کد خبر: ۸۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
علمای اسلام به داد اسلام برسید
بنام خداوند بخشنده مهربان

در خبرها داشتیم که انگلیس بله همین انگلیس فلان فلان شده سود بانکی اش را از نیم درصد در سال به ربع درصد در سال تقلیل داد...یک در صد نه ها!!!!! ربع درصد.آنوقت ما وامهای 28 درصد میدهیم...بانکها پول مردم را میگیرند و با سود بیشتر از سود پرداخت شده به نور چشمی ها وام میدهند...یا سرمایه مملکت را در بخش مسکن و ملک منجمد میکنند.در قرآن و اسلام اما چه گفته شده در باب قرض و تعاون و   و ربا و ...الله اعلم

در اسلام ما موضوعی داریم به نام مهریه که معنی اش همان محبتیه است  یعنی چیزی که باعث محبت بین زن و شوهر میشود در اوایل ظهور اسلام و در بین مسلمانان که این مهریه اغلب نقدی پرداخت میشد مثلا اسبی شتری سپری،وسایل خانه یا..... و الگوی ما حضرت زهرا سلام الله علیها  که مهریه اش آب بود .روحی فداها.
در اسلام حداکثرش  این بود که مهریه  عندالاستطاعه باشد یعنی هروقت شوهر داشت بدهد نه اینکه سی هزار نفر فقط به خاطر مهریه در زندان باشند، کی در صدر اسلام چنین بود...حداقلش اگر از اسلام نمیخواهیم تبعیت کنیم از کشورهای غربی نامسلمان یاد بگیریم که  نصف هرچیزی که به دارایی مرد پس از ازدواج اضافه میشود در صورت جدایی متعلق به زن است...نه اینکه یک فقره چک بلامحل(که همه ما میدانیم که بلامحل است) در اول ازدواج از مرد گرفته شود  بدون تاریخ تا نعوذبالله زندانها پر شود ...سن ازدواج برود بالای سی سال....بعضی میگویند این مهریه های چند صد و هزار سکه ای پشتوانه زن و تحکیم خانواده است...پس این تعداد بالای طلاقها چه میگوید....مگر پیامبر صل الله علیه و آله نفرموده که مهریه زیاد از شومی زن است!

در تلویزیون شب و روز مسابقه بخت آزمایی بر پاست هرچه بیشتر پیامک صد وبیست تومنی (واخیرا دوهزار و پنج هزار و ده هزار و...)بدهی شانست برای برنده شدن یک «بی ام و» 300 میلیونی بیشتر است...در حمایت از تیم فلان و بهمان....چه جنگهایی که در خانواده ها راه افتاده به خاطر اینکه گاهی دیده شده جوان خانواده دویست هزارتومن پیامک زده به طمع بیشتر شدن شانسش در برد و باخت جایزه هنگفت ...که همیشه هم این کارها یک کلاه شرعی دارد....دعوا سر لحاف ملاست سر پولست ولی یا دلیلش ارمغان بهزیستی است یا کمک به پرسپولیس و استقلال و ....آنوقت ما میگوییم چرا چند نفر!از جوانان از اسلام گریزان شده اند.
آیا میشود که دوباره یکی فریاد بزند که ای علمای اسلام به داد اسلام برسید...آنوقت ما میگوییم چرا چند نفر!و فقط چند نفراز جوانان از اسلام گریزان شده اند و یا نماز که واجبترین دستور اسلام است را نمی خوانند.و یا نسبت به حجاب کم توجه شده اند و...
میگویند پیامبر(صل الله علیه و آله) گفته تا عرق کارگر خشک نشده مزد او را بدهید...چه شده که در مملکت ما کارخانه ها گاه تا هفت هشت ماه .. گاهی تا پانزده ماه حقوق کارگران را نداده اند و نمی دهند...آیا قانونی نیست که به داد اینها برسد...خانواده این کارگران در این بین چه بر سرشان میآید.
البته که یک راه نجات از این وضعیت اقتصادی افزایش صادرات است و زیر ساختهای این کار را فراهم کردن.وقتی که مقام معظم رهبری مرتبا می فرمایند تولید،تولید،تولید...منظورشان این نیست که تمام تولیداتمان را خودمان مصرف کنیم اینجوری که پیشرفت نمی کنیم ضمن اینکه مردم هم دیگر قدرت خرید ندارند بلکه باید از تجربیات کشورهایی مثل چین استفاده کنیم که با صادرات وضعیت معیشتی مردمش را بهبود بخشیده است و نه اینکه کارگرها اینقدر حقوقشان عقب بیفتد.یک مصداق از علم را بیابید ولو در چین شاید همین باشد.
در قرآن کریم آمده است که عبادالرحمن وقتی که بر زمین حرکت میکنند بصورت آرام(هونا) حرکت میکنند.(فرقان 63) آیا از این نمیشود یاد گرفت که در رانندگی با سرعت کمتری برانیم تا  پناه برخدا سالی 20 هزار نفر کشته و بسیار بیشتر از آن معلول را به جانگذاریم.آیا مدیری که به یک ماشین بی کفایت و کاملا نا ایمن که ممکن است باعث مرگ مردم شود با یک امضا اجازه تولید  و توزیع میدهد در مرگ این مردم بیچاره شریک است یا نه؟من واقعا نمی دانم چرا کسی که چند نفر را میکشد خفاش شب  ولی کسی که در مرگ چند هزار نفر در اثر تصمیمات غلطش شریک است و یقه اش هم سفید است آدم محترمی است؟یا شخصی که کارآمد نیست و کنار هم نمیرود و به فکرش هم خطور نمیکند که برود در خانه اش بنشیند و نماز بخواند  و عبادت کند و خود را برای روبرو شدن با خدای خود آماده کند و جای خود را به بهتر از خود بدهدبلکه همچنان تصمیم پشت تصمیم و امضا پشت امضا ...آیا نمیداند که مسئولیت در پیشگاه خدا مسئولیت دارد؟آیا آدم طبق دستور معصومین فرش خانه اش باشد بهتر است یا علی رغم عالم و مدبر نیودن تصمیم گرفتن برای مردم بیچاره.آیا نه این بود که پیامبر صل الله علیه و آله ابوذر را از مدیریت بر حذر داشت .
آیا با وجود این همه محتاج در کشور این کار اسلامی است که سیب زمینی ها را امحا کنیم؟یا میشود آنرا به دست مردم بیچاره ای رساند که هیچ درصدی از تقاضا را تشکیل نمی دهند و سیستم عرضه و تقاضا را هم به هم نمیزنند و فقط با دریافت این کمکها دعای خیر میکنند که باعث برکت در کشور میشود.
شخصی که در یک ماه به اندازه هفتصد کارگر از پول بیت المال حقوق می گیرد آیا دیگر اصلا میتواند مستضعفان جامعه را به یاد آورد تا تصمیمی خداپسندانه برای آنها بگیرد و به آنها خدمت کند؟
آیا اگر روزی یک مدیر با یک امضا مجوز ارائه یک بنزین خیلی مضر را در پمپ بنزین ها داد و یکدفعه در اثر آلودگی تعداد مرگ و میر خیلی بیشتر شد این آدم مقصر است یا نه؟آیا غیر از این است که تمام معصومین ما فرموده اند که ریاست طلبی هلاکت می آورد...آیا ارزش دارد شخصی به صرف اینکه نزد زنش و باجناقش و خاله خان باجی خودش و...کلاس بگذارد که بنده مدیر فلان جا هستم ارزش دارد که ابدیت خود را تباه و خود را بدبخت کند؟
به لیست  کارهایی که ممکن است غیر اسلامی و شاید ضد اسلامی باشد  میتوان اضافه کرد.کارهای نشدی هم نیست چون بعضی کشورهای نامسلمان آنها را انجام داده اند و هیچ فاجعه ای هم در کشورشان اتفاق نیفتاده است مثل سود بانکی ،زندان نکردن به خاطر ازدواج،جلوی توزیع ماشین غیر ایمن را گرفتن و....

می گویند وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف بیاید بعضی میگویند گویی دین جدید آورده است...خب دین جدید همین است دیگر...این قوانین کلاه شرعی دار که پدر مردم را در آورده است جمع می شود وگرنه حلال و حرام خدا که عوض نمی شود.درپایان سخنی از عبدالحمید غدیریان در مصاحبه با فارس:

بعضی مواقع هنرمندان(،نویسندگان،محققان ... )جوان ما یک آینه اند،‌ او آنچه که در جامعه می‌بیند را انعکاس می‌دهد. نباید این آینه را شکست، بلکه باید بزرگان فکری و فرهنگی ما به خودشان بیایند و از خود سئوال کنند که چه اتفاقی افتاده و در کجای کار اشتباه کرده‌اند. 

مشکل آنجاست که فکر می‌کنیم دقیق، و درست طبق تفکرات قرآن و اهل بیت (ع)‌ پیش می‌رویم و مشکل دیگران هستند. در حالی که حقیقت آن است که اگر قطره‌ای از معارف ناب اهل بیت را در جامعه نشر دهیم، متحول خواهد شد. مطالبی که اکنون در جامعه مطرح می‌شود، یا ربطی به معارف اهل بیت ندارد و یا در اندکی از موارد سطح نازل و پایینی از معارف اهل بیت (ع)‌ است.

سیاوش سرحدی-مهندس هوافضا
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: