جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۰۲:۳۵
کد خبر: ۸۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک خبر داد
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از اکران 50 طرح آموزشی با موضوع رفتارهای صحیح ترافیکی بر روی 100 سازه تبلیغاتی شامل قاب پل هوایی، استند، استرابورد و آگهی‌نما (بیلبورد) در سطح شهر شیراز خبر داد.

محمد فرخ زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: معتقدیم استفاده از ظرفیت باورنکردنی هنرمندان در مقوله آموزش ترافیک یکی از ابزارهای تأثیرگذار در فرآیند گره زدن آثار فاخر هنری با آموزش و تغییر رفتار شهروندان است و به همین منظور پس از بررسی مسائل و مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و بر اساس آمارهای قابل استناد پلیس محترم راهور، نیازها شناسایی و در قالب طرح‌های آموزشی به شهروندان و رانندگان یادآوری می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت سازه‌های تبلیغات محیطی نظیر تابلوهای تبلیغاتی شهری، پل‌های عابر پیاده، آگهی‌نماها و ابزارهای مشابه را موقعیت مناسبی برای ارائه، بازآموزی و یادآوری رفتارهای صحیح ترافیکی دانست و افزود: با توجه به این‌که مخاطبان ترافیکی در سطح شهر شامل سه گروه عابران پیاده، رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت هستند موضوعات و پیام‌های مناسبی ویژه گروه‌های سه‌گانه به‌صورت طرح‌های مفهومی دارای حداقل متن و حداکثر تأثیر در اذهان شهروندان تهیه‌شده که ماحصل آن، اکران وسیع پیام‌های آگاهی‌بخش آموزشی در سطح شهر است.

آماده‌سازی خیابان‌ها برای عرضه آثار هنری در حوزه آموزش ترافیک

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه خیابان‌ها برای عرضه آثار هنری در حوزه آموزش برای هنرمندان آماده است، تصریح کرد: آموزش مستمر از زبان هنر می‌تواند به رفتار اجتماعی و سپس فرهنگ تبدیل و به شکوفایی و بالندگی جامعه کمک کند.

مهندس فرخ‌زاده افزود: در حال حاضر سه گالری خیابانی آموزشی با مضامین کاریکاتور از آثار هنرمندان شهر شیراز تهیه‌شده که در تقاطع گمرک، میدان نمازی و جنب خیابان شهید فقیهی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که ابزار هنر و اطلاع‌رسانی محیطی، نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری بستر فرهنگی جامعه دارد، خاطرنشان کرد: این سازمان از طریق اکران پیام‌های تأثیرگذار هنری و آموزشی، تلاش دارد تا از طریق آموزش در محلی که شهروندان در آن زندگی می‌کنند و معابری که در آن تردد می‌کنند، رفتارهای درست را یادآوری و ترویج کند تا در نتیجه به‌موازات سایر ابزار و شیوه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت از راه تکرار، استمرار، بازآموزی و یادآوری، احترام به قانون و رعایت قوانین را در جامعه نهادینه سازد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک یادآور شد: آثار هنری در محیط‌های شهری همراه با مشارکت همه شهروندان در اجرای قوانین با رعایت فردی و تذکر محبت‌آمیز اجتماعی می‌تواند به‌عنوان یک کارکرد ماندگار در ذهن مردم اثربخش بوده و مؤثر واقع شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با اشاره به اینکه رفتارهای صحیح عابران و رانندگان در افزایش ایمنی عبور و مرور و بهبود شرایط ترافیکی مؤثر است، بیان کرد: همزمان با اکران آموزش‌های محیطی، آموزش‌های میدانی مانند کمپین خط سفید، مانور کلاه ایمنی، سفیران شهر زیبا، تولید تیزرهای تلویزیونی آموزشی، فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی گالری خیابانی آموزش ترافیک نیز برای اثربخشی بیشتر در دستور کار قرار داشته و تا پایان سال ادامه می‌یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: