌های موردنیاز ازجمله نیروی انسانی متخصص در این استان وجود دارد.

به گزارش فارس، همزمان با برگزاری این نمایشگاه نشست تخصصی فن‌بازار منطقه‌ای فارس با موضوع بررسی نیازهای فناورانه در حوزه‌های الکترونیک و مخابرات برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه که تا هشتم مردادماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار می‌شود، همه‌روزه از ساعت 17 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: