يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۲۹:۰۴
کد خبر: ۸۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
رونمایی از دو کتاب :
معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس گفت: همزمان با دهه کرامت دو اثر ادبی با موضوع زیارت حضرت شاهچراغ (ع) در دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری فارس تولید شد.


به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری فارس، مهدی پارسایی اظهار داشت: در پی وعده تولید دو اثر ارجمند و شایسته در عرصه ادبیات کودک و نوجوان، در فرصتی کوتاه و به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری دو اثر شعر و داستان کودک و نوجوان تولید و آماده انتشار شد.

وی افزود: اثر شعر با عنوان زیارت کاری از طیبه نیکو شاعر توانمند و اثر داستانی با عنوان "پری" نیز نوشته اصغر گروسی است که موفقیت در جشنواره ادبی داستان انقلاب را در کارنامه خویش دارد.

پارسایی گفت: علاوه بر این دو اثر ادبی، دو اثر پژوهشی نیز تولید شده که به طور جداگانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

برگزاری نشست نقد اثر با هدف ترویج گفتمان نقد و آیینه‌وارگی

محمدجواد زارع مهذبیه کارشناس هنرهای تجسمی حوزه هنری استان فارس گفت: همزمان با دهه کرامت و به همت مشترک حوزه هنری و جهاد دانشگاهی فارس و همزمان با نمایشگاه پوسترهای دانشجویی نشست ویژه هنرهای تجسمی به نقد و بررسی پوسترهای دانشجویی با موضوع حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) اختصاص داده شد.

وی افزود: این نشست با حضور مسعود عباسی هنرمند و مدرس باسابقه آموزش هنر از ساعت 11 روز شنبه 23مردادماه‌ در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی هنری شیراز واقع در چهارراه خیرات نرسیده به سینما شیراز برگزار می شود.

زارع مهذبیه اظهار داشت: در شیراز کمتر به مفهوم نقد و بررسی تکنیکی و تخصصی آثار توجه می‌شود و از آنجا که سیاست ابلاغی رئیس حوزه هنری توجه ویژه به امر نقد و انتقاد و آیینه‌وارگی است تلاش شده برای رویدادها و نمایشگاه‌ها جلسات نقد برگزار شود.

از زیارت حرم تا حرم تا طراحی شکوه گل سرخ

به همت حوزه‌های هنری استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، جهاد دانشگاهی شیراز، اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز دو نمایشگاه مجزا با عنوان حرم تا حرم آثار عکس هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در معرض نگاه و تماشای دانشجویان شیرازی قرار گرفت.

این نمایشگاه شامل آثاری از هنرمندان عکاس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، اسحاق آقایی، داوود ایزدپناه، حسن فتاحیان، الناز قندفروش وکیوان کیانی بود و عکس‌هایی هنرمندانه از حرم‌های مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، امام هشنم شیعیان جهان و احمد بن موسی شاهچراغ (ع) را شامل می‌شد.

علاوه بر آن، کارگاه طراحی ذهنی با  عنوان "شکوه گل سرخ" و با موضوع حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد. این نشست با حضور و هدایت محمدجواد زارع مهذبیه کارشناس واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری فارس و با حضور جمعی از علاقه‌مندان و فعالان حوزه هنرهای تجسمی برگزار شد.

همچنین نمایشگاهی با موضوع شیراز سومین حرم حضرات اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) در ایران اسلامی، در نگارخانه حوزه هنری فارس برپا شده که تا 24مردادماه ادامه دارد.در این نمایشگاه گرافیست‌ها  و طراحان پوستر  شیرازی، با بهره‌مندی از  این قالب، نگاه خلاقانه خویش را به مفهوم  شیراز سومین حرم اهل بیت در معرض تماشای عموم قرار دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: