دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۴۲:۲۹
کد خبر: ۸۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
رئیس دانشگاه شیراز خبر داد
رئیس دانشگاه شیراز از امضای 6 تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های کشورهای خارجی خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری فارس ، مجید ارشاد بعد از ظهر دیروز در یک نشست خبری اظهارداشت: دانشگاه شیراز با دانشگاه‌های کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، روسیه، پاکستان تفاهم نامه‌هایی را به امضا رسانده است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه‌ها در زمینه‌هایی مانند حمل‌ونقل در شیراز، ایجاد آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز، علوم انسانی و بازدیدهای متقابل بوده است.

این مسئول اعلام میزان سرمایه‌گذاری‌ها در همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی را به زمان اجرایی شدن عملیات موکول کرد و درعین‌حال یادآور شد: دانشگاه شیراز سال گذشته قراردادی در زمینه ازدیاد برداشت از مخازن گازی میدان منصوری خوزستان را با رقم هفت میلیارد و 500 میلیون تومان با وزارت نفت به امضا رساند.

وی اضافه کرد: در این راستا سه قرارداد دیگر با وزارت نفت در حال انجام است که مزیت آن ازدیاد ثروت برای جامعه و افزایش دانش فنی است.

ارشاد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان آب منطقه‌ای فارس، خاطرنشان کرد: هفته آینده نیز تفاهم‌نامه‌ای با حضور وزیر ارتباطات در شیراز به امضا خواهیم رساند.

* پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید

وی همچنین اعلام کرد: دانشگاه شیراز از مهرماه سال جاری در چندین رشته جدید دانشجو خواهد پذیرفت.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: زبان و ادبیات فرانسه، دکترای علوم انسانی بالینی، دکترای علوم باغبانی گرایش گیاهان دارویی، دکترای علوم سیاسی و کارشناسی ارشد نانو فناوری از جمله رشته‌هایی است که در دانشگاه شیراز تدریس خواهد شد.

ارشاد با اشاره به پی گیری امور تأسیس درمانگاه و پیست دو در مجموعه پردیس ارم دانشگاه شیراز گفت: در سال 97 دانشگاه شیراز میزبان المپیاد ورزشی دانشجویان پسر کشور خواهد بود.

این مسئول همچنین بابیان نیاز بخش تحقیقات شیمی دانشگاه شیراز به دستگاه «ان ام آر» اظهار داشت: اگر نتوانیم این دستگاه را فراهم کنیم مقالات متکی به آزمایش‌های عملی ما به دلیل فرسودگی دستگاه‌های فعلی آزمایشگاه در مجامع جهانی پذیرفته نمی‌شود و در همین راستا ممکن است دوره دکترای شیمی در دانشگاه شیراز تعطیل شود.

وی توضیح داد: اعتبار خرید دستگاه ان ام آر از سال 86 پیش‌بینی‌شده اما به سبب تحریم‌ها خرید آن میسر نشده است.

رئیس دانشگاه شیراز در پاسخ به پرسشی در زمینه فیش حقوقی وی، اظهار داشت: اگر فیش حقوقی خود را نشان دهم این تصور پیش می‌آید که قصد مظلوم‌نمایی دارم.

نام:
ایمیل:
* نظر: